וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שטסים לטורקיה חרף ההתרעות: "לא מפחדים, מאמינים בגורל"

10.4.2016 / 13:25

לאחר שחודדה אזהרת המסע למדינה, ואתמול אף אירע פיצוץ באיסטנבול, רבים ביטלו את טיסותיהם המתוכננות. עם זאת, יש כאלה שלא מוכנים לוותר על החופשה: "גם פה יכול לקרות פיגוע. אם משהו צריך לקרות הוא יקרה". דיווח לאולפן

ילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

ביום שישי האחרון חידד המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע שלו לטורקיה בשל איום קונקרטי לפיגוע, ויום לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס באיסטנבול, ושלושה בני אדם נפצעו. כבר היום (ראשון) ניתן להבחין בהשפעת האזהרה על ציבור הטסים לטורקיה – חמש טיסות שהיו אמורות לצאת למדינה הצטמצמו לשלוש, וגם אלו שיוצאות אינן בתפוסה מלאה.

למרות זאת, לא מעט משפחות החליטו לא לבטל את החופשות המתוכננות בטורקיה והגיעו הבוקר לנתב"ג לעלות על טיסות. אלה שכן התייצבו בדלפקי הצ'ק אין הבוקר היו כולם ערבים, שהסבירו כי הם מאמינים בגורל ואינם מפחדים. אחד הנימוקים שחזרו על עצמם בקרב אלה שהחליטו לטוס הוא שבעיר הנופש אנטליה, המרוחקת מאיסטנבול ומהבירה אנקרה, לא מסוכן: "באנטליה אין פיצוצים, שם שקט מאוד", הסביר ד"ר חג'לי מטכל מג'לג'וליה. "אנחנו נהיה במלון, לא נטייל יותר מדי. אנחנו לא מעוניינים בקניונים ובמקומות עמוסים.

תייסיר ואקד, מנהל בית ספר מנצרת, הגיע לנתב"ג על מנת לטוס עם אשתו לאנטליה. "למה לפחד?" תמה ואקד. "אזהרת המסע היא לאיסטנבול ולאנקרה, אין שום פחד באנטליה. יש פחד בסיני. אני הייתי שרוף על מצרים, והיום אני לא מוכן לנסוע". דאוד מוחמד, צעיר מירושלים הטס לחופשה עם חבריו, הוסיף: "אנחנו נוסעים לאנטליה לטיול קטן. תכננו אותו כבר לפני חודש. שמענו את אזהרת המסע, אבל אנחנו לא מפחדים". גם הוא הדגיש כי אנטליה רחוקה מאיסטנבול, אך בכל מקרה, לדבריו, "הכול רשום למעלה, מה שיקרה זה מאלוהים. לא מפחדים".

עוד בנושא:
משרד החוץ הטורקי: פרטי הסכם הפיוס עם ישראל יושלמו בפגישה הבאה
הפיגוע בטורקיה הוגדר פעולת איבה: "הכרה חשובה, אנשים חזרו בארונות"
ארדואן בוושינגטון: "הפיגוע באיסטנבול לא כוון נגד ישראלים"

ישראלים בתור בשדה התעופה לטוס לטורקיה. דנה ירקצי באמצעות מלצמת הטלפון החכם וואווי, דנה ירקצי
"למה לפחד?" בצ'ק אין לאנטליה, הבוקר בנתב"ג/דנה ירקצי, דנה ירקצי באמצעות מלצמת הטלפון החכם וואווי

ד"ר אבו ג'מע מלהבים, הטס עם משפחתו, סיפר כי אינו מפחד, ואזהרת המסע אינה מפריעה לו משום שהוא מאמין בגורל. "אם זה יקרה זה יקרה לי גם בדרך. זו מדינה גדולה, ולא צריך לפחד", אמר אבו ג'מע. על הפיצוץ שאירע אתמול הוא הוסיף: "גם היה פיצוץ בירושלים, בתל אביב. היה הרג בישראל בכל מקום, גם פה יכול לקרות עכשיו פיגוע. הכי חשוב זה להאמין בגורל ושכולם ייהנו"

אחמד משהראוי מתל אביב אמר כי הוא מתגורר מרחק קצר ממקום הפיגוע ביפו בחודש שעבר. "אני גר שתי דקות מהטיילת ביפו איפה שהיה פיגוע. חשבנו שזה המקום הכי בטוח בעולם, וזה קרה", אמר. "אנחנו נוסעים לטורקיה, אנחנו מאמינים בגורל. אם צריך לקרות משהו זה יקרה. לקחנו את החופשה, ואי אפשר לבטל אותה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. רויטרס
זירת הפיגוע באיסטנבול בחודש שעבר/רויטרס

בהודעה שפרסם המטה ללוחמה בטרור בסוף השבוע נמסר כי בעקבות הערכת מצב המטה מחדד את רמת האיום הגבוהה בטורקיה. בהודעה צוין כי קיימים "סיכונים מיידים" לפיגועים במדינה וכי "האיום תקף לכל מוקדי התיירות". במטרה ביקשו כי התיירים הישראלים יימנעו מלהגיע לאתרים הומי אדם ויצאו מהמדינה בהקדם. "נזכיר שרמת האיום של אזהרת המסע היא רמה 2, איום קונקרטי גבוה", הוסיפו, "וההמלצה היא להימנע מביקור במדינה, ולשוהים בה לצאת בהקדם האפשרי".

בשנים האחרונות אלפי פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דעאש) משתמשים בטורקיה כארץ מעבר ממדינות שונות לסוריה. לאחר נחיתה בשדות התעופה הבינלאומיים של טורקיה, הם נוסעים אל הגבול באמצעות אנשי קשר ומצטרפים למפקדי השטח של דאעש. כמו כן, התרחבה התופעה של מעבר פליטים מסוריה דרך טורקיה אל אירופה. מעבר הפעילים והפליטים פגע בביטחון הפנים של טורקיה וביכולת ההתגוננות מפני פיגועים של פעילי דעאש וארגוני הטרור נוספים, ובראשם המחתרת הכורדית (PKK).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully