וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההתראות מפיגועים בטורקיה: שלושה פצועים בפיצוץ באיסטנבול

פצצה שהונחה בתחנת אוטובוס במרכז העיר גרמה לפציעתם של שלושה בני אדם והם פונו לבית חולים. זאת, לאחר שישראל חידדה את אזהרת המסע למדינה בשל איומים קונקרטיים. גם ארצות הברית שחררה אזהרה דומה

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו: "מקווה לשיקום מלא של היחסים עם טורקיה בקרוב", בשבוע שעבר)

שלושה בני אדם נפצעו אתמול (שבת) בפיצוץ שאירע באיסטנבול שבטורקיה, ונגרם כתוצאה מפצצה שהונחה בתחנת אוטובוס במרכז העיר – כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו". שלושת הפצועים אושפזו בבית חולים, אך לא נפגעו באורח קשה. לפי הדיווח, הפצצה נבנתה כך שתיצור רעש גדול. טרם התברר מי אחראי למעשה.

ביום שישי חידד המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע למדינה. "בעקבות הערכת מצב שהתקיימה, אנו שבים ומחדדים את רמת האיום הגבוהה בטורקיה", נמסר מהמטה. בהודעה מטעמו נכתב: "עולים סיכונים מיידים למימוש פיגועים במדינה ואנו מחדדים כי האיום תקף לכל מוקדי התיירות". כמו כן, התיירים הישראלים מתבקשים להימנע מהגעה לאתרים הומי אדם ולצאת מהמדינה בהקדם.

"נזכיר שרמת האיום של אזהרת המסע היא רמה 2, איום קונקרטי גבוה", הוסיפו בהודעה, "וההמלצה היא להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה לצאת בהקדם האפשרי". אזהרות המסע שמפרסם המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה מבוססות על מידע מודיעיני, הערכות מצב ביטחוניות והערכות ממשרד החוץ.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"תתביישי אירופה": הגירוש נמשך - גל שני של מבקשי מקלט ומהגרים לטורקיה
משרד החוץ הטורקי: פרטי הסכם הפיוס עם ישראל יושלמו בפגישה הבאה
במערכת הביטחון פסימיים לגבי הפיוס: "אין באמת עם מי לדבר בטורקיה"

פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
זירת הפיגוע באיסטנבול ב-19 במרץ/רויטרס

לאחר מכן גם ארצות הברית הזהירה את אזרחיה מביקור באתרים תיירותיים באיסטנבול ובאנטליה בשל "איום ממשי". כמו כן, האמריקנים נקראו לנהוג "בזהירות מירבית" במקומות אלה.

בשנים האחרונות אלפי פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דעאש) משתמשים בטורקיה כארץ מעבר ממדינות שונות לסוריה. לאחר נחיתה בשדות התעופה הבינלאומיים של טורקיה, הם נוסעים אל הגבול ומצטרפים למפקדי השטח של דאעש. כמו כן, התפתחה תופעה של מעבר פליטים מסוריה דרך טורקיה אל אירופה. מעבר הפעילים והפליטים פגע בביטחון הפנים של טורקיה ויכולת ההתגוננות מפני פיגועים של פעילי דעאש וארגוני טרור נוספים, בראשם המחתרת הכורדית (PKK).

בחודש שעבר נהרגו בפיגוע באיסטנבול ארבעה בני אדם ו-36 נוספים נפצעו. הוא אירע כשמחבל התפוצץ בשעות הצהריים בשדרות איסטיקלל באזור תיירותי במרכז העיר. שלושה מההרוגים באירוע הם ישראלים: שמחה דמרי, יונתן שור ואברהם גולדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully