וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תתביישי אירופה": הגירוש נמשך - גל שני של מבקשי מקלט ומהגרים לטורקיה

מעבורת ועליה 45 מבקשי מקלט מפקיסטן עשתה את דרכה מהאי לסבוס שביוון לטורקיה, במסגרת הסכם בין האיחוד לאנקרה שנועד לצמצם את גל הפליטים ביבשת. המגורשים מחו: "טורקיה תגרש אותנו לפקיסטן". במהלך השבוע גורשו עשרות נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

קבוצה שנייה של עשרות מבקשי מקלט ומהגרים גורשה היום (שישי) מאירופה לטורקיה, במסגרת הסכם שנחתם בין האיחוד האירופי לאנקרה בחודש שעבר, במטרה לצמצם את גל הפליטים המגיע ליבשת. מעבורת ובה 45 מהגרים מפקיסטן עשתה את דרכו היום מהאי לסבוס שביוון לעיר דיקלי במדינה השכנה, כך פורסם ב-BBC. שלושה אנשים שקפצו למים במטרה למחות נגד הגירוש נמשו מהמים על ידי משמר החופים. מוחים נוספים קראו: "האיחוד האירופי - תתביישו לכם".

קבוצה נוספת של 95 מגורשים נוספים צפויה לצאת בהמשך היום. הם צפויים לצאת מהאיים היווניים קוס וסאמוס, לעבור בלסבוס ולבסוף להגיע לדיקלי.

הקבוצה ראשונה שגורשה במסגרת ההסכם הוחזרה לטורקיה ביום שני האחרון. אוטובוסים ועליהם מאות מהגרים הגיעו לנמלי הים באיים לסבוס וכיוס, ושתי ספינות טורקיות יצאו מהן לעבר העיר דיקילי שבטורקיה כשעל סיפוניהן מאות בני אדם. על פי הערכות, עשרות אנשים הועברו לטורקיה השבוע במסגרת הגירוש.

לקריאה נוספת:
"אם איאלץ לשוב לטורקיה, אזרוק את עצמי לים": יוון נערכת לגירוש המהגרים
מענה לתקיפות המיניות? בגרמניה מציעים קרונות רכבת "לנשים בלבד"
תיעוד: פליט סורי הצית את עצמו בגבול יוון-מקדוניה

מפגינים שקפצו למים בעקבות הספינה שעליה מהגרים שגורשו מהאי לסבוס שביוון לטורקיה. 8 באפריל 2016.. AP
עשרות כבר הוחזרו. המעבורת ועליה עשרות המגרים בדרכה לטורקיה, היום/AP

לפי הדיווח ב-BBC, כל מגורש לווה בירידתו מהמעבורת בפקח מטעם סוכנות הגבולות האירופית Frontex לצד רופא ומתורגמן. "איש מהם לא אמר למלוויו כי הם רוצים להגיש מסמכים לבקשת מקלט", אמר דובר הארגון לכתבים ביוון.

במסגרת ההסכם בין האיחוד לטורקיה, מהגרים שהגיעו באופן בלתי-חוקי ליוון מאז 20 במרץ צפויים להיות מגורשים מאירופה. זאת, אם הם לא מגישים בקשה לקבלת מקלט או אם זו נדחתה על ידי הרשויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפגינים שקפצו למים בעקבות הספינה שעליה מהגרים שגורשו מהאי לסבוס שביוון לטורקיה. 8 באפריל 2016.. AP
מוחים נגד הגירוש. שלושת המפגינים מול המעבורת ביוון, הבוקר/AP

מאז תחילת השנה שעברה, הגיעו לאירופה דרך טורקיה כמיליון מהגרים ופליטים. בשלושת החודשים האחרונים של 2015, נכנסו 5,317 פקיסטנים ליוון. לגבי חלקם נטען שפתחו בשביתת רעב.

"סיכנו את החיים שלנו כדי להגיע לכאן. אנחנו לא רוצים לחזור לטורקיה, כי הם יגרשו אותך משם בחזרה לפקיסטן", אמר אדם שהזדהה בשם עלי לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא הוסיף: "אנחנו לא רוצים להגיש בקשה למקלט ביוון, אנחנו רוצים להגיע לגרמניה".

מהגרים עולים לספינה בגל הגירוש השני מהאי לסבוס שביוון לטורקיה במסגרת הסכם הפליטים בין האיחוד האירופי ואנקרה. 8 באפריל 2016.. AP
בדרכם לטורקיה. האי לסבוס, הבוקר/AP
פליטים ומהגרים שהגיעו מטורקיה לחופי יוון מוחזרים היום לטורקיה בהמשך להחלטת האיחוד האירופי. רויטרס
עשרות כבר הוחזרו. מהגר מגיע לטורקיה, בגל הראשון השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully