וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם איאלץ לשוב לטורקיה, אזרוק את עצמי לים": יוון נערכת לגירוש המהגרים

ערב כניסתו לתוקף של ההסכם בין האיחוד האירופי לטורקיה לגירושם של יותר מ-50 אלף מהגרים, טרם הגיעו ליוון פקידים שיטפלו בבקשות המקלט של העוזבים את המדינה. "אנשים מיואשים נוטים להיות אלימים יותר", אומר דובר ממשלת יוון לענייני הגירה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרשויות ביוון נערכות ליישום ההסכם בין מדינות האיחוד האירופי לטורקיה, שיאפשר גירוש מהגרים ומבקשי מקלט החל מהיום (שני). אלפי מבקשי מקלט באיי יוון, שלא הורשו בשבועות האחרונים להמשיך בדרכם למערב אירופה ולצפונה, הפגינו היום נגד ההסכם, שזכה לגינוי מארגוני זכויות אדם ומהנציב העליון של האו"ם לענייני זכויות אדם, זיד ראאד אל-חוסיין. בשלב הראשון, כ-700 מהגרים צפויים להישלח לטורקיה ביומיים הקרובים מהאי היווני לסבוס לנמל דיקילי בטורקיה.

"אנו מצפים לאלימות", הסביר דובר ממשלת יוון לענייני הגירה, גיורגוס קיריטסיס, בדברים שמסר לעיתון הבריטי "גרדיאן". לדבריו, "אנשים מיואשים נוטים להיות אלימים יותר. כל הפילוסופיה שעומדת מאחורי ההסכם היא להרתיע מפני סחר בבני אדם והברחה מהחוף הטורקי, אבל זה לא הולך להיות פשוט, ואנחנו מנסים לנקוט גישה רכה. האנשים האלה נמלטו ממלחמה, הם לא פושעים".

עוד בנושא:
הסכם היסטורי: טורקיה תסייע לאיחוד האירופי בעצירת גל הפליטים
דרך הנהר, בשביל הררי: מאות מהגרים נהרו מיוון למקדוניה
הסיוט של מבקשי המקלט ביוון: אירופה מתכוננת לגירושם מחר לטורקיה

מבקשי מקלט במחנה פליטים זמני בכפר אידומני, יוון, סמוך לגבול מקדוניה, 1 באפריל 2016. רויטרס
ביוון ממתינים ל-2,300 פקידים שיטפלו ביציאת המהגרים מהמדינה. מחנה פליטים בכפר אידומני/רויטרס

פחות מ-24 שעות לפני כניסתו של ההסכם לפועל, קיריטסיס הוסיף כי 2,300 הפקידים שהבטיחו מדינות האיחוד האירופי להעביר ליוון על מנת לעבד את בקשות המקלט של המהגרים ולאפשר את תהליך סיווגם כלל לא הגיעו. "אנחנו עדיין מחכים למומחים המשפטיים ולמתורגמנים שהם אמרו שישלחו", הבהיר. "אפילו אנשי משמר הגבול האירופי עוד לא פה".

"אם הם יכריחו אותי לשוב לטורקיה, אני אזרוק את עצמי ואת משפחתי לתוך הים", טען מוסטפא, מבקש מקלט סורי שממתין עם רעייתו ועם ילדיהם בנמל צ'יוס, אחד מאיי יוון הסמוכים לחופה המערבי של טורקיה, באזור איזמיר. לדבריו, בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, "עברנו מגיהנום אחד לאחר". מחנה הפליטים בצ'יוס הפך השבוע לזירת כאוס מוחלט, לאחר שכ-800 מבקשי מקלט פרצו את גדרות מחנה הפליטים, והתעמתו עם כוחות המשטרה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
רויטרס

"זה מה שקורה כש-30 שוטרים שומרים על 1,600 פליטים שנחושים לצאת", טען בנג'מין ג'וליאן, אזרח איסלנד שהגיע לצ'יוס כמתנדב המסייע למבקשי המקלט. "ראיתי את הכול ואני יודע שכל הזמן הזה הם קראו 'חופש, חופש חופש' ו'לא טורקיה'. זה מה שהם רוצים, והם נחושים להשיג את זה". מהומות דומות פרצו בפיראוס, הסמוכה לבירה אתונה.

על פי נתוני הרשויות, 52,147 מבקשי מקלט ומהגרים נמצאים ביוון. יותר מ-6,000 מהם נמצאים באיי הים האגאי שבין טורקיה ליוון, וכ-11 אלף בני אדם נוספים נמצאים באזור הכפר אידומני, על גבול מקדוניה. למרות בקשותיהם לעבור למדינות הבלקן, הגבול נחסם בשבועות האחרונים, וחלק מהמהגרים במקום הועברו למחנות זמניים באזורים אחרים של יוון.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully