וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט של מבקשי המקלט ביוון: אירופה מתכוננת לגירושם מחר לטורקיה

"הם לא ישלחו סורים בחזרה, אין סיכוי", סיפר לכתב רשת "פראנס 24" אחמד, מבקש מקלט מחאלב ששוהה באי היווני לסבוס. אלא שלטענת מדינות האיחוד האירופי, ההסכם להשבת מהגרים לטורקיה מוכן ליישום. בינתיים, המהגרים לא מוותרים על חלומם להגיע לאירופה

צילום: רויטרס

מדינות האיחוד האירופי הודיעו כי ההסכם להשבת מהגרים לטורקיה, שנחתם לפני כשבועיים, מוכן ליישום. במסגרת ההסכם, החל ממחר הרשויות ביוון יבחנו את בקשות המקלט של המהגרים שיגיעו לחופיה, בסיוע צוותים של האיחוד האירופי. כל מי שלא יגיש בקשת מקלט או שבקשתו תידחה יישלח בחזרה לטורקיה. עוד צוין בהסכם כי עבור כל מהגר סורי שיוחזר לטורקיה, סורי שנמצא בטורקיה יקבל אישור להתיישב במדינות האיחוד האירופי. למרות זאת, גורמים באיחוד הבהירו כי לא יקלטו יותר מ-72 אלף מבקשי מקלט סורים.

במקביל, דיווחים של ארגוני זכויות אדם שהצטברו בתקופה האחרונה מלמדים על פעילות הרשויות בטורקיה לגירוש סורים בחזרה למדינתם מוכת המלחמה. זאת, בניגוד לחוק הבינלאומי ולהצהרות של הממשלה באנקרה, שמתגאה בקליטת מבקשי המקלט, בעיקר בדרום-מזרח המדינה, בסמוך לגבול עם סוריה.

עוד כתבות בנושא:
הסכם היסטורי: טורקיה תסייע לאיחוד האירופי בעצירת גל הפליטים
תיעוד: פליט סורי הצית את עצמו בגבול יוון-מקדוניה
מענה לתקיפות המיניות? בגרמניה מציעים קרונות רכבת "לנשים בלבד"

מבקשי מקלט באידומני, בגבול יוון-מקדוניה, בסוף השבוע האחרון:

רויטרס

אחמד, תושב חאלב, משוכנע כי בניגוד להצהרות הגורמים השונים, הוא לא יגורש לטורקיה. "אני סורי", אמר. "הם לא ישלחו סורים בחזרה, אין סיכוי". הוא חצה את הים האגאי לעבר לסבוס ב-20 במרץ, אולם נאלץ להמתין כמה שעות עד לרישומו – וכך פספס את תאריך היעד שנקבע והיה עשוי להגן עליו מגירוש. הוא נאלץ לענוד על ידו צמיד נייר, שמבהיר כי הוא הגיע לאחר ה-20 במרץ.

ארגוני סיוע בינלאומיים, בהם "רופאים ללא גבולות" ו"ועד ההצלה הבינלאומי" (IRC), יצאו נגד ההסכם האירופי-טורקי. גם נציב האו"ם לענייני זכויות אדם, זיד ראאד אל-חוסיין, הביע ביקורת קשה כלפי אירופה בשל מעצר מבקשי מקלט ומניעת זכויות אדם בסיסיות, לטענתו, ובהן בחינת בקשות מקלט, גישה לייצוג משפטי וזכות הערעור במקרה של דחיית הבקשות. הוא אף הזהיר מפני "אפקט דומינו מסוכן" בעקבות ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully