וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענה לתקיפות המיניות? בגרמניה מציעים קרונות רכבת "לנשים בלבד"

השבוע הודיעה חברת "רג'יובאן" על הפעלת קרונות ייעודיים בקו שבין לייפציג וקמניץ. הנסיבות להכרזה לא הוסברו במפורש, אך בגרמניה יש המצביעים על התחושות הקשות של נשים לאחר התקיפה המינית ההמונית בקלן בערב השנה החדשה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(אלפים הפגינו בקלן לאחר המתקפה המינית ההמונית בערב השנה החדשה)

חברת הרכבות הגרמנית "רג'יובאן" הודיעה השבוע כי תקציב קרונות לנשים בלבד. הקרונות הייעודיים יופעלו בקו שבין לייפציג וקמניץ, ותתאפשר בהם כניסה גם לילדים המלווים בידי נשים. מהודעת "רג'יובאן" עולה כי הקרונות ימוקמו בין שני הקרונות השקטים ברכבת, ובסמוך לעמדה של נציג שירות הלקוחות. עוד מצוין בהודעה כי המיקום נבחר "בכוונה", מבלי להסביר במפורש לאיזה צורך נועד לתת מענה.

עוד בוואלה! NEWS:
בלגיה פרסמה תיעוד חדש מנמל התעופה: "המחבל בלבן" טרם נלכד
יום ראשון בלי מהגרים: ביוון מסתגלים ליישום ההסכם עם טורקיה
בלי מחאת זקנים: פטור מגילוח ללוחמי סייבר שיתגייסו לצבא הבריטי

רכבת בגרמניה. AP
"הקרונות מוקמו בכוונה ליד עמדת שירות הלקוחות". רכבת בגרמניה/AP

"רג'יובאן" כאמור לא הסבירה במפורש את הנסיבות להכרזה על הקצבת קרונות לנשים, ואולם בתקשורת הגרמנית סבורים כי היא נועדה לתת מענה לתחושות הקשות של נשים במדינה לאחר התקיפה המינית בקלן. יותר מאלף תלונות הוגשו למשטרה בעקבות האירוע, שליבה את המתיחות בין הגרמנים לפליטים שהגיעו מסוריה וממדינות אחרות במזרח התיכון.

לאחר המפלה שנחלה בבחירות המקומיות בגרמניה, הכריזה הקנצלרית אנגלה מרקל כי לא תשנה את המדיניות כלפי הפליטים. "אני משוכנעת שאנו צריכים פתרון שבו מעורבים כל מדינות האיחוד האירופי, וכי ההגעה לפתרון מצריכה זמן", אמרה מרקל, שמובילה בימים אלו את הניסיונות להגיע להסכם סופי בין האיחוד לטורקיה, שבמסגרתו יושבו למדינה פליטים בתמורה לכספי תמיכה מבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully