וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מחאת זקנים: פטור מגילוח ללוחמי סייבר שיתגייסו לצבא הבריטי

מהלך חדש של משרד ההגנה הבריטי, שנועד למשוך מומחי מחשוב הפוזלים לשוק העסקי, יאפשר למגויסים ליחידת הסייבר החדשה אף לגדל שיער ארוך. גורמים בצבא כבר כועסים על ההחלטה: "זה פשוט לא מכובד ומרגיז את יתר החיילים"

חייל מוביל המחאה נגד האיסור לגדל זקן בצה"ל. יותם רונן
לא היו שוקלים להתגייס אם היו מחויבים להסתפר ולהתגלח. גבר מזוקן/יותם רונן

הצבא הבריטי החל להעניק לראשונה אישורים לגידול שיער ארוך וזקן עבור לוחמים המתגייסים לשורותיו. לא מדובר בלוחמים רגילים, כי אם בלוחמי סייבר שזוכים ליחס המיוחד. אותם חיילים לא יצטרכו גם לעבור מבחן כשירות גופנית או לשאת נשק, ולא יוצבו במשימות מחוץ למדינה.

משרד ההגנה במדינה הסביר לכתב "הטלגרף" כי המהלך הלא שגרתי נועד למשוך מומחי מחשוב הפוזלים לעבר השוק העסקי. מומחים אלה, נטען, היו מוותרים על הגיוס לשירות הוד מלכותה אם היו מחויבים להתגלח ולהסתפר.

לוחמי הסייבר החדשים מתגייסים לכוח מילואים, שנועד להקנות לצבא הבריטי יתרון בשדה הקרב הטכנולוגי. הצעד, שהתברר כמוצלח, עשוי להביא להרחבתו גם בקרב חיילים ממקצועות נוספים כמו בלשנים, מומחי מודיעין וחוקרי פלילים.

לקריאה נוספת:
#רצוןחופשי: מחאת הרשת של החיילים כובשת את פייסבוק
מחדל מודיעיני? צה"ל לא צפה את מתקפת הנגד של המזוקנים
אחרי מאבק המזוקנים: בג"ץ קבע מבחן אחיד לגידול זקנים לחיילי צה"ל

חיילים בריטים בחזרה הגנרלית לחתונה המלכותית בלונדון, 27/4/2011. רויטרס
לא זכה להקלות. חייל בריטי בלונדון/רויטרס

אלא שהפטורים מגילוח גורמים כבר עכשיו למרמור בקרב חיילים וקצינים אחרים בצבא. בשיחה עם "הטלגרף" סיפר גורם צבאי על מקרה בשבוע שעבר, שבו נצפו שני לוחמי סייבר, לובשי מדים, בבסיס בדרום-מערב המדינה ועוררו כעס רב אצל הנוכחים בשל מראם. אותו מראה כלל, לדברי הנוכחים, שיער ארוך עד הכתפיים, ואף "שיער פנים מוזנח". אותם חיילים היו מצוידים במכתבים שעליהם חתום קצין בדרגת קולונל על מנת להסביר את הופעתם לכל מי שביקש לערער עליה.

"זה גורם לרוגז רב בקרב החיילים בצבא הקבע", הוסיף הגורם. "אנשים אומרים שזה פשוט לא מכובד. הם מתהדרים במכתב מהקולונל שלהם שאומר שהחוקים לא חלים עליהם".

במשרד ההגנה הבריטי דוחים את הטענות, ואומרים כי המדיניות החדשה, המתבטאת גם בהקלות במבחני הכושר הגופני, משתלמת, והצליחה למשוך מגויסים איכותיים מהשירות הציבורי, הממשלתי והאקדמי. "אנחנו מעוניינים למקסם את הכישרון, והיכן שאנשים יכולים להביא כישורים ייחודיים וניסיון בעל ערך אבל לא עומדים בקריטריונים הסטנדרטיים, עשויים להיות היתרים חריגים", נמסר מדובר המשרד. "גמישות בקריטריונים של הכשירות משכה אנשים שלא נשקלו בעבר, או שלא התנדבו בעבר", הוסיף גורם צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully