וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מאבק המזוקנים: בג"ץ קבע מבחן אחיד לגידול זקנים לחיילי צה"ל

בית המשפט הציע למשוך את העתירה ובמקומה ליישם עמדה מרוככת: המבחן לגידול זקן מטעמים אישיים או דתיים יהיה זהה ובעלי הסמכות לאישור הפטור יהיו גורמי שלישות פיקודיים ולא הרבנות הצבאית

מערכת וואלה!

בג"ץ המליץ היום (שני) למשוך את העתירה שהוגשה נגד הפקודה המבטלת את הפטור מגילוח מרצון חופשי, כחלק מפשרה בין הצדדים. שופטי בית המשפט העליון החליטו לאפשר לצבא ליישם שינויים בהגבלות על גידול זקן, אולם ללא אכיפה, ולבחון את חוקיות הפקודה לאחר תקופת ניסיון.

לפי הסיכום בין הצדדים, המבחן לגידול זקן מטעמים אישיים או דתיים יהיה זהה, וכי בעלי הסמכות לאישור הפטור יהיו גורמי שלישות פיקודיים – כלומר לא מטעם הרבנות הצבאית.

עו"ד ליאור שטלצר, המייצג את העותר, בירך על ההחלטה. "אנחנו שמחים שבעקבות העתירה הצבא הפנים את הקשיים שהיו בפקודה ופעל לתקנם, ונמשיך לעמוד על המשמר כדי לוודא שזכויותיהם של חייל צה"ל נשמרות ומוגנות גם בפקודה החדשה", אמר. הוא הוסיף כי "לא נהסס לפנות לבג"ץ פעם נוספת אם יעלה חשש בנושא יישום הפקודה".

חייל נחל בתגלחת בוקר. דובר צה"ל
בג"ץ קיבל את עמדת צה"ל. חיילים מתגלחים/דובר צה"ל

הפקודה המטילה מגבלות משמעותיות על גידול זקן הייתה אמורה להיכנס לתוקף בחודש אוגוסט האחרון. ואולם בתגובה לעתירה שהגיש סמל אהרון אצ'ילדייב, טכנאי בחיל התקשוב שהחזיק עד אותו זמן, במשך כמה שבועות, באישור לגדל זקן שעמד לפוג עקב ההנחיה החדשה, הוחלט להוציא צו ביניים שהקפיא את הפקודה - ימים ספורים לפני כניסתה לתוקף.

בכך לא תם הסיפור. לאחר ההקפאה בוטלה הפקודה, ובמקומה נוסחה אחת חדשה שנועדה להיות אחידה ושוויונית לחיילים חילוניים ולדתיים. עתה קבע בג"ץ עמדה מרוככת, אולם הפקודה עדיין עומדת בעינה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully