וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה פרסמה תיעוד חדש מנמל התעופה: "המחבל בלבן" טרם נלכד

אחרי שבסוף השבוע דווח כי עיתונאי שהואשם בעבירות טרור הוא החשוד השלישי שנצפה בזירה ולא התפוצץ, התביעה במדינה הודיעה על שחרורו מחוסר ראיות. סרטון חדש שפרסמה המשטרה מתמקד במחבל עם הכובע, בתקווה לזיהויו הסופי

עריכה: גדי וינסטוק

משטרת בלגיה פרסמה היום (שני) תיעוד חדש מנמל התעופה "זוונטם", שבו אירע בשבוע שעבר הפיגוע הקטלני, המתמקד באדם הלבוש במעיל הלבן, שנמלט מהמקום, בתקווה שהדבר יסייע בזיהויו. זאת, על רקע שחרורו של העיתונאי המקומי פייסל שפו, שנעצר בחשד שהוא המחבל השלישי שלא התפוצץ בזירה, והואשם בעבירות טרור. התביעה בבלגיה הודיעה כי החשוד שוחרר ממעצר מחוסר ראיות.

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות במדינה כי מניין ההרוגים במתקפה עלה ל-35, לאחר שארבעה פצועים נוספים מתו בבית החולים. בין ההרוגים נכללים גם שלושה גברים שעל פי החשד הוציאו לפועל את הפיגועים.

עוד בנושא:
ונדליזם והצדעה במועל יד: מאות פעילי ימין קיצוני הפגינו בבריסל
בבלגיה מתקשים לחזור לשגרה: בוטלה "הצעדה נגד הפחד" בבריסל
נשיא הפדרציה הציונית בבלגיה לוואלה! NEWS: "אנחנו חיים בגטו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדם בלבן טרם אותר. תיעוד ממצלמות האבטחה בשדה התעופה שפורסם לאחר הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה בבלגיה כלל ללא אישרה את הדיווחים שפורסמו ביום שבת, לפיהם פייסל שפו, שנעצר ביום חמישי בערב בבריסל יחד עם שני חשודים נוספים, זוהה כאדם השלישי שנראה בתיעוד מנמל התעופה בעיר. על פי הדיווח בעיתון הבלגי "לה סואר", מפי גורם המעורה בפרטי החקירה, הוא זוהה על ידי נהג המונית שהסיע את שלושת החשודים לשדה התעופה, במסדר זיהוי משטרתי.

מטעם התובע הכללי של המדינה, פרדריק ון לו, נמסר בשבת כי הוגש כתב אישום נגד שפו בגין "השתתפות בארגון טרור ורצח טרוריסטי". עם זאת, לא נאמר במפורש כי הוא האדם בכובע הלבן. עוד נמסר כי לא נמצאו בדירתו כלי נשק או חומרי נפץ.

כמו כן, דווח כי במסגרת החקירה, המשטרה מתכוונת לבחון אם נמצאו דגימות DNA שלו בדירה שממנה יצאו המחבלים. לפי דיווחים בבלגיה, שפו עסק בגיוס צעירים לשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). צו מעצר הוצא נגדו כבר בחודש ספטמבר האחרון, והא היה מוכר לרשויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פייסל שפו, החושד בביצוע הפיגוע בשדה התעופה בבריסל. טוויטר, צילום מסך
הוא אינו המחבל בלבן/צילום מסך, טוויטר

הבוקר הודיע התובע הפדרלי בבריסל כי שלושה חשודים נוספים הואשמו בהשתייכות לארגון טרור. חשוד נוסף שוחרר לאחר שנחקר. לא נמסרו פרטים נוספים.

אתמול דווח בעיתוןן הגרמני "די וולט אם סונאג", שציטט גורמים ביטחוניים, כי מצוד עדיין נערך אחר שמונה חשודים בסיוע למעורבות במתקפות הטרור בפריז ובבריסל. לפי הדיווח, החשודים, שרובם אזרחי בלגיה או צרפת, נמצאים בסוריה או במהלך מנוסה בתוך אירופה. כמו כן, נכתב כי הם ככל הנראה היו בקשר עם שניים מהמעורבים במתקפת הטרור בפריז - סלאח עבד א-סלאם, שנתפס בבריסל מוקדם יותר החודש, ועבד אל-חמיד אבאוד, שנחשב למנהיג קבוצת המחבלים מהמתקפה בפריז ונהרג בפשיטה משטרתית בפרבר של העיר בנובמבר.

באותו יום אף הוגש כתב אישום בבלגיה נגד אדם שקשור לחשוד בתכנון מתקפת טרור, שנעצר בצרפת ביום חמישי. המעצר בצרפת אירע במהלך פשיטה על דירה בפרבר ארז'נטיי שמחוץ לפריז. זהו כתב האישום השני שמוגש בבלגיה נגד אדם שככל הנראה קשור לתכנון מתקפת טרור זו בפריז.

(עדכון ראשון: 14:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully