וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבלגיה מתקשים לחזור לשגרה: בוטלה "הצעדה נגד הפחד" בבריסל

שר הפנים של בלגיה קרא לאזרחים להימנע מהגעה לאירוע, מפני שהמשטרה "עסוקה מדי" בחקירת הפיגוע הקלטני. כעבור זמן קצר הודיעו המארגנים על ביטולה. "אם לא נמשיך בשגרה, הטרוריסטים ינצחו"

צלמים זמניים מורשים

(דאעש מהללים את הפיגוע בבריסל בסרטון חדש)

שר הפנים של בלגיה, ז'אן ז'מבון, קרא היום (חמישי) שלא לערוך צעדת סולידריות עם קורבנות מתקפת הטרור הקטלנית שאירעה בשלישי האחרון, שתוכננה להיערך מחר תחת הכותרת "צעדה נגד הפחד". ז'מבון אמר כי המשטרה המקומית "עסוקה מדי" בכל הנוגע לחקירת הפיגועים שפקדו את נמל התעופה ותחנת המטרו, שבהם נהרגו 31 בני אדם. ז'מבון אמנם לא הורה לבטל את הצעדה, אך זמן קצר לאחר מכן הודיעו המארגנים כי החליטו שלא לקיימה.

"אנו מבינים את רגשות הציבור", הדגיש ז'מבון והוסיף: "אנו מבינים כי כל אחד רוצה להביע את תחושותיו". הצעדה הייתה צפויה להתחיל בכיכר הבורסה המרכזית, שהפכה לאנדרטה לזכר קורבנות הפיגוע לאחר שרבים הגיעו למקום, תלו שלטים המביעים הזדהות עם הקורבנות והדליקו נרות זיכרון. היא הייתה אמורה להסתיים בסמוך לאחת מתחנות הרכבת המרכזיות של העיר הנמצאת כשני קילומטרים משם.

מתקפת הטרור בבריסל - כל העדכונים:
בלגיה: זוהה האדם שתועד לצד המחבלים בשדה התעופה בבריסל
נשיא הפדרציה הציונית בבלגיה לוואלה! NEWS: "אנחנו חיים בגטו"
התביעה בבלגיה: DNA של מחבל בבריסל אותר ב"בטקלאן" בפריז

חיילים בלגים מפטרלים ברחובות בריסל. רויטרס
"עסוקים מדי בחקירת הפיגועים". כוחות המשטרה בבריסל/רויטרס

אמנואל פולון, מארגן את הצעדה, התראיין לתחנת הרדיו האמריקנית NPR לפני ביטול האירוע, והדגיש כי על אף החשש, קיום הצעדה הוא חשוב והכרחי. "אני צופה שכמה אלפי אנשים יבואו, אך הכי חשוב זה הסמל שמהווה הצעדה, להראות כי בלגיה עדיין חיה". לדברי פולון, "אני חושב שתקפו את החופש שלנו ואנו צריכים להילחם בכך. אני יודע שהאינסטינקט הוא להישאר בבית עם המשפחה ולצפות בחדשות כל הזמן, אך עכשיו אני חושב שחשוב להביע סולידריות".

פולון נשאל על החשש כי הצעדה תהווה מטרה לתקיפה של מחבלים שטרם נתפסו על ידי המשטרה. "אנו פועלים בשיתוף פעולה עם הצבא ועם המשטרה כדי להפוך את הצעדה לבטוחה, אך שראינו השבוע וכפי שראינו בפריז בנובמבר, קשה להבטיח בביטחון של 100%".

"אני חושב שיש להמשיך בשגרה, שכן אם לא נעשה כך הטרוריסטים ינצחו", הדגיש פולון. "כשאתה מותקף החיים שלך משתנים. אתה מתעורר עם הסיפור הזה בראש. אבל אנחנו צריכים ללמוד איך לחיות עכשיו עם הדבר הזה, כפי שעשו בפריז. אנו צריכים לשמור על שגרה אך לזכור את המצב. אנו צריכים להמשיך ללחום למען החירות".

טקס אזכרה ברחוב בבריסל לזכר הנרצחים בפיגועי הטרור בעיר. רויטרס
המקום המרכזי שהפך לאנדרטה. כיכר הבורסה לאחר הפיגועים/רויטרס

מוקדם יותר דווח כי הרשויות בבלגיה זיהו את האדם השלישי שנראה בתיעוד משדה התעופה בעיר, לצד שני המחבלים המתאבדים שהוציאו לפועל את הפיגוע. מדובר באדם בשם פייסל שפו, שנעצר ביום חמישי בערב בבריסל יחד עם שני חשודים נוספים, ועל פי הדיווח בעיתון הבלגי "לה סואר", מפי גורם המעורה בפרטי החקירה, הוא זוהה על ידי נהג המונית שהסיע את שלושת החשודים לשדה התעופה, במסדר זיהוי משטרתי. מטעם התובע הכללי של המדינה נמסר כי הוגש היום כתב אישום נגד שפו בגין "השתתפות בארגון טרור ורצח טרוריסטי".

כמו כן, נמסר כי הוגש כתב אישום נגד חשוד נוסף, שזוהה כאבו בכר א', שטרם התבררה באופן מלא מעורבותו במתקפת הטרור. בימים האחרונים נעצרו חשודים רבים על ידי כוחות הביטחון בפריז ובבריסל, במסגרת חקירת תשתית הטרור של דאעש בצרפת ובבלגיה.

פייסל שפו, החושד בביצוע הפיגוע בשדה התעופה בבריסל. טוויטר, צילום מסך
הואשם ב"רצח טרוריסטי". שפו/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, גורם רשמי מנמל התעופה בבריסל שבו אירעה המתקפה אמר כי הטיסות בו לא יחודשו לפני יום שלשי הקרוב, אז גם יצויין שבוע למתקפה. הרשויות סיימו את חקירת הזירה וכעת הם איפשרו לעובדי התחזוקה להיכנס לבניין הטרמינל כדי לבחון את בטיחות המקום ואת המערכות ולקבוע אם ניתן להשיב את הפעילות בו לשגרה. בנמל התעופה עוברים 23 וחצי מיילון נוספים בשנה, ובשלב זה נעשה שימוש בנמלי תעופה שונים ברחבי המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שפו בתיעוד ממצלמות האבטחה בשדה התעופה שפורסם לאחר הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אנדרטת רחוב לזכרם של הנרצחים בפיגוע בבריסל מחוץ לתחנת המטרו מלביק. רויטרס
זירת הפיגוע בתחנת המטרו מלביק/רויטרס
חיילים בלגים מאבטחים את הדרך לשדה בתעופה בבריסל. רויטרס
חיילים בלגים מאבטחים את הדרך לנמל התעופה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully