וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: זוהה האדם שתועד לצד המחבלים בשדה התעופה בבריסל

גורם המעורה בפרטי החקירה מסר לעיתון הבלגי "לה סואר" כי נהג המונית שהסיע את השלושה לזירת פיגוע ההתאבדות זיהה את פייסל שפו, שזהותו לא פורסמה עד כה. הוא נעצר ביום חמישי, והיום הוגש נגדו כתב אישום

צלמים זמניים מורשים

פייסל שפו, שנעצר ביום חמישי בערב בבריסל יחד עם שני חשודים נוספים, זוהה היום (שבת) כאדם השלישי שנראה בתיעוד משדה התעופה בעיר, לצד שני המחבלים המתאבדים שהוציאו לפועל את פיגוע ההתאבדות הכפול ביום שלישי האחרון. על פי הדיווח בעיתון הבלגי "לה סואר", מפי גורם המעורה בפרטי החקירה, הוא זוהה על ידי נהג המונית שהסיע את שלושת החשודים לשדה התעופה, במסדר זיהוי משטרתי.

מטעם התובע הכללי של המדינה, פרדריק ון לו, נמסר כי הוגש היום כתב אישום נגד שפו בגין "השתתפות בארגון טרור ורצח טרוריסטי". עוד נמסר כי לא נמצאו בדירתו כלי נשק או חומרי נפץ. במסגרת החקירה, המשטרה מתכוונת לבחון אם נמצאו דגימות DNA שלו בדירה שממנה יצאו המחבלים. לפי דיווחים בבלגיה, שפו עסק בגיוס צעירים לשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). צו מעצר הוצא נגדו כבר בחודש ספטמבר האחרון, והא היה מוכר לרשויות.

כמו כן, נמסר כי הוגש כתב אישום נגד חשוד נוסף, שזוהה כאבו בכר א', שטרם התבררה באופן מלא מעורבותו במתקפת הטרור, שהביאה למותם של לפחות 31 בני אדם. לפי התביעה הוא נעצר אתמול. בימים האחרונים נעצרו חשודים רבים על ידי כוחות הביטחון בפריז ובבריסל, במסגרת חקירת תשתית הטרור של דאעש בצרפת ובבלגיה.

עוד בנושא:
נשיא הפדרציה הציונית בבלגיה לוואלה! NEWS: "אנחנו חיים בגטו"
פשיטה משטרתית בבריסל: שלושה חשודים בטרור נעצרו
המתקפה בבריסל: נעצר החשוד שתועד לצד המחבל המתאבד במטרו

פייסל שפו, החושד בביצוע הפיגוע בשדה התעופה בבריסל. טוויטר, צילום מסך
הואשם ב"רצח טרוריסטי". שפו/צילום מסך, טוויטר

כתב אישום שלישי שהוגש בבלגיה במקביל לשניים נוגע לאדם המקורב לחשוד בטרור שנעצר ביום חמישי במהלך פשיטה על דירה בפרבר ארז'נטיי שמחוץ לפריז. המעצר בפריז נעשה על רקע מתקפת הטרור בעיר ובבריסל.

כמו כן, דווח היום בעיתון הבלגי DH כי שומר בתחנת כוח גרעינית בבלגיה נורה למוות יומיים לאחר מתקפת הטרור בבריסל, באזור שארלרוואה שבמדינה ואישור הכניסה שלו נגנב. עם זאת, התביעה בעיר הכחישה מאוחר יותר כי לאירוע יש קשר לטרור, והדגישה כי אישור הכניסה שלו לא נגנב.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, נמצאו ראיות לכך שמתכנני המתקפה תכננו תחילה לבצע פיגוע במתקן להפקת אנרגיה גרעינית בבלגיה. אישור הכניסה של השומר הוצא מכלל שימוש ברגע שהתגלה כי הוא נורה, ומתנהלת חקירה בעניין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שפו בתיעוד ממצלמות האבטחה בשדה התעופה שפורסם לאחר הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הודיעה התביעה בבלגיה כי ה-DNA של נג'ם עשראווי, אחד מהמחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע בנמל התעופה בבריסל שאירע ביום שלישי, נמצא באולם ה"בטקלאן" שהיה אחד מזירות הפיגוע של מתקפת הטרור בפריז שאירעה בנובמבר. בתוך כך, סלאח עבד א-סלאם, שנעצר ביום שבת האחרון על ידי המשטרה הבלגית, סיפר בחקירתו כי אחיו, בראהים, שביצע פיגוע התאבדות במסעדת "לה קונטואר וולטייר" שבפריז ב-13 בנובמבר, "העביר לו חגורת נפץ", אולם הוא התחרט.

כמו כן, אמש דווח בעיתון הצרפתי "לה מונד" כי שלושה ימים לפני הפיגועים בבריסל, המשטרה הראתה תמונות של המחבלים לא-סלאם. הוא מצדו טען כי אינו מכיר אותם והחוקרים לא הצליחו להוכיח שהדבר אינו נכון, כפי שעלה מהדיווחים שפורסמו מאוחר יותר, לפיהם הוא בעצמו תכנן את המתקפה בבריסל. עורך הדין של המחבל א-סלאם, אמר שלשום בריאיון לתחנת הרדיו europe1 כי מרשו שומר על זכות השתיקה מאז הפיגועים בבריסל.

(עדכון ראשון: 15:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully