וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה בבריסל: נעצר החשוד שתועד לצד המחבל המתאבד במטרו

בעיתון "דה סטנדרט" דווח כי האדם שתועד לצדו של חאלד אל-בכראווי במצלמות האבטחה במלבק נעצר. במקביל, דווח על זיהוי חשוד מרכזי נוסף במעורבות במתקפה. במסגרת סיכול פעילות דאעש באזור, נעצר בפריז מקורב של "המוח" מהמתקפה בנובמבר

צלמים זמניים מורשים

המשטרה הבלגית עצרה את החשוד שתועד לצדו של המחבל המתאבד חאלד אל-בכראווי, שהתפוצץ בתחנת הרכבת התחתית מלבק בבריסל ביום שלישי – כך דווח בעיתון הבלגי "דה סטנדרט". התביעה הכללית לא אישרה את הדיווח, ולא נמסר מידע בנוגע לזהותו של החשוד, שנעצר לאחד שזוהה בתיעוד ממצלמות האבטחה.

במקביל, בעיתון הבלגי "דה מורגן" דווח כי החוקרים זיהו חשוד מרכזי נוסף במעורבות במתקפת הטרור בבריסל, נעים אל-חאמד, סורי בן 28. על פי הדיווח, שמו הופיע ברשימת חשודים שהופצה בקרב שירותי ביטחון אירופיים לאחר הפיגועים בשדה התעופה וברכבת התחתית, לצד מעורבים נוספים, כולל אל-בכראווי. טרם התברר אם יש קשר בין שני הדיווחים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הם עשו מבריסל מחנה פליטים": הדילמה שקורעת את בלגיה
דיווח בבלגיה: המחבל הנמלט מפריז תכנן פיגועים בבריסל
"המודיעין שלהם מחורבן": הייאוש האמריקני מהרשויות הבלגיות גובר

נעים אל-חאמד, סורי החשוד במעורבות במתקפת הטרור בבריסל. מתוך טוויטר, צילום מסך
"חשוד מסוכן, עשוי להיות חמוש". תמונתו של אל-חאמד שהופצה על ידי המשטרה/צילום מסך, מתוך טוויטר

עוד דווח כי אל-חאמד מעורב במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר, שהביאה למותם של 130 בני אדם. במקביל, בכלי התקשורת הצרפתיים דווח כי החשוד שנעצר הלילה בפרבר ארז'נטיי של פריז, שזוהה בשם רידא כריכת, קשור גם הוא למתקפת הטרור בפריז, וכי הוא מקורב למי שנחשב למארגן המתקפה המשולבת בבירה הצרפתית, עבד אל-חמיד אבאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ריאד כריכת, חשוד במעורבות במתקפת הטרור בפריז שנעצר ב-24 במרץ 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
בדירתו בפרבר הפריזאי נמצאו חומרי נפץ. כריכת/צילום מסך, מתוך טוויטר

שמו של כריכת נקשר ברשת גיוס לוחמים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ששהו בשנים האחרונות בסוריה, והוא הורשע בהיעדרו בבריסל. שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב מסר אמש כי החשוד היה "ברמה גבוהה של הכנות לביצוע פיגוע", והבהיר כי הוא היה תחת מעקב של סוכנות הביון DGSI במשך השבועות האחרונים. בביתו נמצאו חומרי נפץ.

חאלד ואיברהים בכראווי, המחבלים שביצעו את הפיגועים בבריסל ב-22 במרץ. 23 במרץ 2016.. טוויטר, צילום מסך
קרי ידון עם האירופים בשיתוף פעולה מודיעיני. האחים המחבלים אל-בכראווי/צילום מסך, טוויטר

הדיווחים האחרונים מצטרפים למאמצי הרשויות בבלגיה, בצרפת ובמדינות נוספות לאמוד את היקף תא הטרור של דאעש שביצע את הפיגועים האחרונים בפריז ובבריסל, לחשוף את הקשרים בין אנשיו ולסכל פעולות נוספות. במסגרת זאת, הגיע היום שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי לביקור בבריסל, שבמהלכו ייפגש עם ראש הממשלה שארל מישל ועם שר החוץ דידייה ריינדרס, כמו גם עם נשיא נציבות אירופה ז'אן-קלוד יונקר, בין היתר על מנת לקדם את המגעים לשיתוף פעולה מודיעיני.

טרם זוהו כל החשודים המעורבים במתקפת הטרור בבריסל, וסוכנויות המודיעין פועלות לזיהויים. אתמול הטיחו ממשלות טורקיה, הולנד וארצות הברית זו בזו טענות בנוגע לאי-שיתוף המידע המודיעיני שהיה עשוי להביא למניעת מתקפת הטרור האחרונה. לאחר שאנקרה טענה כי התריעה בעבר בפני סוכנויות הביטחון בהולנד ובבלגיה על כך שאיברהים אל-בכראווי, אחיו של חאלד שהתפוצץ בשדה התעופה של בריסל, מעורב בפעילות טרור, בהאג – לשם גורש אל-בכראווי מטורקיה – טענו כי לא הועבר כל מידע כזה מצד הטורקים.

חיילים בלגים מפטרלים ברחובות בריסל. רויטרס
נמשך המבצע לחשיפת תא דאעש. חיילים בבריסל, אתמול/רויטרס

שר המשפטים של הולנד, ארט ון דר סטור, כי איברהים לא הופיע באף רשימת מבוקשים הולנדית או בינלאומית. "בדקנו עם עמיתינו הבלגים, הגרמנים והטורקים, ובכל המקרים הוא לא הופיע במערכות", הסביר השר במסיבת עיתונאים שכינס. במקביל, גורמים אמריקנים המעורים בפרטי החקירה מסרו כי שני האחים היו מוכרים לסוכנויות הביון האמריקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully