וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מחבל שני ממתקפת הטרור תועד בתחנת המטרו בבריסל

כלי תקשורת בצרפת ובבלגיה דיווחו כי אדם נוסף הנושא תיק גדול, תועד במצלמות האבטחה בתחנת הרכבת מסתובב עם המחבל שהתאבד, חאלד בכראווי. עורך הדין של המחבל מפריז: הוא שותק בחקירה מאז הפיגועים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

העיתון הצרפתי "לה מונד" ורשת השידור הציבורית בבלגיה RTBF מדווחים הבוקר (חמישי) כי מחבל שני, הנושא תיק גדול, תועד במצלמות האבטחה בתחנת המטרו, שבה אירע הפיגוע הנוסף. לפי הדיווחים, המחבל הנוסף הסתובב יחד עם חאלד ברכאווי, המחבל שהתפוצץ בתחנת הרכבת. לא ברור אם המחבל הנוסף מת או נמלט.

במקביל, אמר עורך הדין של המחבל המעורב במתקפת הטרור בפריז, סלאח עבד א-סלאם, בריאיון לתחנת הרדיו europe1 כי מרשו לא עונה על השאלות החוקרים מאז הפיגועים בבריסל. לפי עורך הדין, המחבל מצרפת לא ידע על קיומם. עבד א-סלאם, המקושר למחבלים מבריסל, יגיע היום לשימוע בעניינו בבית המשפט בבלגיה. פרקליטו אמר כי הוא שינה את דעתו ומעוניין להסגיר את עצמו לרשויות הצרפתית בהקדם האפשרי.

בתוך כך, אמר גורם טורקי רשמי כי איברהים ברכאווי, אחד מהמחבלים בבריסל, גורש פעמיים מטורקיה בשנה שעברה, ביולי ובאוגוסט. גורם טורקי אחר אמר כי גירושו הראשון של ברכאווי ביולי בוצע על בסיס חשד משטרתי כי הוא לוחם זר. עם זאת הוא לא ביצע אף פשע בטורקיה וגירושו היה "מנהלי".

מתקפת הטרור בבריסל:
"היא לא בכתה, רק בהתה בפחד": התמונה שהפכה לסמל הפיגועים בבריסל
"דאעש הוא המן החדש": קריאת מגילה בבריסל מוכת הטרור
ארדואן: גירשנו את אחד המחבלים לאירופה, בלגיה התעלמה מהתרעותינו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש במקטורן הלבן טרם נתפס או זוהה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשויות בבלגיה זיהו עד כה שלושה מחבלים מתאבדים מהפיגועים בבריסל, שגבו את חייהם של 31 בני אדם ופצעו כ-300. איברהים ברכאווי פוצץ את אחד משתי הפצצות שהופעלו בנמל התעופה זוונטם. אחיו הצעיר, חאלד, בן 27, אחראי לפיצוץ בתחנת המטרו. שני האחים נהרגו במתקפות.

איברהים זוהה לפי טביעות אצבע שאותרו בזירה. מאוחר יותר מצאה המשטרה מחשב המכיל צוואה ממנו, שבה כתב: "אני לא יודע מה לעשות, אני ניצוד בכל מקום, אני לא בטוח, אם זה יימשך אסיים בתא מעצר". האחים, בעלי אזרחות בלגית, הורשעו בעבר אך לא בגין עבירות טרור. המשטרה חיפשה אחריהם לפני המתקפות בבריסל אחרי שהחוקרים קשרו אותם לפיגועים בפריז בנובמבר.

מחבל נוסף הוא נג'ים עשראווי, שלפי דיווחים בבלגיה שטרם אושרו, היה המתאבד הנוסף בנמל התעופה. בדומה לאחים בכראווי, גם הוא היה על הכוונת של המשטרה בשל מעורבותו במתקפות בפריז. הוא נודע כ"מהנדס" הפצצות וחגורות הנפץ.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים מבריסל שזוהו: חאלד בכראווי, נג'ים עשראווי ואיברהים בכראווי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילה דווח כי עשראווי הוא המחבל בן ה-24 עם המקטורן הלבן שתועד במצלמות האבטחה, ונמלט מנמל התעופה מבלי שהתפוצץ, וכן שהוא נעצר. אולם דיווחים אלה התבררו כשקריים. לפני הפיגועים בבריסל, התובע הבלגי אמר כי ראיית DNA זיהתה את עשראווי כשותפו של עבד א-סלאם.

המשטרה ממשיכה לחפש אחר המחבל עם הכובע, משקפי השמש והמקטורן הלבן. הוא ככל הנראה נמלט מנמל התעופה לאחר שמזוודתו לא הופעלה מסיבה לא ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully