וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: גירשנו את אחד המחבלים לאירופה, בלגיה התעלמה מהתרעותינו

נשיא טורקיה אמר כי המחבל שביצע את הפיגוע בנמל התעופה בבריסל גורש ביוני לאירופה. ההתרעה על גירושו הועברה גם לבלגיה שלדברי ארדואן, התעלמה ממנו. גורמי מודיעין: דאעש אימן 400 לוחמים לבצע פיגועים באירופה. דיווח: המחבל שנטען שנמלט מהשדה הוא המחבל המתאבד השני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (רביעי) כי המחבל איברהים בכראווי שביצע את הפיגוע בנמל התעופה בבריסל גורש מטורקיה ביוני 2015 להולנד. בשלב מסוים הוא הועבר לרשויות הבלגיות אך הן שחררו אותו משום שלא סברו כי יש לו קשר לטרור. התרעה על גירושו מטורקיה הועברה גם לרשויות בבלגיה, אך אלה, לפי ארדואן, התעלמו מאזהרות אנקרה שטענה כי המחבל היה פעיל טרור. גורמים בבלגיה מסרו בתגובה כי לא היה ביכולתן של הרשויות במדינה לעצור את ברכאווי, מפני שלא היו כל ראיות מפלילות נגדו.

כבר שלשום דווח כי שבוע לפני הפיגועים בבירה הבלגית שגבו את חייהם של 31 בני אדם, הזהיר ארדואן על איום קונקרטי על עיר אירופית. דבריו של ארדואן לוו בנימת ביקורת על האיחוד האירופי בעקבות הפיגוע באנקרה לפני כשבוע, שעליו קיבל אחריות ארגון כורדי.

"אין סיבה למה הפצצה שהתפוצצה באנקרה לא יכולה הייתה להתפוצץ בבריסל", אמר שלשום, והוסיף: "במיוחד כשנקרית הזדמנות להתרברב בלב עיר בפני תומכי ארגון הטרור. למרות המציאות הברורה, מדינות אירופיות לא שמות לב לזה". לדבריו, "המעשים המזוויעים בבריסל הדגישו כי הטרור לא יכול להיות שיטה למאבק עבור חופש, וכן הוכיחו את הצורך להתמודדות נגד כל סוגי הטרור", אמר ארדואן.

הפיגועים בבריסל - סיקור מיוחד:
עשרות פניות לישראל בעקבות הפיגוע: עזרו לנו לאבטח את נמלי התעופה
התביעה בבלגיה: המחבל השלישי טרם אותר, נמצאה צוואה של אחד מהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה"ניו יורק טיימס" פרסם אתמול כי אחיו של איברהים, חאלד בכראווי, המחבל שפוצץ את עצמו בתחנת המטרו בבריסל, נכלל ברשימת המבוקשים של האינטרפול מאז אוגוסט האחרון.

לפי הדיווח, בכראווי נכלל ב"רשימה האדומה" של הארגון, והתרעה בדבר החשדות נגדו בגין טרור הועברו למשטרות ברחבי העולם. לפי הודעת האינטרפול, בכראווי נולד ב-12 בינואר 1989, הוא דובר צרפתית וערבית, ובעל אזרחות של בלגיה ואיי בהאמה. אחיו איברהים, שפוצץ את עצמו בנמל התעופה בבריסל, ככל הנראה לא נכלל ברשימת המבוקשים.

העיתון הבלגי "דה סטנדארד" ציטט אתמול גורם במדינה שטען כי נג'ם עשראווי, האדם שנחשד בהיותו המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בנמל התעופה, הוא אחד המחבלים המתאבדים. מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת במדינה כי שעראווי נתפס באנדרכלט, פרבר של הבירה, אך בהמשך הם חזרו בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כוחות ביטחון בשדה התעופה הבינלאומי בבריסל, בלגיה. 23 במרץ 2016. רויטרס
כוחות ביטחון בנמל התעופה בבריסל, היום/רויטרס

בתוך כך, גורמי מודיעין מאירופה ומעיראק ומחוקק צרפתי אמרו אתמול לסוכנות הידיעות אי-פי כי דאעש אימנו 400 איש ושלחו אותם לאירופה כדי שיערכו מתקפות טרור. לפי הדיווח, דאעש הקים מחנות אימונים שנועדו כדי לאמן את הלוחמים למתקפות במערב, וכי ניתנה הוראה ללוחמים למצוא את הזמן, המקום והדרך המתאימים לבצע את משימתם.

בנוסף לכך, צפוי שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, להגיע לבלגיה ביום שישי הקרוב כדי להיפגש עם גורמים רשמיים מבלגיה ומהאיחוד האירופי. קרי נמצא במוסקבה ואמור להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פגישה זו אורגנה לאחר שהנשיא הרוסי הודיע במפתיע על הסגת רוב הכוחות מסוריה.

בפיגועים בבריסל, שאירעו במקביל בתחנת מטרו ובנמל התעופה, נהרגו כאמור 31 בני אדם ויותר מ-270 נפצעו. נמל התעופה שנותר סגור אתמול, יישאר סגור גם היום, כך לפי כלי תקשורת בבלגיה.

(עדכון ראשון: 18:56)

הדלקת נרות בבריסל לזכר הנרצחים בפיגועים בעיר. רויטרס
מדליקים נרות בזירת הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully