וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בבלגיה: המחבל השלישי טרם אותר, נמצאה צוואה של אחד מהם

דנה ירקצי, שליחת וואלה! NEWS בבריסל

23.3.2016 / 15:23

התובע הפדרלי הודיע כי המצוד אחרי החשוד שהגיע לשדה התעופה בבריסל לצד שני מחבלים נוספים עדיין נמשך. הוא אישר את זהותם של האחים איברהים וחאלד בכרוואי. מחשבו של איברהים אותר בפח אשפה בעיר, שבו כתב: "לא רוצה להיכנס לכלא"

עריכה: ניר חן

הפיגועים בבריסל: עדכונים אחרונים
- המצוד אחרי המחבל השלישי משדה התעופה עדיין נמשך
- איברהים בכרוואי היה אחד משני המחבלים שהתפוצצו בשדה התעופה. זהותו של המחבל השני טרם זוהתה
- אחיו חאלד התפוצץ בתחנת המטרו
- הרשויות מחפשות אחרי מעורבים נוספים
- 31 בני אדם נהרגו ועוד כ-270 נפצעו. המספרים צפויים לעלות

התביעה בבלגיה הודיעה היום (רביעי) כי המחבל שנמלט משדה התעופה בבריסל טרם נלכד. זאת לאחר שכלי תקשורת במדינה דיווחו מוקדם יותר כי הצעיר שתועד במצלמות האבטחה בנמל התעופה וזוהה כנג'ם שעראווי נלכד באנדרכלט, פרבר של הבירה. בהמשך הם חזרו בהם. התובע הכללי פדריק ואן לו אישר כי שניים מהמחבלים המתאבדים היו האחים חאלד ואיברהים בכראווי - חאלד התפוצץ בתחנת המטרו ואיברהים בשדה התעופה. זהותו של המחבל השני משדה התעופה עדיין לא ידועה. הרשויות עדיין מחפשות אחרי חשודים נוספים בפיגועים.

עוד נמסר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכונסה בעקבות מתקפת הטרור כי במהלך הפשיטות שנערכו בשכונת שארבק שבעיר הבירה, אותר מחשב בפח אשפה, שבו נמצאה צוואתו של איברהים ברכוואי. הוא כתב כי הוא חושש להישלח לכלא. לפי דיווחים בבלגיה, שעראווי בן ה-25 התגורר בשכונה זאת, שעליה פשטו אתמול כוחות הביטחון. ואן לו מסר כי בפשיטה נמצאו 15 קילו חומרי נפץ, 150 ליטרים של אצטון ו-30 ליטרים של מי חמצן.

התובע הכללי הוסיף כי בפיגועים שאירעו אתמול בשעות הבוקר בשדה התעופה ובתחנת המטרו נהרגו לפחות 31 אנשים ונפצעו יותר מ-270 וציין כי מספר ההרוגים צפוי לעלות. ארגון "המדינה האסלאמית" קיבל אחריות על הפיגועים, שלדבריו הגיעו בתגובה למעורבותה של בלגיה בקואליציה הבינלאומית נגדו.

הפיגועים בבריסל | הכותרות האחרונות
"עכשיו נבין מה עובר עליכם בישראל": קריאת ההשכמה של אירופה
"לעולם לא נרגיש בטוחים": בלגיה התעוררה לבוקר שאחרי התופת
אובמה לראש ממשלת בלגיה: נמשיך להכות בדאעש למרות הפיגועים

שוטרים סמויים מאבטחים מבנה באנדרלכט, פרבר של בריסל, בלגיה, במהלך פשיטה אחרי חשודים במעורבות בפיגועים, 23 במרץ 2016. רויטרס
שוטרים סמויים מאבטחים מבנה באנדרכלט, במהלך פשיטה של כוחות הביטחון, היום/רויטרס

לפי החשד, שעראווי הגיע לנמל במונית, לצדם של איברהים בכרוואי ומחבל, שככל הנראה הטמינו את את הפצצות במזוודות בטרם הפעילו אותן. לא ברור מדוע הוא נמלט מהמקום, אך לאחר הפיצוצים שהביאו למותם של יותר מעשרה בני אדם אותר מטען נוסף שלא הופעל. הבוקר דווח כי נהג המונית שהסיע את השלושה וזיהה אותם לפי מצלמות האבטחה סייע למשטרה להגיע לדירה.

ה-DNA של שעראווי נמצא בבתים ששימשו את המחבלים שהשתתפו במתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר. לפי דיווחים שונים, הוא נסע להונגריה בחודש ספטמבר האחרון לצדו של סלאח עבד א-סלאם - המחבל שנמלט מהזירה בצרפת ונתפס רק בסוף השבוע האחרון בבריסל. כמו כן, ה-DNA של שעראווי אותר בחגורות הנפץ שבהן השתמשו המחבלים בפריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תחנת רכבת התחתית מלביק, בריסל בלגיה. 23 במרץ 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
שוטרים מאבטחים את המטרו ברכבת התחתית בבריסל, היום/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

שעראווי השתמש בזהות הבדויה "סופיאן קיאל" כדי לחצות את הגבול בין אוסטריה להוגנריה לצד עבד א-סלאם ומוחמד בלקאיד, אלג'יראי שנהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון יומיים לפני לכידתו של א-סלאם. מאותה דירה נמלט לפי החשד א-סלאם, שם נמצא גם DNA של שעראווי.

הוא נסע להילחם בסוריה בדצמבר 2012, כחלק מהקבוצה הראשונה של תושבי בלגיה שהצטרפו לארגוני הג'יהאד העולמי במדינה. הוא היה אמור לעמוד לדין בהיעדרו בחודש מאי הקרוב בגין גיוס אנשים לשורות "המדינה האסלאמית" והתביעה ביקשה לגזור עליו 15 שנות מאסר.

(עדכון ראשון: 11:34)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully