וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעולם לא נרגיש בטוחים": בלגיה התעוררה לבוקר שאחרי התופת

דנה ירקצי, שליחת וואלה! NEWS באירופה

23.3.2016 / 12:10

האבל הכבד שנפל על בריסל משתקף מכותרות עיתוני הבוקר, שם כונתה סדרת הפיגועים שגבתה את חייהם של 34 בני אדם "היום השחור ביותר שלנו". מפריז ועד תל אביב הזדהו עם הכאב של העם הבלגי | עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד, טל רזניק

11:51: דיווח בבלגיה: נעצר המחבל הנמלט ממתקפת הטרור בבריסל

המחבל שנמלט אתמול לאחר מתקפת הטרור בשדה התעופה בבלגיה, נג'ים שעראווי, נעצר בבריסל - כך דווח לפני זמן קצר בעיתון הבלגי DH.

10:33: ראש ממשלת צרפת: "על האיחוד להגביר אבטחת גבולותיו"

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס אמר הבוקר כי על האיחוד האירופי "להגביר בדחיפות" את הביקורת על גבולותיו החיצוניים. הדברים נאמרו על רקע הגברת המוכנות והאבטחה ברחבי אירופה לאחר הפיגועים.

09:26: המחבל השלישי מבריסל - מבוקש מאז מתקפת הטרור בפריז

המחבל השלישי בביצוע הפיגועים בבריסל הוא נאג'ם שעראווי, המבוקש מאז מתקפת הטרור בפריז - כך דווח הבוקר בעיתון הבלגי DH. על פי הדיווח, שעראווי היה אחראי על הנדסת חלק ממטעני הנפץ ששימשו את המחבלים בפיגועים בבירת צרפת, שהביאו למותם של 130 בני אדם. כמו כן, הוא נמלט עם המחבל סאלח עבד א-סלאם, שנתפס ביום שישי האחרון בבלגיה, מיד לאחר המתקפה בנובמבר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

09:20: ישראלי העובד בבלגיה: "העיר נכנסה לשוק"

דוד שפרכטר, ישראלי העובד בבלגיה, סיפר הבוקר בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS כי בריסל נכנסה להלם בעקבות המתקפות וכי המצב במדינה כולה מאוד קשה. לדבריו, "אנשים מבינים שמשהו השתנה, חשבו ביום שישי כשתפסו את המחבל מפריז אז פתרו את הבעיה, אבל הבינו שאנחנו מאוד רחוקים מכך". הוא הוסיף כי לדעתו, לא תשתנה ההתנהלות בבלגיה. "ייתכן שאירופה תתעורר עכשיו, אבל אני לא בטוח שמשהו ישתנה באופן אקוטי בבלגיה", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחים בכראווי/מערכת וואלה!, צילום מסך

08:52: המחבלים המתאבדים משדה התעופה - אחים אזרחי בלגיה

האחים איברהים וחאלד בכראווי, תושבי בריסל, הם שני המחבלים המתאבדים שהתפוצצו אתמול בשדה התעופה "זוונטם" והביאו למותם של 14 בני אדם - כך דווח בתקשורת הבלגית הבוקר. על פי הדיווחים, השניים מוכרים למשטרה וחאלד שכר לאחרונה דירה בפרבר פורסט בזהות בדויה.

בידוק בתחנת רכבת בפריז בדרך לבריסל. 22 במרץ 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
בידוק בתחנת הרכבת בפריז, שיוצאת לבריסל/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

06:00 - עיתוני הבוקר בבלגיה מציינים יום אבל במדינה

עיתוני הבוקר בבלגיה פרסמו בעמודם הראשי תמונות וכותרות המסמלות את האבל הכבד שירד על המדינה בעקבות הפיגועים הקטלניים שאירעו אתמול, שבהם נהרגו 34 בני אדם. העיתון "דה מורגן" הציג תמונה בלבד, ללא כותרת, ובה נראות ארבע נשים בוכות ומסתירות את פניהן, כשלצדן מפת בלגיה ועשן מיתמר מעל בריסל.

העיתון "לה סויר" הציג תמונה של אישה עטופה בדגל בלגיה ולצדה ילדה, מדליקות נרות לזכר ההרוגים. "TENIR BON" ("עומדים איתן"), נכתב בכותרת – אותן המילים המשמשות את הגולשים ברשתות החברתיות להבעת הזדהות עם קורבנות הפיגועים בבירה הבלגית.

בעמוד הראשי של העיתון "הט בלאנג ואן לימבורג" מופיע התאריך שבו אירעו הפיגועים, 22/3, בצבעי דגל בלגיה, ותחתו נכתב "יומנו השחור ביותר". העיתון "דה טיג'ד" הציג תמונה מההריסות באחת מזירות הפיגועים תחת הכותרת "לעולם לא נרגיש בטוחים".

מתקפת טרור בבלגיה - כל העדכונים:
אובמה לראש ממשלת בלגיה: נמשיך להכות בדאעש למרות הפיגועים
יעלון: המתקפה בבריסל – מלחמת עולם שלישית נגד ערכי המערב
דאעש קיבל אחריות על הפיגועים בבריסל ואיים: "צפויים ימים שחורים"

"היום השחור ביותר שלנו". שער העיתון "הט בלאנג ואן לימבורג"/מערכת וואלה!, צילום מסך

04:30 - ה-FBI ומשטרת ניו יורק יחקרו את מתקפת הטרור

סגן מפקד משטרת ניו יורק לענייני מודיעין ומלחמה בטרור הודיע כי משטרת העיר וה-FBI ישלחו כמה מאנשיהם לבריסל כדי לחקור את מתקפת הטרור. לדבריו, החקירה המשותפת נפתחה בשל הימנותם של אזרחים אמריקנים עם הנפגעים במתקפה. מוקדם יותר הודיעה הכנסייה המורמונית כי שלושה מיסיונרים אמריקנים נפצעו באורח קשה כשליוו עמית צרפתי לנמל התעופה שהותקף.

03:35 - קרוז: "להגביר הפיקוח בשכונות מוסלמיות בעקבות המתקפה בבריסל"

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, טד קרוז, אמר הלילה כי יש להגביר משמעותית את הפיקוח בשכונות מוסלמיות בארצות הברית בעקבות מתקפת הטרור בבריסל. קרוז טען בנוסף כי על ארצות הברית לבלום את הגעת הפליטים מארצות שבהן מפגין ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) "נוכחות משמעותית". מוקדם יותר אמר המועמד דונלד טראמפ כי עינוי של אחד החשודים במתקפת הטרור בפריז אשתקד היה עשוי למנוע את המתקפה בבריסל.

מפריז עד תל אביב - בעולם מזדהים עם קורבנות הפיגועים בבריסל

מגדל אייפל מואר בצבעי דגל בלגיה/רויטרס

02:30 - ארה"ב הזהירה את אזרחיה מנסיעה למדינות אירופה

מחלקת המדינה האמריקנית התריעה הלילה מפני נסיעה לאירופה בעקבות מתקפת הטרור בבריסל. "ארגוני טרור ממשיכים לתכנן מתקפות סמוכות ברחבי אירופה, ושמו להם למטרה לפגוע באירועי ספורט, אתרי תיירות ותחנות תחבורה ציבורית", נכתב באזהרה, שמפצירה באזרחים אמריקנים לגלות עירנות במקומות הומי אדם ולנקוט בזהירות יתרה באירועים דתיים ובפסטיבלים.

02:05 - מזכ"ל האו"ם גינה את מתקפת הטרור בבריסל

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את מתקפת הטרור "הנבזית" בבריסל, ומסר כי הוא מקווה שהאחראים לפיגועים יועמדו לדין. "המזכ"ל באן בטוח כי המחויבות של בלגיה ואירופה לשמירה על זכויות האדם, הדמוקרטיה ודו הקיום יימשכו כתגובה לשנאה והאלימות", נכתב בהודעה שפרסמה לשכתו של באן. כמו כן מסר המזכ"ל כי "על הקהילה הבינלאומית להגביר את המאמצים כדי לנצח את הטרור והאלימות".

נרות ואנדרטאות מאולתרות בכיכר מרכזית בבריסל לזכר הרוגי הפיגועים, מרץ 2016. רויטרס
נרות בכיכר המרכזית שאליה הגיע ראש הממשלה שארל מישל/רויטרס

01:15 - שר הפנים הבלגי: "המחבלים של דאעש מקצועיים והקרב נגדם קשה"

שר הפנים של בלגיה, ז'אן ז'מבון, התייחס בריאיון לרשת CNN למרדף המתנהל בשעה זו אחר המחבל הנמלט שמעורב בפיגוע בנמל התעופה בבריסל. "בהסתמך על ראיות שאספנו לאחר המתקפה יש ברשותנו מידע וערכנו היום הרבה חיפושים בבתים", אמר זמבון והוסיף: "מסוכן להעניק עוד פרטים מהחקירה שכן איננו רוצים להלחיץ טרוריסטים שעדיין פעילים במדינה".

ז'מבון אמר כי הוא גאה בכוחות הביטחון המשתתפים בחקירת הפיגועים והוסיף: "אנו משוכנעים בכך שהמחבלים מדאעש הם מקצועיים ומאומנים היטב. על כן, הקרב נגדם הוא קשה, אך אני סטוח שננצח".

00:50 - ראש ממשלת בלגיה הגיע לאנדרטה מאולתרת לזכר הקורבנות

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל הגיע לכיכר מרכזית בבריסל, שם הדליקו המונים נרות לזכר ההרוגים. מישל הגיע למקום יחד עם נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר.

נרות ואנדרטאות מאולתרות בכיכר מרכזית בבריסל לזכר הרוגי הפיגועים, מרץ 2016. רויטרס
דגלי בלגיה ונרות מסודרים בצורת לב. כיכר מרכזית בבריסל, הלילה/רויטרס

00:44 - גורם רשמי בבלגיה: מניין ההרוגים בפיגועים עלה ל-34

גורם רשמי בבלגיה אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי מניין ההרוגים מפיגועים בבריסל עלה ל-34. מוקדם יותר אמרה שרת הבריאות במדינה כי מניין ההורגים עומד על 31.

00:40 - ראש עירייה הסמוכה לבריסל: "המחבלים הגיעו במונית ונשאו את הפצצות במזוודותיהם"

ראש עיריית זוונטם, שבה שוכן נמל התעופה של בריסל שבו אירע אתמול הפיגוע, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המחבלים הגיעו למקום באמצעות ונית ונשאו את הפצצות בתוך מזוודות. "הם הגיעו במונית עם מזוודותיהם במונית והפצצות היו בתוך המזוודות", אמר והוסיף: "את המזוודות הם שמו על עגלה, ושתיים מהן התפוצצו. המחבל השלישי ככל הנראה נלחץ ולא התפוצץ". לאחר הפיגוע איתרו כוחות הביטחון את המזוודה השלישית וניטרלו אותה.

"הזירה הייתה נראית כמו אזור מלחמה", אמר ראש העירייה והוסיף: "זה היה מחזה זוועתי. עם זאת, הסולידריות והחוזק של האנשים ניצחו".

שדה התעופה בבריסל בו אירע הפיגוע. בלגיה 22 במרץ 2016. AP
דיילות מבוהלות לאחר הפיגוע בנמל התעופה בבריסל/AP

23:49 - אובמה לראש ממשלת בלגיה: נמשיך להכות בדאעש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח בטלפון עם ראש ממשלת בלגיה שארל מישל. הפיגועים בבריסל "הם רק דוגמה נוספת לכך שהעולם צריך להתאחד נגד הטרור", אמר אובמה. "הרעיון שישנה אג'נדה פוליטית שמצדיקה הרג חפים מפשע הוא נשגב מבינתי. אנחנו נמשיך, יחד עם 60 המדינות החברות בקואליציה, להכות בדאעש ולרדוף אותו".

23:40 - נתניהו לראש ממשלת בלגיה: "הטרור לא מבדיל בין מדינות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח גם הוא בטלפון עם ראש ממשלת בלגיה שארל מישל. נתניהו הביע תנחומים בשם העם בישראל, ואיחל החלמה מהירה לפצועים בפיגועים. כמו כן, הוא אמר למישל כי הטרור אינו מבדיל בין מדינות, הציע את עזרתה של ישראל ואף הציע ששתי המדינות ישתפו פעולה בנושא המלחמה בטרור. בנוסף לכך, שני המנהיגים סיכמו להיפגש בקרוב.

22:10 - שרת הבריאות הבלגית: מניין ההרוגים עומד על 31

שרת הבריאות הבלגית מגי די בלוק אמרה בריאיון לערוץ הבלגי VTM כי 31 בני אדם נהרגו בפיגועים בבריסל ו-250 נפצעו. 11 נהרגו בנמל התעופה בבריסל ו-20 בתחנת המטרו.

תחנת מטרו בבריסל, בלגיה שבה אירע פיצוץ, 22 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
הפיגוע ברכבת התחתית של בריסל, אתמול/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully