וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על הפיגועים בבריסל ואיים: "צפויים ימים שחורים"

ארגון הטרור פרסם הודעה שבה מסר כי מטרת הפיגועים היו לפגוע ב"בלגיה הצלבנית שנלחמת באסלאם ובניו". דאעש גם שיגר איום: "מבטיחים למדינות הצלבניות המתנגדות למדינת האסלאם ימים שחורים"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם היום (שלישי) הודעה שבה קיבל רשמית את האחריות לפיגועים בבריסל שגבו את חייהם של 31 בני אדם וגרמו לפציעתם של יותר מ-230. "בעזרת האל האחד והיחיד, יצאה חוליה ביטחונית של חיילי החליפות המוקירה את אללה, כשמטרתה בלגיה הצלבנית אשר עודנה נלחמת באסלאם ובניו. אללה הצליח את מעשי אחינו, וזרע בלב הצלבנים פחד ואימה בלב ביתם", נמסר בהודעה מטעם הארגון, שאיים שיגיעו "ימים שחורים".

"חיילי החליפות יצאו לבושים בחגורות נפץ ונושאים מטעני נפץ ורובים אוטומטיים כדי לתקוף יעדים אשר נבחרו בקפידה בבריסל בירת בלגיה, חדרו לתוך שדה התעופה ותחנת הרכבת התחתית, והרגו מספר צלבנים, לפני שפוצצו את חגורות הנפץ שלהם בתוך התקהלויותיהם.

"אנו מבטיחים למדינות הצלבניות המתנגדות למדינת האסלאם ימים שחורים, כתגובה על תוקפנותם כלפי אומת האסלאם, ומה שעתיד לבוא נורא ומר, בעזרת האל, והשבח לאל על שסייע להצלחתנו, ונבקש ממנו, יתעלה, שיקבל את אחינו בקהל הקדושים".

מתקפת הטרור בבריסל - סיקור מיוחד:
פשיטות נרחבות בבלגיה: פצצה ודגל דאעש נמצאו בדירה בבריסל
טראמפ על הפיגועים בבריסל: "בכנות, יש לנו בעיה עם המוסלמים"
הכפפות, המחבל שברח וההתרעה מפני דאעש: מאחורי הטרור בבריסל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילי דאעש שביצעו את הפיגועים בנמל התעופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבלת האחריות של ארגון דאעש על הפיגועים מתיישבת עם ההתרעות שהתקבלו לגבי פעולות טרור על יבשת אירופה. גורם מודיעין עיראקי אמר כי מקורות בעיר א-רקה, מעוז דאעש בסוריה, טענו שהארגון מתכנן פעולות טרור באירופה זה יותר מחודשיים ועשוי לפגוע בנמלי תעופה ובתחנות רכבת. הגורם אמר לסוכנות אי-פי כי עיראק הודיעה למדינות אירופה על התכניות הללו. עם זאת, "בריסל לא הייתה חלק מהתכניות של הארגון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ההודעה שפרסם דאעש על הפיגועים בבריסל

הוא סיפר עוד כי לוחמי דאעש שינו את המבצע שלהם והעבירו אותו לבריסל בשל "מעצרו של סאלח עבד א-סאלם", המחבל מפריז שנעצר ביום שישי בבירה הבלגית. גורם מודיעין נוסף אמר כי "דאעש עומד מאחורי המבצע הזה והוא תכנן אותו בראקה לפני חודשיים".

הרשויות בבלגיה הודיעו מאוחר יותר כי זוהו שניים מהמחבלים שביצעו את הפיגוע בנמל התעופה. אדם נוסף שתועד עמם במצלמת האבטחה ככל הנראה נמלט והמשטרה עורכת מצוד אחריו.

שוטרים מאבטחים תחנת רכבת בבריסל בעקבות הפיגועים בעיר. רויטרס
מצוד נרחב אחר המחבל מבריסל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully