וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הפיגועים בבריסל: "בכנות, יש לנו בעיה עם המוסלמים"

בעוד שאר מנהיגי העולם מאחדים שורות נגד הטרור והג'יהאד הקיצוני בעקבות האירועים בבלגיה, מוצא לנכון המועמד הרפובליקני להפנות את האש נגד האסלאם באשר הוא. קלינטון: "המתקפות רק מחזקות את גישתנו שיש לעמוד יחד כבעלות ברית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

על רקע מתקפת הטרור בבריסל שגבתה את חייהם של 34 בני אדם, האשים היום (שלישי) המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ את האסלאם כגורם המרכזי של הטרור העולמי. "למען האמת, יש לנו בעיות עם המוסלמים", אמר בריאיון לרשת "פוקס".

"מתקפות אלה לא בוצעו על ידי העם השבדי. זה מה שאני יכול לומר לך. עלינו להיות חכמים. אנחנו צריכים לחפש במסגדים ולהבין מה קורה שם. בעיה קשה מתחוללת שם". כזכור איל הנדל"ן מניו יורק עורר סערה בחודש נובמבר האחרון, לאחר מתקפת הטרור בפריז והטבח בקליפורניה, כשקרא לאסור כניסת מוסלמים לשטחי ארצות הברית.

בשיחה עם תכנית הבוקר של CBS אמר כי בריסל נחשבה פעם לאחת הערים "היפות והבטוחות" ביותר בעולם. "מדובר במופע אימה. אין כל היטמעות". לדבריו, הפוקוס המרכזי צריך להיות על מעקב אחר הגירה. "לא אמרתי לעצור את זה", הסביר. "אמרתי שצריך להיות זהירים מאוד. עלינו להיות מאוד מאוד חזקים וערניים בגבולות. עלינו להיות קשוחים.

טראמפ באיפא"ק: "הסכם שלום שייכפה על ישראל יהיה אסון". רויטרס
"בריסל הייתה פעם עיר יפה ובטוחה". טראמפ באיפא"ק, הלילה/רויטרס

"יש לנו אנשים שנכנסים למדינה שלנו ללא מסמכים מזהים. אין לנו כל מושג מי הם או מאיפה הם באו. הם עשויים להיות קשורים למדינה האסלאמית (דאעש)". טראמפ ציין כי הוא מתייחס למתקפות בבריסל מבלי שהתייעץ קודם עם יועציו למדיניות החוץ.

"לא דיברתי איתם הבוקר, אבל אדבר איתם בהמשך", הודה. "ואני אגיד לך עכשיו, מה הם יכולים לייעץ לי? אם הם לא ייעצו לי להיות חזק וקשוח בגבולות, אז אני כנראה לא מעריץ גדול שלהם". הוא הוסיף: "אני מבין במדיניות חוץ, אני מבין בביטחון כמו כל אחד".

בניגוד לטראמפ, מובילת המרוץ במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון, העניקה גיבוי מלא לבעלות בריתה של ארצות הברית באירופה. היא אמרה שלמרות המתקפות הקטלניות בבריסל, פעולות טרור "לא יצלחו" ונדרה לעמוד מאחורי מדינות האירופיות. "המתקפות היום רק מחזקות את גישתנו שיש לעמוד יחד כבעלות ברית ולנצח את הטרור ואת הג'יהאד הקיצוני מסביב לעולם", מסרה שרת החוץ לשעבר בהצהרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הילארי קלינטון בכנס איפא"ק השנתי בוושינגטון, 21 במרץ 2016. רויטרס
"פעולות הטרור לא יצלחו". קלינטון באיפא"ק, אתמול/רויטרס
פצוע בשדה התעופה בבריסל. רויטרס
פצוע בנמל התעופה בבריסל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully