וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: המתקפה בבריסל – מלחמת עולם שלישית נגד ערכי המערב

22.3.2016 / 19:32

שר הביטחון התייחס לסדרת הפיגועים בבירת האיחוד האירופי וקרא לשיתוף פעולה מודיעיני בין מדינות העולם החופשי על מנת להילחם בטרור. "ישראל חולקת ותוסיף לחלוק ידע, ניסיון ומודיעין עם מדינות המערב, כדי להתמודד ביחד"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

(נאומו המוקלט של נתניהו באיפא"ק, היום)

שר הביטחון משה יעלון הגדיר הערב (שלישי) את סדרת הפיגועים בבריסל שגבתה את חייהם של 34 בני אדם ופצעה כ-180 כ"מלחמת עולם שלישית נגד ערכינו המשותפים". יעלון קרא לשיתוף פעולה מודיעיני בין מדינות מהערב על מנת להילחם בטרור, כפי שטען מוקדם יותר גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, בדברים שנשא בקובה. כמו כן, ביקש השר "למסור תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגועים ולחזק את אזרחי ואזרחיות בלגיה בשעות קשות אלו".

"התרבות המערבית נמצאת בשנים האחרונות תחת מתקפת טרור אסלאמי קיצוני חסר אבחנה וחסר מעצורים, שמטרתה פגיעה ושיבוש חייהם של אזרחי העולם החופשי", אמר יעלון. "הפיגועים הבוקר בבריסל וביום שבת באיסטנבול הם דוגמאות לכך. מלחמה בטרור הזה, ובניסיונות לשבש את חייהם של אזרחי מדינות המערב, מחייבת להתאחד ללחימה נחושה, יצירתית וחסרת פשרות במקורותיו, במממניו ובמפעיליו".

יום דמים בבריסל - עוד כותרות
הכפפות, המחבל שברח וההתרעה מפני דאעש: מאחורי הטרור בבריסל
טראמפ על הפיגועים בבריסל: "בכנות, יש לנו בעיה עם המוסלמים"
"תישארי איתנו": תיעוד רגעי האימה לאחר הפיצוץ בשדה התעופה בבריסל

שר הביטחון משה יעלון בביקור בפיקוד צפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"ננצח את המאבק, כי אין לנו ברירה". יעלון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בהמשך, אמר: "הדרך לעשות זאת תהיה בהמשך שילוב זרועות של כוחות הביטחון וזרועות המודיעין של מדינות העולם החופשי, והבנה כי זו מלחמת עולם שלישית נגד ערכינו ההומניים המשותפים. מלחמה שאם לא תטופל בכלים המתאימים, בכל הרבדים, תוסיף לפגוע ולזרוע הרס. מדינת ישראל חולקת ותוסיף לחלוק ידע, ניסיון ומודיעין עם מדינות המערב, כדי להתמודד ביחד עם הטרור הזה. אסור לנו לתת לטרוריסטים ולשולחיהם להשפיע על חיינו. את המאבק הזה אנחנו ננצח, כי אין לנו ברירה אחרת".

מוקדם יותר, בהתייחסותו לפיגועים, קרא גם אובמה לקהילה הבינלאומית להתאחד. "אנחנו חייבים להילחם במכת הטרור ללא הבדלי לאום, גזע ודת", אמר לאזרחי קובה במהלך ביקורו ההיסטורי במדינה, לאחר יותר מ-50 שנות נתק דיפלומטי. "אנחנו מסוגלים להביס את מי שמאיים על ביטחונם של בני אדם סביב העולם ואנחנו נעשה את זה".

נאום אובמה בקובה לאחר הפיגוע בבריסל. רויטרס
"נילחם בטרור ללא הבדלי דת וגזע". נאום אובמה בקובה/רויטרס

קודם לכן התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו למתקפה בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון. הוא אמר כי "קיים קשר בין מתקפות הטרור בפריז, בקליפורניה, באיסטנבול, בחוף השנהב ובבריסל, לבין המתקפות היום-יומיות בישראל". לדבריו, "זו מתקפה אחת על כולנו. בכל המקרים, לטרוריסטים אין שום סיבה למעשה. המטרה היא לא לפגוע באנשים – וזה לא יספק אותם. הם ירצו רק לראות את ההרס וההשמדה שלנו, זה לא יקרה – אנחנו לא נעלם. הדרך היחידה לנצח את אותם הטרוריסטים היא לחבור ולהילחם בהם ביחד. כך נחסל את הטרור".

הרכבת שנפגעה בפיגוע במטרו בבריסל, בלגיה, 22 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
תחנת המטרו לאחר הפיצוץ/צילום מסך, טוויטר
שדה התעופה בבריסל, בלגיה, לאחר הפיצוץ במקום. 22 במרץ 2016. טוויטר, מערכת וואלה!
שדה התעופה אחרי הפיגוע/מערכת וואלה!, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully