וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תישארי איתנו": תיעוד רגעי האימה לאחר הפיצוץ בשדה התעופה בבריסל

אזרחים מנסים לסייע זה לזה ולשמור על הפצועים בהכרה, צרחות ובכי נשמעות באולם ההמראות אפוף העשן והעדים צועקים: "איפה החיילים לעזאזל?". הבלבול והבעתה בשניות לאחר שאחרי פיגוע ההתאבדות שגבה את חייהם של 14 בני אדם מתוך 34 שנהרגו במתקפת הטרור בבירת האיחוד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בכי, צרחות, פחד ובלבול: בתיעוד של שניות האימה לאחר פיגוע ההתאבדות בשדה התעופה "זווטנם" בבריסל היום (שלישי) נראים העדים שכובים על הרצפה באולם אפוף העשן. "תישארי איתנו", נשמעים כמה מהאנשים אומרים לאחת הפצועות במקום. "איפה החיילים לעזאזל?", צועק אחד מהנוכחים. כמה נוספים מנסים להרגיע את חבריהם לצרה ואומרים אחד לשני: "הכול בסדר, הכול בסדר".

במתקפת הטרור המשולבת היום נהרגו לפחות 34 בני אדם נהרגו ועוד 135 נפצעו. בשדה התעופה נהרגו 14 בני אדם, ובפיגוע השני, בתחנת רכבת תחתית בבירת בלגיה, נהרגו 20. בעקבות זאת, מדינות אירופה הגבירו את הכוננות בשטחיהן. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על הפיגועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלבול ואימה באולם אפוף העשן. השניות שלאחר האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצילים זה את זה בין ההריסות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיילות בורחות מהזירה המדממת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווחים, לפני הפיצוץ בשדה התעופה נשמעו קולות ירי וקריאות בערבית. בסריקות מצאה המשטרה מטען נפץ נוסף ורובה קלצ'ניקוב. בין הנפגעים בפיצוצים בנמל התעופה ישראלי חסיד בעלז, שנפצע באורח קל. הוא פונה לבית חולים מקומי לצורך ניתוח ברגלו.

כל הטיסות היוצאות מהנמל והנכנסות אליו הופסקו. על פי כלי התקשורת המקומיים, הפיצוצים בנמל התעופה אירעו בסמוך לדלפקי חברת התעופה "אמריקן אייליינס". טיסה שיצאה מישראל לבריסל הופנתה לשדה תעופה חלופי. בעקבות הפיגוע חלה ירידה בבורסות באירופה.

כוחות הביטחון וההצלה בזירת הפיצוץ בתחנת המטרו מלביק שבבריסל, בלגיה. 22 במרץ 2016.. AP
בלגיה העלתה את רמת הכוננות לגבוהה ביותר. פינוי הפצועים בבריסל/AP

בלגיה נמצאת בכוננות גבוהה מאז פיגועי 13 בנובמבר בצרפת השכנה וסדרת פשיטות נערכה מאז בפרברי בריסל, בעיקר בפרבר מולנביק, שם נלכד בסוף השבוע סלאח עבד א-סלאם, שנמלט מזירת המתקפה בפריז לאחר הפיגועים.

לדברי ראש ממשלת בלגיה, הייתה זאת מתקפה "חסרת אבחנה, אלימה ופחדנית. זהו רגע טראגי בהיסטוריה של ארצנו ויום שחור עבור האומה. מה שחששנו ממנו, קרה לבסוף". מישל ציין כי כוחות ביטחון נוספים נשלחו לבריסל כדי להגביר את האבטחה סביב מוסדות ומוקדים מרכזיים. "אני קורא לכולם להפגין סולידריות", אמר.

אנשים מפונים משדה התעופה בבריסל, בלגיה, בעקבות הפיגוע, 22 במרץ 2016. רויטרס
ראש ממשלת בלגיה: "קורא לכולם להפגין סולידריות"/רויטרס
שדה התעופה בבריסל בו אירע הפיגוע. בלגיה 22 במרץ 2016. AP
ניצולים יוצאים משדה התעופה/AP

במסיבת עיתונאים שכינס בפריז, גינה נשיא צרפת פרנסואה הולנד את המתקפה בבריסל וכינה אותה "מרושעת". לדבריו, על אף שהפיגועים הכו בבלגיה, אירופה היא זאת שהייתה המטרה וכי על כל העולם להיות מודאג מכך. הולנד הדגיש כי מדובר "באיום אולמי שמצריך תגובה עולמית".

גם בריטניה, שחוששת אף היא ממתקפת טרור בשטחה, תגברה את הכוננות. ראש הממשלה דייוויד קמרון כינס ישיבת חירום אף הוא והביע זעזוע מהפיגועים בבריסל: "נעשה ככל שביכולתינו כדי לעזור".

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה כי מדובר "ביום עצוב לאירופה". במהלך ביקורה בירדן, היא התייחסה גם לאלימות שאופפת את המזרח התיכון וטענה כי "שורשי הכאב לסבל שלנו דומים". שר החוץ של ירדן נאסר ג'וודה גינה את הפיגועים.

פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי. ירדן, 22 במרץ 2016. רויטרס
"יום עצוב לאירופה". מוגריני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully