וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא לא בכתה, רק בהתה בפחד": התמונה שהפכה לסמל הפיגועים בבריסל

נידהי צ'פקאר, דיילת מהודו, תועדה בנמל התעופה ישובה על כיסא עם בגדים קרועים ומבט מפוחד בעיניה. עיתונאית גיאורגית צילמה אותה והפכה אותה לקורבן המוכר ביותר של הפיגועים. סמל נוסף של הפיגועים הוא נהג המטרו שהציל את נוסעיו מהקרונות המפויחים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תמונתה של נידהי צ'פקאר, כשהיא שרועה פצועה על כיסא בנמל התעופה, הפכה לסמל לפיגועים הקטלניים בבריסל. בתמונה היא נראית בוהה בהלם לעבר המצלמה, רגעים ספורים אחרי שפיצוץ עז הרעיד את נמל התעופה זוונטם בבירה הבלגית. דם ניגר מפניה המאובקות, המקטורן הצהוב ומכנסיה השחורים נקרעו לגזרים מכוח הפיצוץ, ורגלה היחפה נראית תלויה הכיסא פצועה.

צ'פקאר, אם לשניים ממומבאי ודיילת בחברת "אינדיאן אייר", הגיעה לטרמינל כדי לפגוש את עמיתה בטרם יעלו לטיסה לארצות הברית. צ'פקאר הייתה באזור ההמראות כשאירעו הפיצוצים שגרמו למותם של 11 בני אדם ופציעתם של עשרות.

חברת התעופה, שבה היא עובדת זה 15 שנה, אישרה כי היא ועובד אחר שנפצע מחלימים היטב בבית החולים. לפי ה"גרדיאן" הבריטי, את התמונה צילמה קטבן קרדבה, עיתונאית של רשת השידור הציבורית בגיאורגיה. מאז הופץ ושותף הצילום הדרמטי ברשתות החברתיות בצירוף ההאשטאג PrayForNidhi#.

הפיגועים בבריסל - סיקור מיוחד:
"דאעש הוא המן החדש": קריאת מגילה בבריסל מוכת הטרור
מסוריה, לצרפת - ואז לבלגיה: כך חמקו המחבלים מידי הרשויות במשך שנים

פצועות לאחר הפיצוץ בשדה התעופה בבריסל. רויטרס
"הכול היה אבק ועשן". הדיילת הפצועה/רויטרס

קרדבה סיפרה למגזין "טיים" כי "הדלתות והחלונות" עפו באוויר בגלל הפיצוץ. "הכול היה אבק ועשן. מסביבי היו עשרות בני אדם בלי רגליים, שותתים דם. לא האמנתי שלא איבדתי את רגליי. כולם היו במצב של הלם".

אחרי הפיצוץ השני, ניסתה קרדבה למצוא מסתור. "רציתי לצלם. אני עיתונאים וזו חובתי לצלם תמונות כאלה ולהראות מה קורה. ידעתי שאני היחידה באותו המקום", הוסיפה. קרדבה סיפרה כי צ'פקאר הייתה "במצב של הלם, חסרת מילים", העידה. "היא לא בכתה. היא רק בהתה בפחד".

אולם צ'פקאר הייתה ברת מזל וניצלה, שלא כמו שאר 31 הנוסעים ואנשי צוותים. קורבנות הפיגועים במטרו ובנמל התעופה כללו נוסעים שהיו בדרכם לעבודה ומטיילים שציפו לחופשתם. בעיר המשמשת בירה למשרדי האיחוד האירופי ונאט"ו, ההרוגים הגיעו מבלגיה, אך גם מרחבי העולם. חלק משמותיהם וסיפוריהם פורסמו ביממה האחרונה, רבים אחרים מוגדרים נעדרים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אדלמה טאפיה רואיז שנהרגה בפיגוע בנמל התעופה בבריסל עם משפחתה שניצלה, 22 במרץ 2016. פייסבוק, צילום מסך
רואיז, שנהרגה בנמל התעופה, יחד עם בנותיה ובעלה שניצלו/צילום מסך, פייסבוק

אדלמה טאפיה רואיז, בת 37 מפרו, התגוררה בבלגיה במשך תשע השנים האחרונות וחלמה על לפתוח מסעדה פרואנית. היא נהרגה בנמל התעופה בבריסל. שבריר שנייה הציל את חייהם של בעלה ושתי התאומות שלהם בנות ה-4.

לאופולד הכט בן ה-20 נפצע אנושות בתחנת המטרו במלבק ומת לאחר מכן מפצעיו. הוא למד באוניברסיטת סן לואיס בבריסל. הרקטור של האוניברסיטה אמר כי "הוא היה אחד מהקורבנות חסרי המזל של הפעולות הברבריות שלו. אין מילים לתאר את הטרגדיה". אוליבייה דלספס נהרג גם הוא בתחנת הרכבת.

נהג המטרו שהציל נוסעים מהקרונות המפויחים

מי שהוכתר כגיבור הפיגועים בבריסל הוא נהג הרכבת התחתית שבה אירע הפיצוץ, כריסטיאן דילאס בן 30, שכבר אתמול הוא שב לעבודתו. ברגעים שאחרי הפיצוץ הוא סייע לפנות את הנוסעים מהקרונות. שעות לאחר מכן הוא פרסם בפייסבוק: "תודה לכולם על הטלפונים, הכול בסדר איתי".

נהג המטרו שברכבת שלו אירע הפיצוץ בבריסל, 22 במרץ 2016. פייסבוק, צילום מסך
כבר שב לעבודה. נהג המטרו שהציל חיים/צילום מסך, פייסבוק

הוא סיפר כי מראות הזוועה צילקו אותו לעד. "לראות גופות זה מה שנצרב בראשך", אמר. אך הוא ניסה להצטנע כשדיבר על מעשיו ברכבת. "עשיתי מה שהייתי צריך לעשות. לא נפצעתי, רק הלכתי לפי הנהלים, זה כל מה שאני יכול לומר. אני נהג מטרו שפשוט עשה את עבודתו. כל נהג אחר היה עושה את אותו הדבר". לדבריו, "הגיבורים האמתיים הם הכבאים, השוטרים והחיילים".

היום דווח כי הרשויות בבלגיה מחפשות אחר אדם שנראה במצלמות האבטחה מתלווה למחבל חאלד בכרוואי בתחנת המטרו כשהוא נושא תיק גדול. העיתון הצרפתי "לה מונד" דיווח כי המשטרה עורכת מצוד גם אחר המחבל מנמל התעופה בבריסל שלא פוצץ את עצמו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully