וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: האחים המחבלים מבריסל היו מבוקשים בגין טרור

בסוכנויות הביון האמריקניות הבהירו כי חאלד ואיברהים אל-בכראווי היו מוכרים לרשויות. זאת, לאחר שבהולנד, לשם גורש אחד מהם מטורקיה, הבהירו כי הם "בדקו, והוא לא הופיע במערכות". ארדואן טען כי התריע בפני הבלגים וההולנדים בנוגע לחשודים

צלמים זמניים מורשים

שני האחים שביצעו את פיגועי ההתאבדות בבריסל השבוע היו מוכרים לסוכנויות הביון האמריקניות לפני המתקפה בבירה הבלגית – כך מסרו הערב (חמישי) שני גורמים המעורים בפרטי החקירה. לדבריהם, האחים חאלד ואיברהים אל-בכראווי הופיעו ברשימות המבוקשים האמריקניות של גורמי טרור טרם מעצרו של הצרפתי סלאח עבד א-סלאם לפני כשבוע בבריסל, בגין מעורבותו במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר.

התביעה בבלגיה זיהתה את איברהים, בן 29, כאחד מהמחבלים המתאבדים בשדה התעופה של בריסל, ואת חאלד, בן 26, כמחבל המתאבד בתחנת הרכבת התחתית מלבק בעיר, סמוך למטה האיחוד האירופי. לפחות 31 בני אדם נהרגו ו-270 נפצעו במתקפה המשולבת, וטרם זוהו כל המעורבים.

הלילה נעצרו באזור בריסל שישה בני אדם, במסגרת חקירת תשתית הטרור במדינה. מהתביעה נמסר כי הם נעצרו במסגרת מבצע בפרברים שארבק וז'ט, כמו גם בלב בריסל. במקביל, שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב הכריז על מעצרו של חשוד בפרבר ארז'נטיי של פריז, שלדבריו "סיכל תכנית שהייתה בשלב מתקדם". לדבריו, העצור "חשוד במעורבות ישירה בתכנית. הוא היה חלק מתשתית טרור שתכננה לתקוף" בצרפת ובבלגיה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בבלגיה: המחבל הנמלט מפריז תכנן פיגועים בבריסל
"המודיעין שלהם מחורבן": הייאוש האמריקני מהרשויות הבלגיות גובר
"מטוסי הצלבנים הורגים מוסלמים": דאעש בסרטון ראשון אחרי המתקפה בבריסל

חאלד ואיברהים בכראווי, המחבלים שביצעו את הפיגועים בבריסל ב-22 במרץ. 23 במרץ 2016.. טוויטר, צילום מסך
"הרשויות הטורקיות לא עדכנו אותנו מדוע הוא גורש". האחים אל-בכראווי/צילום מסך, טוויטר

מוקדם יותר טען שר המשפטים של הולנד, ארט ון דר סטור, כי איברהים לא הופיע באף רשימת מבוקשים הולנדית או בינלאומית. "בדקנו עם עמיתינו הבלגים, הגרמנים והטורקים, ובכל המקרים הוא לא הופיע במערכות", הסביר השר במסיבת עיתונאים שכינס. זאת, בתגובה לטענות מצד אנקרה כי אל-בכראווי גורש מהמדינה פעמיים וכי היה מוכר לרשויות.

ון דר סטור עוד טען כי טורקיה לא פעלה לפי הנהלים המקובלים במקרים של גירוש חשודים בטרור, וכי הרשויות לא היו מודעות לחשדות נגדו כשהוא הגיע להולנד בחודש יולי האחרון. כמו כן, הוא הכחיש את הטענה הטורקית כי אל-בכראווי גורש פעם נוספת. "הוא לא היה רשום בשום מקום, והרשויות הטורקיות לא עדכנו אותנו מדוע הוא גורש", הבהיר. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן טען אתמול כי אנקרה התריעה בפני גורמים בבלגיה ובהולנד כי אל-בכראווי, שהורשע בשוד מזוין, מעורב בפעילות טרור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חיילים בלגים מאבטחים את הדרך לשדה בתעופה בבריסל. רויטרס
מדינות רבות מונעות שיתוף מידע אסטרטגי. שוטרים סמוך לשדה התעופה בבריסל/רויטרס

עוד נחשף הבוקר בעיתון הבלגי "דה מורגן" כי חאלד אל-בכראווי הפר בחודש מאי האחרון את תנאי מעצרו על תנאי, אולם בית המשפט הורה על שחרורו. על פי הדיווח, התובע כריסטיאן אנרי מהעיר הדרומית מונס מסר כי אל-בכראווי עוכב לאחר שנתפס חונה במכוניתו ברחוב חד סטרי, בכיוון ההפוך לתנועה. לאחר מכן התברר כי הוא יושב במכונית לצד פושע מורשע.

שרי האיחוד האירופי לענייני משפטים ופנים קראו היום לכינונו המהיר של הסכם שיתוף פעולה, שבמסגרתו יחלקו המדינות החברות מידע מודיעיני. זאת, בתגובה לכשל המודיעיני בחשיפת תשתית הטרור שביצעה את הפיגועים בבריסל. גורמים רבים באיחוד טענו כי מרבית המדינות מונעות שיתוף מידע אסטרטגי, בניגוד להצהרותיהן הפומביות.

(עדכון ראשון: 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully