וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בבלגיה: DNA של מחבל בבריסל אותר ב"בטקלאן" בפריז

במסגרת חקירת הקשר בין שני הפיגועים בצרפת ובבלגיה נחשף כי אחד המחבלים המתאבדים כנראה שהה באחת מזירות הפיגוע בפריז. במקביל, פורסמו ציטוטים מחקירתו של סלאח עבד א-סלאם, וכן דווח כי המשטרה הראתה לו את תמונות המחבלים מבלגיה, אותם טען שאינו מכיר

רויטרס
"כל פעם שהיה צריך לשלם על דברים במסגרת ההכנות למתקפות, הכסף הגיע מבראהים"

התביעה בבלגיה הודיעה היום (שישי) כי ה-DNA של נג'ם עשראווי, אחד מהמחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע בנמל התעופה בבריסל שאירע ביום שלישי, נמצא באולם ה"בטקלאן" שהיה אחד מזירות הפיגוע של מתקפת הטרור בפריז שאירעה בנובמבר. בתוך כך, סלאח עבד א-סלאם, שנעצר ביום שבת האחרון על ידי המשטרה הבלגית, סיפר בחקירתו כי אחיו, בראהים, שביצע פיגוע התאבדות במסעדת "לה קונטואר וולטייר" שבפריז ב-13 בנובמבר, "העביר לו חגורת נפץ", אולם הוא התחרט.

כמו כן, הערב דווח בעיתון הצרפתי "לה מונד" כי שלושה ימים לפני הפיגועים בבריסל, המשטרה הראתה תמונות של המחבלים שהוציאו לפועל אותה לא-סלאם. הוא מצדו טען כי אינו מכיר אותם והחוקרים לא הצליחו להוכיח שהדבר אינו נכון, כפי שעלה מהדיווחים שפורסמו מאוחר יותר, לפיהם הוא בעצמו תכנן את המתקפה בבריסל.

בפרטים ראשונים שנחשפו מחקירתו על ידי הרשת הצרפתית BFMTV, התייחס עבד א-סלאם לתכנון ולביצוע מתקפת הטרור בבירה הצרפתית, ולפעילות תא "המדינה האסלאמית" (דאעש) בבריסל ובפריז.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בבלגיה: המחבל הנמלט מפריז תכנן פיגועים בבריסל
חלון הזמן שנוצל בטרם "מכרה הזהב" ידבר: הקשר בין המחבל מפריז לפיגועים
חקירת המחבל מפריז: תכנן להתפוצץ באצטדיון בעיר - והתחרט

מעצר המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם נלכד על ידי משטרת בלגיה בפשיטה בפרבר מולנבק, מרץ 2016. רויטרס
"לא הכיר את המחבלים". הפשיטה בבריסל שבמהלכה נעצר עבד א-סלאם/רויטרס

עבד א-סלאם הציג את אחיו בראהים כגורם מרכזי במבצע, והתעקש כי קשריו עם עבד אל-חמיד אבאוד, "המוח" שמאחורי המתקפה, היו שוליים. לדבריו של עבד א-סלאם, הוא "שכר רכבים וחדרי מלון" לבקשת אחיו. "כל פעם שהיה צריך לשלם על דברים במסגרת ההכנות למתקפות, הכסף הגיע מבראהים", הבהיר.

בנוגע לאבאוד, הבהיר כי הוא היה אחראי לתיאום המתקפה. "הכרתי אותו דרך אחי", סיפר. "הוא הסביר לי שאבאוד היה האחראי. ראיתי את אבאוד בשארלרוואה (עיר בבלגיה הסמוכה לגבול צרפת) בלילה שבין 11 ל-12 בנובמבר 2015. זאת הייתה הפעם היחידה שבה ראיתי אותו בחיי". אלא שבניגוד לטענתו, השניים הורשעו יחד בשוד בשנת 2010.

הוא עוד טען כי לא הכיר את שלושת המחבלים המתאבדים מאולם המופעים "בטקלן", אולם טען כי "תשעה אנשים מלבדו" השתתפו במתקפה המשולבת. בנוגע לליל המתקפה, סיפר כי הוא היה אמור להתפוצץ באצטדיון הלאומי יחד עם שלושת המחבלים הנוספים. לדבריו, הוא הכיר את בילאל חדפי, אולם לא את "השניים האחרים", שטען כי הם עיראקים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חודשיים אחרי המתקפה בפריז: תמונות של המחבל הנמלט יום אחרי הפיגוע פורסמו בטלוויזיה הצרפתית. רויטרס
"ויתרתי אחרי שהחניתי את המכונית. התחלתי לנסוע". תיעוד של עבד א-סלאם לאחר המתקפה בפריז/רויטרס

"הייתי אמור להיכנס לאצטדיון כצופה", שחזר. "עם זאת, לא היה לי כרטיס. ויתרתי אחרי שהחניתי את המכונית. הורדתי את שלושת הנוסעים, והתנעתי. התחלתי לנסוע ללא כיוון". לדבריו, לאחר מכן יצר קשר רק עם מוחמד עבריני, אחד מהמחבלים מפריז ששמו נקשר גם בחקירת הפיגועים בבריסל, וטרם נודע מיקומו. אלא שהחקירה העלתה כי הוא היה בקשר עם שני גורמים נוספים, שהבריחו אותו לבלגיה.

"התחבאתי אצל מוחמד בלקאיד בשארבק ואז בפורה", סיפר, בהתייחסות לשני פרברים סמוכים של בריסל. בלקאיד נהרג בפשיטה בשבוע שעבר, כמה ימים לפני מעצרו של עבד א-סלאם. בניגוד לקו שהציג בימים שלאחר מעצרו, עבד א-סלאם דורש כעת את הסגרתו לידי הרשויות בצרפת.

בתוך כך, דאעש פרסם היום סרטון נוסף בנושא הפיגועים בבריסל, שבו נראים התיעודים שפורסמו לאחריהם. בסרטון אף נראים פעילי דאעש ממוצא בלגי משבחים את מעשי המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully