וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המחבל מפריז: תכנן להתפוצץ באצטדיון בעיר - והתחרט

סלאח עבד א-סלאם, שנעצר בבלגיה, אמר לחוקריו כי הגיע לפריז כדי לקחת חלק פעיל במתקפת ה-13 בנובמבר. עורך דינו סיפר כי הוא משתף פעולה עם המשטרה, אך מסרב להסגרה לידי צרפת. דיווח: מיקומו נחשף לאחר שהזמין מגשי פיצה לדירת המסתור

רויטרס

המחבל סלאח עבד א-סלאם, שנתפס לפני יומיים במבצע דרמטי בבריסל, בירת בלגיה, תכנן לפוצץ את עצמו באצטדיון "סטאד דה פראנס" שבפריז, אך נמלך בדעתו - כך הודיע אתמול (שבת) פרנסואה מולין, מהתביעה בפריז. "סלאח עבד א-סלאם אישר כי רצה לפוצץ את עצמו באצטדיון 'סטאד דה פראנס' והתחרט", אמר מולין והדגיש כי יש להתייחס בזהירות לדבריו של המחבל. מדובר באצטדיון שבו פוצצו עצמם כמה מחבלים במהלך המתקפה שאירעה בעיר ב-13 בנובמבר, בהם אחיו של עבד א-סלאם.

מוקדם יותר הואשם עבד א-סלאם ברצח בפעולת טרור. לפי עורך דינו, הוא משתף פעולה עם המשטרה הבלגית, אך מתנגד להסגרתו לצרפת. אתמול, בתום מצוד של ארבעה חודשים אחרי עבד א-סלאם, שהיה אחד המעורבים בפיגועים בפריז ב-13 בנובמבר, הוא נלכד ובמהלך מעצרו הוא נורה ברגלו. הוא אושפז תחילה בבית חולים, ויגיע הערב לדיון בבית משפט.

במתקפת הטרור בפריז שאירעה לפני כארבעה חודשים נהרגו 130 בני אדם ונפצעו עשרות. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגועים, שבמהלכם ירו המחבלים לעבר מבלים במסעדות שונות בבירה הצרפתית ובאולם ההופעות "בטקלאן", וכמה פוצצו את עצמם באמצעות חגורות נפץ בסמוך לאצטדיון כדורגל.

עוד כתבות בנושא:
להיכנס למוח של דאעש: הרווח המודיעיני בלכידת המחבל מפריז
"הוא בידינו": המחבל הנמלט מפריז נתפס בפשיטה משטרתית בבלגיה
נשיא צרפת: "לפיגועים בפריז היו אחראיים רבים משחשבנו"

תיעוד מבריסל: מעצר אחד החשודים במעורבות במתקפת הטרור בפריז. רויטרס
משתף פעולה עם החוקרים. מעצרו של א-סלאם, אתמול/רויטרס

האירופול, המשטרה האירופית, והאינטרפול פרסמו התרעה למדינות האיחוד שלפיה ייתכן שסייענים של עבד א-סלאם ינסו לברוח מהיבשת בעקבות מעצרו. שתי הסוכנויות הפצירו במדינות להגביר בשל כך את הערנות בגבולות.

"אף שמוקדם מדי להניח לאן תתפתח החקירה, כל מי שקשור לעבד א-סלאם עשוי להיות מודאג שמיקומו ייחשף ולכן ינסה לברוח כדי להימנע ממעצר", מסר מזכ"ל האינטרפול יורגן סטוק בהצהרה. "זה חיוני שהמדינות ימשיכו לשתף פעולה ויערכו בדיקות יסודיות אל מול המידע הקיים כדי להימנע מחשודים אפשריים לחמוק בין הכיסאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מעצר המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם נלכד על ידי משטרת בלגיה בפשיטה בפרבר מולנבק, מרץ 2016. רויטרס
רשויות הביטחון חוששות מהימלטות של סייענים. צרפת מצפה להסגרה/רויטרס

שאלות רבות הועלו אמש בנוגע לדרך שבה האיש המבוקש ביותר באירופה הצליח לחמוק מהמשטרה, שכן הוא ככל הנראה הסתתר באותו פרבר בבריסל במשך ארבעה חודשים. עבד א-סלאם ככל הנראה תכנן גם הוא לפוצץ את עצמו באותו הערב לאחר שהסיע את המחבלים המתאבדים האחרים לאצטדיון הכדורגל הצרפתי. אולם נראה כי ברגע האחרון הוא התחרט, הותיר את חגורת הנפץ שלו בפח זבל בעיר, והסתובב כל הלילה עם דמעות בעיניו.

מעצרו התרחש כמה שעות אחרי שהרשויות בבלגיה חשפו כי טביעות אצבע שלו נמצאו בדירה נוספת בפרבר אחר של בריסל במהלך פשיטה שאירעה מוקדם יותר השבוע. שותפו להסתתרות נהרג כשלצדו דגל דאעש ורובה קלצ'ניקוב. רשת הטלוויזיה הצרפתית BFMTV מסרה כי עבד א-סלאם הצליח לחמוק מהשוטרים במהלך הפשיטה על ידי טיפוס לגג. מאז הוא הסתתר במחבוא אחר בזמן שהמשטרה עקבה אחרי שלוש דירות. השוטרים פרצו לדירה אחרי שעבד א-סלאם שוחח עם איש קשר שלו במהלך חיפושיו אחר מסתור אחר. באתר "פוליטיקו" דווח כי עקבותיו נחשפו כשניסה להזמין מגשי פיצה לדירת המסתור שלו.

(עדכון ראשון: 18:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully