וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: "לפיגועים בפריז היו אחראיים רבים משחשבנו"

עם תפיסתו של המחבל הנמלט סאלח עבד א-סלאם בבלגיה, ארבעה חודשים לאחר ערב הדמים שעליו קיבל אחריות דאעש, אמר הולנד כי הוא "מצפה להסגרתו לידי צרפת". ראש ממשלת בלגיה מישל אמר כי המעצר הוא "ניצחון חשוב לדמוקרטיה ולערכיה"

רויטרס

(תיעוד מעצר אחד החשודים בבריסל, אתמול)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס אמש (שישי) לתפיסתו של המחבל הנמלט סאלח עבד א-סלאם, שהיה מעורב במתקפת הטרור בפריז בנובמבר, במהלך הצהרה משותפת שהעניק יחד עם ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל. הולנד הדגיש כי הוא "מצפה להסגרתו של המחבל לידי צרפת בהקדם האפשרי", והדגיש את קשריהם של המחבלים האחראיים לטבח בבירת ארצו, שבו נרצחו 130 בני אדם, לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

הנשיא הדגיש בנוסף כי מחקירת האירועים, הנמשכת זה זמן רב, עולה כי היו מעורבים בהם חשודים רבים יותר מכפי שחשבו בהתחלה, וכי "איום הטרור עדיין מאוד גבוה".
"עלינו לתפוס את כל אלו שאפשרו למתקפה לקרות, ארגנו אותה או הוציאו אותה לפועל, ואנחנו מבינים כעת שיש הרבה יותר אנשים כאלה ממה שחשבנו קודם לכן", אמר. בתוך כך, הדגיש הולנד כי "איום הטרור עדיין גבוה מאוד".

לקריאה נוספת:
בריסל: 4 שוטרים נפצעו מירי במבצע נגד חשודים במתקפת הטרור בפריז
חודשיים לאחר המתקפה בפריז: תיעוד ראשון של המחבל הנמלט
הולנד בנאום לשנה החדשה: "צרפת לא סיימה עם הטרור"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש ממשלת בלגיה שארל מישל במהלך הצהרה משותפת לאחר תפיסת המחבל סאלח עבד א-סלאם. 18 במרץ 2016. אי-פי, AP
"עבד א-סלאם היה מעורב ישירות במתקפות". הולנד ומישל, אמש/AP, אי-פי

בעקבות מעצרו של עבד א-סלאם, שנתפס בתום מצוד במהלך פשיטה משטרתית בפרבר מולנבק שבבריסל, יכנס מחר הולנד את מועצת הביטחון של צרפת בארמון האליזה. לדבריו, "עבד א-סלאם היה מעורב ישירות בהכנה ובארגון של המתקפה, וכן במתקפה עצמה".

מישל, שישב לצד הולנד בעת ההצהרה, אישר את דבר תפיסתם של שלושה חשודים במולנבק, בהם עבד א-סלאם. הוא אמר כי מדובר ב"הצלחה כבירה במלחמה נגד הטרור", והוסיף: "זוהי הכרעה חשובה מאוד לדמוקרטיה ולערכים שלה, שאותם אנחנו רוצים להשליט במאבקנו מול מעשי הטרור המתועבים, המאפיינים התנג5דות לקדמה ולהשכלה".

יחד עם עבד א-סלאם נתפסו אמש וארבעה חשודים נוספים במבצע נרחב של המשטרה הבלגית במולנבק. על פי התקשורת הבלגית, הוא עצמו נפצע ברגלו במהלך מרדף ברחובות הפרבר, שבמהלכו גם התפתחו חילופי ירי. זמן קצר לאחר תפיסתו אישר שר המשפטים הבלגי קון גינס את המידע ואמר: "הוא בידינו".

שוטרים במבצע משטרתי במולנבק בבריסל, בלגיה, שבו נתפס המחבל סאלח עבד א-סלאם. 18 במרץ 2016. רויטרס
עבד א-סלאם כנראה התגורר לאחרונה בפרבר. מולנבק, אמש/רויטרס

עבד א-סלאם בן ה-26 הוא אזרח צרפת, ועל פי הערכות בבלגיה, התגורר בעת האחרונה במולנבק. מחומרי החקירה של האירועים בצרפת עולה כי תפקידו בחוליית הטרור היה בעיקרו לוגיסטי. אחיו, איברהים, נשא חגורת נפץ והתפוצץ בסמוך לבר "לה קומטואר וולטייר" ברובע ה-11 של פריז.

מוקדם יותר מסרו גורמים רשמיים במדינה כי טביעות אצבעותיו של עבד א-סלאם נמצאו בדירה שעליה פשטו כוחות בפרבר הדרומי פורסט ביום שלישי האחרון. על פי הערכות, הוא הצליח להימלט זמן קצר לפני שאלו הגיעו למקום.

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully