וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ראשון בלי מהגרים: ביוון מסתגלים ליישום ההסכם עם טורקיה

בפעם הראשונה מאז נכנס לתוקף ההסכם בין האיחוד לאנקרה, לא הגיעו מהגרים לחופיה של המדינה שעומדת במרכז המשבר הפוקד את היבשת. ואולם, בצרפת מזהירים מגל חדש שיגיע מלוב לחופי איטליה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יוון הודיעה אתמול (חמישי) כי שום מהגר לא הגיע לחופיה ביממה האחרונה, בפעם הראשונה מאז נכנס לתוקפו בסוף השבוע ההסכם השנוי במחלוקת בין האיחוד האירופי לטורקיה שנועד לעצור את זרם המהגרים ששוטף את היבשת.

ואולם, שר ההגנה של צרפת ז'אן ייבס לה דריאן אמר כי "מאות אלפי" מהגרים שנמצאים בלוב ינסו להגיע לאירופה, ברקע החשש שסגירת הנתיב בין טורקיה ליוון עלולה לעודד אנשים להשתמש במסלול המסוכן אף יותר להגיע לאירופה – דרך הים התיכון לחופיה של איטליה. גם במרכז התיאום ביוון, שהוקם כדי לטפל במשבר, ציינו בזהירות שייתכן שעצירת שטף הסירות הרעועות שמגיעות מטורקיה נובעת ממזג האוויר הסוער בים האגאי, שם מתחוללות סופות עזות החל מיום רביעי.

האיחוד האירופי ואנקרה חתמו על הסכם ביום שישי האחרון שנועד לחסום את נתיב החציה מטורקיה לאיים של יוון, שנשאו את עיקר הנטל של גל המהגרים. במסגרת ההסכם, שיישומו החל ביום ראשון, כל מי שיגיע לחופיה של המדינה ללא אישור יישלח בחזרה לטורקיה. למרות זאת, 1,662 איש הגיעו לאיים ביום שני, אך בשלישי מספרם כבר היה 600 וברביעי רק 260.

הרשויות ביוון ניצלו את ההפוגה כדי לשלוח 4,000 אנשי ביטחון ומומחי הגירה לשטח וראש הממשלה אלכסיס ציפראס כינס את הקבינט שלו כדי לדון ביישום ההסכם. ב-2015, יותר ממיליון מהגרים נכנסו לשטחה של אירופה, חצי מהם נמלטו מהמלחמה בסוריה. מתוכם, כ-850 עשו את הדרך ליבשת דרך טורקיה ליוון, נתיב שגבה את חייהם של יותר מ-300 בני אדם.

מהגרים ופליטים מפגינים בגבול יוון-מקדוניה, 23 במרץ 2016. רויטרס
מהגרים ופליטים מפגינים בגבול יוון-מקדוניה, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully