וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך הנהר, בשביל הררי: מאות מהגרים נהרו מיוון למקדוניה

המהגרים, שנאלצו לשהות בתנאים קשים במחנה אירעי ביוון, עקפו את גדר התיל המפרידה בין שתי המדינות. ואולם, רובם נעצרו על ידי הצבא המקומי, שאינו מאפשר כניסה של מהגרים למדינה באופן גורף

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מאות מהגרים חצו אתמול (שני) את שטחה של יוון ונכנסו לשטחה של מקדוניה לאחר שמצאו דרך לעקוף את גדר הגבול ונעצרו בידי הרשויות. דוברת מטעם משטרת מקדוניה אמרה כי "כמה מאות" המהגרים שנכנסו לשטח המדינה נעצרו ויוחזרו ליוון. עדי ראייה סיפרו כי כ-30 עיתונאים שהצטרפו למהגרים נעצרו אף הם.

כאלף מהגרים, בהם ילדים, נטשו אתמול את המחנה האירעי שהקימו בעיירה אידומני וחצו את הגבול דרך נהר. כ-14 אלף בני אדם התקבצו במחנה, שם הידרדרו התנאים בימים האחרונים בעקבות גשמים עזים. בשבוע שעבר מקדוניה הודיעה כי לא תאפשר באופן גורף כניסה של מהגרים לשטחה ובכך חסמה למעשה את "נתיב הבלקן", שדרכו הגיעו בחודשים האחרונים מאות אלפי בני אדם למערב אירופה. זאת בנוסף לצעדים דומים שנקטו מדינות אחרות ביבשת, ובראשן אוסטריה.

האירוע הגיע כמה ימים לפני שמנהיגי האיחוד האירופי וטורקיה אמורים להיפגש שוב, כדי לחתום על ההסכם שנועד למנוע ממהגרים לעבור משטחה של טורקיה דרך יוון לאירופה.

מהגרים חוצים נהר בקרבת גבול יוון-מקדוניה. רויטרס
המהגרים מסייעים אחד לשני לחצות את הנהר, אתמול/רויטרס
מהגרים חוצים נהר בגבול מקדוניה יוון. רויטרס
רובם נתפסו לאחר שחצו את הגבול. המהגרים צולחים את הנהר, אתמול/רויטרס

המהגרים - רבים מהם נושאים את כל חפציהם - נראו כשהם משתרכים בטור ארוך בשביל הררי. כשהם הגיעו לנהר, הם יצרו "שרשרת אנושית" כדי לסייע אחד לשני לחצות אותו. לפי משטרת מקדוניה, שלושה מהגרים טבעו למוות בזמן שניסו לעבור את הנהר.

לאחר שחצו אותו, הם צעדו לאורך גדר הגבול עד שהם מצאו את הנקודה שבה היא מסתיימת באזור הררי. ואולם, לאחר שנכנסו לשטחה של מקדוניה, עצרו אותם חיילים שהגיעו לאזור והעלו אותם על גבי משאיות צבאיות. מנגד, משטרת יוון לא מנעה מהקבוצה הראשונה של המהגרים לעזוב את המחנה באידומני וחסמה את הקבוצה השנייה שניסתה לצאת לדרכה. בסופו של דבר, הם הצליחו להתחמק ממנה ולהמשיך במסלול.

(עדכון ראשון: 22:51)

מהגרים חוצים נהר בקרבת גבול יוון-מקדוניה. רויטרס
רבים מהמהגרים נשאו עליהם את כל חפציהם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully