וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בטורקיה הוגדר פעולת איבה: "הכרה חשובה, אנשים חזרו בארונות"

דב גיל-הר

6.4.2016 / 12:00

נעמה פלד, שנפצעה באיסטנבול, התייחסה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS להכרה של משרד הביטחון בפיגוע ותיארה אותו כ"אירוע משמעותי וקשה". משפחתו של יונתן שור, שנהרג בפיצוץ, הודתה לרשויות וכינתה את הצעד "נכון"

עריכה: ניר חן

לאחר שמשרד הביטחון החליט להכיר בפיגוע ההתאבדות באיסטנבול פעולת איבה, אמרה נעמה פלד, שנפצעה בפיגוע, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "הכרה זאת חשובה, אנשים חזרו בארונות". לפי ההחלטה, משפחות שלושת הישראלים שנהרגו בפיגוע והנפגעים הנוספים יזכו על פי חוק לתגמולים המגיעים לנפגעי פעולות איבה. ממשפחתו של אחד מקורבנות הפיגוע, יונתן שור, נמסר: "אנחנו מודים למדינת ישראל על הצעד הנכון של הכרה ביוני, ענבל ושאר נפגעי הפיגוע כנפגעי פעולות איבה".

פלד, מבעלי חברת "בייגלה" שארגנה את הטיול, סיפרה כי הייתה קרובה מאוד למקום הפיגוע. "אני לא יודעת למה אני ניצלתי". לדבריה, מאז הפיגוע היא עוברת רכבת הרים רגשית של תהומות ועליות. "אנחנו שומרים כל חברי הקבוצה על קשר, כמעט יום-יומי. בכל זאת עברנו שם אירוע מאוד משמעותי וקשה ואנחנו ביחד עד כמה שניתן". היא אמרה בריאיון כי לא ממליצה לנסוע לטורקיה עכשיו. "יש הזהרות קונקרטיות ואין שום סיבה להסתכן". באשר להכרה של משרד הביטחון, הוסיפה: היא חשובה לילדים שלנו, יש ילדים צעירים ולכן זה חשוב".

מיד לאחר הפיגוע פתח משרד הביטחון בתהליך בדיקה של נסיבות האירוע ומטרותיו, כמתחייב בחוק. הרשות המאשרת במשרד הביטחון פנתה לגורמים הרלוונטיים על מנת לקבל את הפרטים הנדרשים באשר לנסיבות הפיגוע. על פי הודעת משרד הביטחון, מתוך החומר שהוצג בפני הרשות, עולה כי ישנו יסוד סביר להנחה שהפיגוע כוון נגד ישראלים.

עוד בוואלה! NEWS:
המאסר יקוצר? ועדת השחרורים תתכנס להכריע על עונש הנשיא לשעבר קצב
דוח: שיא בהוצאות להורג ברחבי העולם בשנה האחרונה

נעמה פלד ודודי כליפא, מנהלי בלוג "בייגלה" שארגנו את הטיול לאיסטנבול שבו אירע הפיגוע. פייסבוק, צילום מסך
"אנחנו ביחד עד כמה שניתן". דודי ונעמה פלד/צילום מסך, פייסבוק

הנחה זאת הופרכה על ידי הממשלה בטורקיה. בנאום שנשא בשבוע שעבר הנשיא רג'פ טייפ ארדואן במכון ברוקינגס שבוושינגטון, בשולי ועידת הגרעין העולמית בבית הלבן, הוא הבהיר כי הפיגוע באיסטנבול לפני כשבועיים "לא כוון נגד ישראלים". עם זאת, הוא הבהיר כי אנקרה וירושלים שיתפו פעולה לאחר הפיגוע. "ישראל הודתה לטורקיה על מאמציה, ואנחנו נמצאים בקשר", הוסיף.

בפיגוע נהרגו ארבעה בני אדם ו-36 נוספים נפצעו. הוא אירע כשמחבל התפוצץ בשעות הצהריים באזור תיירותי במרכז העיר ופצע עשרות, בהם קבוצת ישראלים שמנתה 14 איש וטיילה במקום. שלושה מההרוגים באירוע הם ישראלים: שמחה דמרי, יונתן שור ואברהם גולדמן. זאת, בדומה לעשרה פצועים שהוחזרו לארץ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"שומרים על קשר כמעט יום-יומי". קבוצת המטיילים הישראלים שנפגעה בפיגוע/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully