וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: שיא בהוצאות להורג ברחבי העולם בשנה האחרונה

על פי נתוני "אמנסטי אינטרנשיונל", בשנת 2015 הייתה עלייה של כ-50% במספר ההוצאות להורג. בראש הרשימה: סין, איראן, פקיסטן, ערב הסעודית וארצות הברית. עם זאת, לראשונה בהיסטוריה רוב המדינות בעולם אסרו על הטלת העונש. "הטבח חייב להסתיים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 1,634 בני אדם הוצאו להורג בשנת 2015 – כך עולה מדוח שפרסם היום (רביעי) ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל". על פי נתוני הארגון, מדובר בעלייה של יותר מ-50% משנת 2014, ובמספר המקרים הגבוה ביותר מאז החל הארגון לתעד הוצאות להורג בשנת 1989.

שלוש מדינות – איראן, פקיסטן וערב הסעודית – אחראיות לכ-90% מהמקרים המתועדים. במקום החמישי ברשימת השיאניות נמצאת ארצות הברית. להערכת הארגון, סין היא שיאנית העולם בהוצאות להורג, אולם לא קיים מידע אמין בנוגע למספר ההוצאות להורג במדינה, והנתון נשמר בסוד על ידי הרשויות בבייג'ינג.

עוד בוואלה! NEWS:
האפיפיור: "יש לפעול לאיסור עונש המוות ברחבי העולם"
"מסע של שפיכות דמים": שיא של 20 שנה בהוצאות להורג בסעודיה
שריפת אנשים בחיים, עריפת ראשים: זוועות דאעש בעיראק נחשפות

שש מדינות – בנגלדש, צ'אד, הודו, אינדונזיה, עומאן ודרום סודאן – שבו להוציא להורג נאשמים, לאחר שפסקו מלעשות כן בשנים האחרונות. עם זאת, לראשונה בהיסטוריה רוב המדינות בעולם מתנגדות לעונש מוות, לאחר שארבע מדינות נוספות – פיג'י, מדגסקר, הרפובליקה של קונגו וסורינאם – הוציאו את העונש מחוץ לחוק.

בנוסף לכך, מונגוליה קבעה בחוק כי הנוהג יבוטל במהלך השנה הקרובה. בסך הכול, ב-102 מדינות הוצאה להורג אינה חוקית, וכ-40 מדינות נוספות לא מטילות עונש כזה בפועל, גם אם הוא קיים בחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזכ"ל "אמנסטי" סליל שטי מסר כי "העלייה בהוצאות להורג מטרידה במיוחד. ב-2015, ממשלות המשיכו ללא לאות לשלול מבני אדם את חייהם, על בסיס ההנחה המוטעית כי עונש המוות יעשה אותנו בטוחים יותר". לדבריו, "איראן, פקיסטן וערב הסעודית הרגו בני אדם ברמות חסרות תקדים, לעתים בעקבות משפטים לא הוגנים באופן חמור. הטבח חייב להסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully