וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסע של שפיכות דמים": שיא של 20 שנה בהוצאות להורג בסעודיה

אמנסטי אינטרנשיונל דיווח כי 151 איש הוצאו להורג בעריפת ראש מתחילת השנה, אחרי ממוצע של 90 בשנים האחרונות. בין הסיבות האפשריות לכך - המשברים במזרח התיכון וריבוי שופטים

הוצאה להורג בערב הסעודית. טוויטר, צילום מסך
הוצאה להורג בערב הסעודית/צילום מסך, טוויטר

ערב הסעודית הוציאה להרוג 151 בני אדם מתחילת השנה – כך נמסר אתמול (שני) מארגון אמנסטי אינטרנשיונל. מדובר במספר שיא מאז 1995 והרבה מעל הנתונים של השנים האחרונות, שנעו סביב 90 הוצאות להורג. בריאד לא התייחסו לדוח, אולם דיפלומטים ציינו כי ייתכן שהדבר נובע ממינויים של שופטים נוספים, שהצליחו לשמוע יותר ערעורים על עונש המוות. לפי הערכות נוספות, הנסיקה במספר ההוצאות להורג עשויה להיות קשורה גם למשברים המתחוללים ברחבי המזרח התיכון, שבהם מעורבת הממלכה הסונית.

ערב הסעודית מדורגת בין חמש המדינות המובילות בביצוע עונש המוות. לפי נתונים של אמנסטי, ב-2014 היא דורגה במקום השלישי אחרי סין ואחרי איראן ולפני עיראק ולפני ארצות הברית. בחודש יולי דווח כי חמש המדינות דורגו ראשונות גם בששת החודשים הראשונים של השנה. בפעם האחרונה שבה הוצאו להורג יותר מ-150 אסירים בערב הסעודית הייתה ב-1995, אז הומתו 192 בני אדם.

"נראה שהרשויות בערב הסעודית מתכוונות להמשיך במסע שפיכות הדמים שבו הומתו 151 בני אדם מתחילת השנה", אמר ג'יימס לינץ', סגן מנהל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון. "מדובר בממוצע של הוצאה להורג אחת ליומיים".

עוד ידיעות מהעולם
זעזוע בארה"ב: בן 6 נורה למוות בידי שוטרים שרדפו אחרי אביו
גם רוסיה מודה: ייתכן שהתרסקות המטוס בסיני הייתה פיגוע
המחאה החדשה של האמן המתנגד לפוטין: הצית את מטה סוכנות הביטחון

תומכי עונש המוות בממלכה אמרו כי עריפת הראשים, שלרוב מבוצעת במכת חרב בודדה, הומנית לפחות כמו הזרקות הרעל המשמשות להוצאות להורג בארצות הברית. הם מגנים את ההשוואה בין ההוצאות להורג של פושעים מורשעים לבין מעשי ההרג של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

הארגון הבינלאומי לזכויות אדם הוסיף כי העונש מוטל באופן לא פרופורציונלי על אזרחים זרים – 45 מתוך 63 האסירים שהוצאו למוות בשל עבירות הקשורות לסמים היו לא מקומיים. בסך הכל הוצאו להורג השנה בערב הסעודית 71 אזרחים זרים, רובם פועלים ממדינות עניות שאינם יודעים ערבים ולא זוכים לתרגום במהלך המשפט. ריאד מכחישה את

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully