וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה החדשה של האמן המתנגד לפוטין: הצית את מטה סוכנות הביטחון

9.11.2015 / 18:21

פיוטר פבלנסקי, שמסמר בעברו את אשכיו לכיכר האדומה, הבעיר אש בכניסה למבנה ה-FSB, בשל "טקטיקות הטרור" שבה היא נוקטת. הוא נעצר תוך זמן קצר והוא צפוי להיות מואשם בחוליגניזם

האמן והפעיל הפוליטי פיוטר פבלנסקי עומד בחזית מטה סוכנות הביטחון הפדרלית של רוסיה, שאותה הצית, נובמבר 2015. רויטרס
פבלנסקי בכניסה למטה ה-FSB הבוער, הבוקר/רויטרס

האמן הרוסי והפעיל הפוליטי פיוטר פבלנסקי עורר הבוקר (שני) סערה נוספת לאחר שהצית את כניסת המבנה של מטה שירותי הביטחון הפדרליים (FSB), שירשו את הקג"ב הסובייטים. האש כובתה תוך זמן קצר והוא נעצר.

בסרטון שתיעד את האירוע נראה פבלנסקי עומד בחזית המבנה, שבו נחקרו אסירים פוליטיים בתקופת ברית המועצות, בזמן שהאש אוחזת חלקים משתי דלתות העץ הכבוד של המטה. האמן בן ה-31 החזיק מיכל דלק והביט לעבר הרחוב האפל עד ששוטר השתלט עליו. עורך דינו מסר לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס כי הפעיל הפוליטי השנוי-במחלוקת עצור בתחנת משטרה במוסקבה וכי הוא עשוי להיות מואשם בהצתה.

מקורות במערכת אכיפת החוק אישרו את מעצרו של פבלנסקי ואמרו כי הוא עשוי להיות מואשם בחוליגניזם, עבירה שנושאת עמה בדרך כלל קנס ומאסר של עד 15 יום. שני עיתונאים שצילמו את מעשיו אמרו כי הם נעצרו לזמן קצר לפני ששוחררו.

בכתוביות שליוו את התקרית, שתיעודה פורסם באחד החשבונות שלו ברשתות החברתיות, פבלנסקי אמר כי מעשיו נועדו למשוך תשומת לב ל"טקטיקות הטרור" שבהן נוקטת סוכנות הביטחון. "הפחד הופך את האנשים החופשיים למצבור דביק של גופות", אמר. "האיום מנקמה אופף כל אחד שאותו ניתן למצוא באמצעות מכשירים, שהשיחות שלו נתונות למעקב ושכלוא בגבולות עם ביקורת דרכונים".

עוד ידיעות מהעולם
מסע הרג בירדן: קצין ירה למוות בשני יועצים צבאיים אמריקניים
מגעים ליציאה מהאיחוד האירופי: "משבר במדיניות החוץ הבריטית"
לקראת עצמאות לקטלוניה? הפרלמנט אישר היפרדות מספרד

אמן התפשט וחתך את אוזנו במחאה נגד השלטון ברוסיה. צילום מסך
ביצע בעבר שורת מחאות שנויות במחלוקת. פבלנסקי/צילום מסך

פבלנסקי כבר ביצע בעבר שורת פעולות קיצוניות שלדבריו נועדו לפעור חורים במכונת התעמולה של הקרמלין ולחשוף את בעיותיה של החברה. ב-2012, הוא תפר את שפתיו יחד כדי למחות על מעצרן של חברות להקת "פוסי ריוט" המתנגדות לנשיא ולדימיר פוטין.

שנה לאחר מכן הוא כרך את עצמו בגדר תיל בכניסה למבנה הממשלה כדי להביע את התנגדותו לחוקים שאותם הוא הגדיר כמדכאים. הצעד המסעיר ביותר שלו התרחש בנובמבר 2013, אז הוא מסמר את אשכיו בכיכר האדומה במוסקבה בטענה כי זהו דימוי לאדישות הפוליטית בחברה הרוסית.

רופאים שחויבו להעביר את פבלנסקי מבחנים פסיכיאטריים הכריזו כי הוא שפוי. בקרב הציבור יש כלפיו רגשות מעורבים – בעוד שחלק משבחים את אומץ לבו לצאת נגד השלטונות אחרים מגנים אותו בחריפות על מעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully