וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הרג בירדן: קצין ירה למוות בשני יועצים צבאיים אמריקניים

בתקרית נהרג גם יועץ דרום אפריקני. לא ברור אם היורה התאבד, או נורה למוות בבסיס האימונים המשותף שממזרח לבירה עמאן. היום לפני עשור: 60 הרוגים בסדרת פיגועים בבתי מלון בעיר

תרגול משותף לחיילים ירדנים ואמריקנים, ירדן. AP
תרגול משותף לירדנים ואמריקנים בירדן/AP

שני יועצים צבאיים אמריקניים ודרום אפריקני אחד נורו היום (שני) למוות בעמאן, בירת ירדן – כך מסרו גורמים ביטחוניים לרשת "אל-ערביה". כמו כן, ארבעה ירדנים - אחד מהם במצב קשה - ושני אמריקנים נוספים נפצעו. לדברי הגורמים, קצין משטרה ירדני בדרגת פקד, שאומן בידי היועצים האמריקניים, ירה בהם בבסיס האימונים שבו שהו, ולאחר מכן נורה למוות. מוקדם יותר דווח כי הוא התאבד, אולם המידע התברר כשגוי. טרם נמסר מידע על זהותו, ועל פי הדיווח ברשת "אל-רד" הוא לא התאבד, אלא נורה למוות.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, השגרירות האמריקנית אישרה את הדיווח, אולם לא מסרה פרטים נוספים או מידע כלשהו על הרקע לירי. האירוע אירע במחנה האימונים באל-מוואקר שבמזרח הבירה הירדנית, שם מתאמנים קצינים עיראקיים ופלסטיניים.

עוד בוואלה! NEWS:
השותפות הערביות של ארה"ב במאבק בדאעש נוטשות את המערכה בסוריה
עקב המחאות נגד הסכם השלום: גדר הוקמה ליד שגרירות ישראל בירדן

נסיבות הירי טרם התבררו, והדיווחים המעטים שהתקבלו מפי גורמים ביטחוניים מציעים סברות שונות. בין היתר, נטען על ידי גורמים ירדניים כי מדובר בתאונת אימונים. עם זאת, לא נשללה האפשרות שמדובר בפיגוע ירי שנועד לפגוע באמריקנים.

היום מציינים בירדן עשור לסדרת הפיגועים בבתי מלון בבירה עמאן, שהביאו למותם של 60 בני אדם ולפציעתם של 115 נוספים בשלושה מוקדים בעיר. מטעני החבלה הוטמנו בלובי של המלונות "גראנד היאט", "ראדיסון SAS" ו"דייז אין", שלושתם פופולריים בקרב דיפלומטים זרים. ארגון אל-קאעדה לקח אחריות על המתקפה המשולבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully