וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השותפות הערביות של ארה"ב במאבק בדאעש נוטשות את המערכה בסוריה

הניו יורק טיימס דיווח כי ערב הסעודית, איחוד האמירויות וירדן מתמקדות בתקיפת המורדים החות'ים בתימן ומפסיקות להשתתף במאבק בדאעש בסוריה. "כולן עסוקות בעניינים אחרים, ותימן היא המטרה העיקרית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעוד שארצות הברית מתכננת להגביר את תקיפותיה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, שותפותיה בקואליציה ממדינות ערב, אשר הצטרפו לתקיפות לפני כשנה, החלו לסגת מהמשימה המשותפת – כך עולה בכתבה שפורסמה אתמול (אשון) בניו יורק טיימס. גורמים רשמיים בממשל טוענים כי השותפות הערביות השאירו את ארצות הברית כמעט לבד בניהול המערכה האווירית.

לפי הגורמים, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות הפנו את רוב מטוסיהן למאבק במורדים החות'ים בתימן, וכך עשתה גם ירדן כאות הזדהות עם ערב הסעודית. כמו כן, גורמים המעורים במבצע נגד דאעש אמרו כי מטוסיה של בחריין תקפו בפעם האחרונה בסוריה בחודש פברואר – לפני תשעה חודשים, וקטאר אמנם עורכת סיורים מודיעיניים מעל סוריה, אך תפקידה במערכה אינו מורגש במידה רבה. גורמים שונים אף ציינו כי איחוד האמירויות ערכה את מתקפתה האחרונה בסוריה במרץ, ירדן באוגוסט וערב הסעודית בספטמבר.

"כולן עסוקות בעניינים אחרים, ותימן היא המטרה העיקרית", אמר צ'רלס בראון אשר מפקד על המתקפה האווירית ממרכז הפיקוד בקטאר. עם זאת, הוא ציין כי בעלות הברית הערביות עדין עורכות משימות שונות בסוריה ומאפשרות למטוסים האמריקנים להשתמש בסיסיהן.

עוד כתבות מהעולם:
אבו מאזן לוואלה! NEWS: השמועות על מצבי הבריאותי הרעוע שגויות
נחשף המבצע הנועז להעלאת אחרוני היהודים מחאלב שבסוריה לישראל
טורקיה: עטה בורקה כדי לפגוש את אהובתו הסודית - ונחשד בטרור

מטוס קרב מדגם F-16  של חיל האוויר האמריקני. AP
בעלות הברית הערביות נוטשות את ארה"ב בתקיפות האוויריות בסוריה. מטוס קרב אמריקני/AP

למרות הדברים, בעלות הברית הערביות מתעקשות שהן עדיין משחקות תפקיד משמעותי במאבק, גם אם הוא אינו אקטיבי. "המחויבות של ירדן למאבק היא בלתי-מתפשרת", אמרה דאנה זוריקאת דאווד, דוברת שגרירות ירדן בוושינגטון. "נותרנו שותפה פעילה ותורמת לקואליציה הבינלאומית, ואנו ממשיכים לערוך מתקפות נגד דאעש".

לפי הידיעה, גם המעורבות של בעלות הברית המערביות של ארצות הברית, כמו צרפת ואוסטרליה, הוגבלה לאחרונה. הן אמנם מבצעות תקיפות בסוריה, אך פועלות ביתר שאת בעיראק. צרה נוספת לממשל האמריקני מגיעה מכיוונו של ראש ממשלת קנדה החדש, ג'סטין טרודו, שהתחייב לסיים את תפקידה של אוטווה במבצע. כמו כן, אף שותפה לא הראתה נכונות להציב את מטוסיה בבסיס האווירי בטורקיה הסמוך לגבול – דבר שיקל על הגברת התקיפות בצפון סוריה ובעיראק.

בכיר בצרפת אמר כי המדינה לא תנטוש את המערכה וכי היא ערכה עד כה 270 תקיפות בסוריה, אם כי רק שתיים במזרח המדינה. כמו כן, הוא הזכיר כי מדינתו החליטה לשלוח נושאת מטוסים לאזור. גם אוסטרליה הודיעה כי לא תוותר על תפקידה במאבק ותמשיך לתקוף באמצעות מטוסי F-18. בריטניה, בניגוד לצרפת ואוסטרליה, תוקפת רק בעיראק. ראש הממשלה דייוויד קמרון הביע נכונות לתקוף גם בסוריה, אך התחייב לבקש את אישור הפרלמנט, וכרגע לא נראה כי הוא זוכה לתמיכה גדולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, 9 באוקטובר 2015.. AP
התחייב להגביר את המתקפות בסוריה. קרטר/AP

שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, התחייב לאחרונה בפני הקונגרס כי המתקפות האוויריות בסוריה יתוגברו. "נערוך תקיפות משמעותיות יותר", אמר והדגיש כי הכוח יתמקד במנהיגי הארגון הקיצוני ושדות נפט שמהוות חלק נרחב במימון הארגון. עם זאת, הדבר כבר נתקל בקשיים. לדוגמא, לראשונה מאז 2007, לארצות הברית אין נושאת מטוסים במפרץ הפרסי וזו לא תגיע גם עד אמצע דצמבר, בעקבות תיקונים שיש לעשות בכלי השיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully