וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים ליציאה מהאיחוד האירופי: "משבר במדיניות החוץ הבריטית"

לקראת הדיונים בין לונדון לאיחוד האירופי בנוגע לרפורמות ביחסים, ראש הממשלה קמרון הכריז כי יסכים לקיים משאל עם על עזיבה בריטית בחודש יוני הקרוב. דוח של דיפלומטים בכירים לשעבר: "שיתוף הפעולה הוא מרכיב הכרחי כמעט בכל תחום מדיניות"

סמנתה ודיויד קמרון שבים לבית ראש הממשלה ברחק דאונינג 10 לאחר פגישה עם המלכה, לונדון, מאי 2015 (גברת קמרון לובשת Preen). GettyImages
קמרון ורעייתו/GettyImages
"הפריטה התמידית על מיתרי מעמדנו הרשמי בקשר עם האיחוד האירופי מגביל את מה שבריטניה יכולה להשיג במערכת היחסים הזאת"

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון מתכוון לערוך משאל עם בנוגע לחברותה של הממלכה המאוחדת באיחוד האירופי בחודש יוני הקרוב, זאת אם מנהיגי 27 המדינות הנוספות באיחוד יקבלו את הרפורמות שיציע בחודש הבא – כך דווח היום (שני) בעיתון הבריטי "טיימס". קמרון התחייב לבחון מחדש את חברותה של בריטניה באיחוד "עד סוף 2017", אולם בכירים בלונדון הבהירו כי אם תוצאות ועידת מנהיגי האיחוד בדצמבר יטיבו עם המדינה, קמרון יסכים לקיים את משאל העם כבר בחודש יוני, לבקשת מנהיגי המדינות האחרות החוששים ממשבר הגירה נוסף בקיץ הבא.

מחר צפוי קמרון להעביר לנשיא מועצת אירופה דונלד טוסק את רשימת הרפורמות שדורשת בריטניה. בעבר כבר איים קמרון כי אם לא יושג הסכם בנוגע לרפורמות, הוא יתמוך ביציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. סקרי דעת קהל שפורסמו לאחרונה מראים יתרון ברור להישארות באיחוד האירופי, למרות שהפער בחודשים האחרונים הולך ומצטמצם, בעיקר בשל החשש מגלי ההגירה.

עוד בוואלה! NEWS:
האיחוד האירופי: שלושה מיליון פליטים יגיעו ליבשת עד 2017
הפרלמנט האירופי אישר מתן מקלט למדליף האמריקני סנודן
אירופה מנסה "להאט" את המהגרים: מרכזי שהייה ביוון וכוחות בגבול

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי, בכינוס במנצ'סטר, אנגליה, אוקטובר 2015. רויטרס
"שורת ראשי ממשלה ושרי חוץ נמנעו ממדיניות חוץ ברורה". שרת הפנים תרזה מיי/רויטרס

בתוך כך, דוח שנכתב על ידי דיפלומטים בכירים לשעבר, בכירי המודיעין הבריטי ואקדמאים מובילים ופורסם היום בעיתון הבריטי "גרדיאן" קובע כי מדיניות החוץ הבריטית חווה משבר, שמותיר את המדינה משותקת בפני המשברים בסוריה, באוקראינה, באיחוד האירופי ובנושא המהגרים. מחברי הדוח קוראים לממשלה הבריטית להגיע להסדר עם אירופה במהרה.

"הפריטה התמידית על מיתרי מעמדנו הרשמי בקשר עם האיחוד האירופי מגביל את מה שבריטניה יכולה להשיג במערכת היחסים הזאת", נכתב בדוח. "העובדה הפשוטה היא שעבודה יחד עם אירופה היא מרכיב הכרחי כמעט בכל תחום מדיניות". לטענת הדוח, המשבר הנוכחי נובע מכך ש"שורת ראשי ממשלה ושרי חוץ נמנעו ממדיניות חוץ ברורה, והותירו את בריטניה עסוקה בעצמה ומבודדת".

לפני כחודש, על רקע מעורבותה של בריטניה במאמצים להגיע לפתרון משבר ההגירה, טענה שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי כי הגירה המונית עלולה לפגוע בחברה הבריטית. בנאום שנשאה בכינוס השנתי של המפלגה השמרנית, התייחסה השרה לסוגיית ההגירה. בדבריה, ציינה מיי כי שיעורי ההגירה של עשר השנים האחרונות "לא תואמים את האינטרס הלאומי". לטענתה, "כשההגירה גבוהה מדי, כשקצב השינוי מהיר מדי, אין זה אפשרי לבנות חברה מאוחדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully