וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מנסה "להאט" את המהגרים: מרכזי שהייה ביוון וכוחות בגבול

26.10.2015 / 15:24

בתום ועידת בזק, מנהיגי האיחוד החליטו על שורת צעדים שנועדו לבלום את הגעת מבקשי המקלט לאירופה. מרקל: "אחד מהמבחנים הגדולים ביותר שאירופה עמדה בפניהם". בכיר אירופי: "לא יכול להיות שנשאיר בני אדם להסתדר בעצמם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(מרקל: חובה עלינו להתייחס לפליטים כאל בני אדם)

מנהיגי האיחוד האירופי ומדינות הבלקן הסכימו היום (שני) על שורת צעדים להאט את הגעתם לאירופה של עשרות אלפי המהגרים ומבקשי המקלט למדינות האיחוד האירופי. בהודעה רשמית נמסר כי המנהיגים הסכימו לשלוח כוחות תגבור ליוון, שאליה מגיעים מהגרים רבים, ולהקים מרכזי שהייה ביוון ובנתיבי ההגירה למדינות הבלקן, שיאכלסו כ-100 אלף בני אדם.

כמו כן, הוחלט על הרחבת פעילות השיטור בגבולות האיחוד האירופי ועל שימוש במערכות זיהוי ביומטריות. "המטרה המידית היא לספק מקום מקלט", מסר נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר, בתום ועידת המנהיגים בבריסל. "לא יכול להיות שבאירופה של 2015 נשאיר בני אדם להסתדר בעצמם ולישון בשדות".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: אסד הסכים לשלב את המורדים בצבא "בתנאי שיילחמו בטרור"
400 פקחים לגבולות וגירוש פליטים: האיחוד דן בהצעה לטיפול במהגרים
בבלקן מאיימים: אם גבול גרמניה ייסגר - נחסום כניסת מהגרים

מהגרים במחנה זמני בעיירה שנטיל, גבול סלובניה-אוסטריה, אוקטובר 2015. רויטרס
מהגרים במחנה זמני בעיירה שנטיל, על גבול סלובניה-אוסטריה, היום/רויטרס

במהלך החודש האחרון, קרוב ל-250 אלף מהגרים ומבקשי מקלט עברו במדינות הבלקן. הרשויות בקרואטיה מסרו כי ביום שבת בלבד, כ-11,500 בני אדם נכנסו לשטח המדינה. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז שהונגריה חסמה את גבולה, ונתיבי ההגירה עברו למדינה הבלקנית, בדרך לאוסטריה, לגרמניה ולמדינות סקנדינביה.

"זהו אחד מהמבחנים הגדולים ביותר שאירופה עמדה בפניהם אי פעם", טענה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בתום הוועידה. "אירופה חייבת להראות שהיא יבשת של ערכים ושל סולידריות". לדבריה, "נצטרך לנקוט צעדים נוספים על מנת לעבור את זה בהצלחה".

ראש ממשלת סלובניה מירו סרר טען כי מדינתו, שקלטה בעשרת הימים האחרונים כ-60 אלף פליטים, אינה מקבלת סיוע מספק מהאיחוד האירופי. לדבריו, אם לא יוחלט על צעדים חדשים "בימים הקרובים, אני מאמין באמת ובתמים שהאיחוד האירופי יתחיל להתפרק". מנהיגי האיחוד קבעו כי יישלחו 400 חיילים לגבולות סלובניה.

מהגרים במחנה זמני בעיירה שנטיל, גבול סלובניה-אוסטריה, אוקטובר 2015. רויטרס
מהגרים במחנה זמני בעיירה שנטיל, גבול סלובניה-אוסטריה, אוקטובר 2015/רויטרס
מהגרים במחנה זמני בעיירה שנטיל, גבול סלובניה-אוסטריה, אוקטובר 2015. רויטרס
מהגרים במחנה זמני בעיירה שנטיל, גבול סלובניה-אוסטריה, אוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully