וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 פקחים לגבולות וגירוש פליטים: האיחוד דן בהצעה לטיפול במהגרים

על רקע גל הפליטים המתגבר לקראת החורף הקרב, נפגשו מנהיגי מדינות מרכז ומזרח אירופה כדי לדון בטיוטת הצעה, שכבר זכתה להתנגדות חלק מהמנהיגים. "החלטה בלתי-אפשרית", אמר ראש ממשלת קרואטיה. בתוך כך, 43 גופות פליטים אותרו בחופי לוב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיגי מדינות מרכז ומזרח אירופה נפגשים היום (ראשון) בבריסל במטרה לנסות ולהגיע להסכמה סביב תכנית להתמודדות עם גל הפליטים העושה את דרכו דרך טורקיה, יוון ומערב הבלקן, במטרה להגיע למדינות מערב אירופה לפני תחילת החורף, שיקשה את מעברם. בפגישה משתתפים מנהיגי אוסטריה, בולגריה, קרואטיה, גרמניה, יוון, הונגריה, רומניה וסלובניה, יחד עם שתי מדינות שאינן חברות באיחוד – מקדוניה וסרביה.

לפי טיוטת ההצעה שעליה דנים המנהיגים, שהגיעה לידי סוכנות הידיעות רויטרס, מדינות מזרח אירופה צריכות להפסיק לאשר לפליטים להמשיך בדרכם מבלי לקבל אישור מהמדינה השכנה שאליה הם צפויים להגיע. עוד על פי ההצעה, 400 איש מכוחות הביטחון של מדינות האיחוד יישלחו למערב הבלקן בתוך שבוע, וכן ינקטו מאמצים לשמירה על המים הטריטוריאליים של יוון, שאליה מגיעים פליטים רבים מדי יום. כמו כן, האיחוד האירופי ינסה להאיץ תהליך של השבת פליטים אפגנים, עיראקים ואחרים למולדתם, במידה שבקשתם לקבלת מקלט תידחה.

עוד כתבות בנושא:
בבלקן מאיימים: אם גבול גרמניה ייסגר - נחסום כניסת מהגרים
האו"ם: מעצר המהגרים בצ'כיה - הפרה שיטתית של זכויות אדם
הצלמת ההונגריה שבעטה בפליטים בגבול: "אתבע את הפליט שהפלתי"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בפסגת מדינות האיחוד האירופי לדיון במשבר הפליטים, אוקטובר 2015. רויטרס
קנצלרית גרמניה מרקל וראש ממשלת יוון ציפראס לפני הפסגה, היום/רויטרס

כבר לפני הפסגה צברה ההצעה ביקורת רבה. ראש ממשלת קרואטיה, זוראן מילנוביץ', אמר כי החלטה כזו היא "בלתי-אפשרית". ראש ממשלת סלובניה, מירו קראר, שלמדינתו הגיעו יותר מ-60 אלף פליטים בימים האחרונים, אמר כי "האיחוד האירופי יתחיל להתפרק", אם לא יצליח לנקוט בצעדים ממשיים להתמודדות עם המשבר בשבועות הקרובים. הפליטים הרבים הגיעו למדינתו לאחר שהונגריה חסמה את גבולה עם סרביה ועם קרואטיה, שגם היא הציבה חיזקה את הפיקוח על הגבולות.

ראש הממשלה הסרבי, אלכסנדר ווצ'יץ', אמר לפני הפסגה כי הוא מוכן לשיחות "קשות ולא נעימות", אך ציין כי הוא מקווה כי המנהיגים יצליחו להגיע לפתרון כולל. הוא הדגיש כי מדינתו לא תסכים לקבל את כל הפליטים אם מדינות מערב אירופה יחסמו את גבולותיהן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פליטים בגבול בין סלובניה ואוסטריה, אוקטובר 2015. רויטרס
פליטים בגבול בין סלובניה לאוסטריה/רויטרס

בתוך כך, היום פורסם סרטון שבו נראית הצלתו של תינוק בן 18 חודשים ובני משפחתו, שטבעו בים לאחר שספינתם שקעה מול לחופי טורקיה. אחד הדייגים משה מהמים שלושה מבני המשפחה ולאחר מכן מצאו את התינוק, כשלגופו חגורת הצלה, צף במים כשפניו כלפי מטה. "הוא חי, הוא חי", נשמע אחד הדייגים צועק, מיד לפני שהחל לבצע בו פעולות החייאה.

פליטים מגיעים לחופי יוון, אוקטובר 2015. רויטרס
פליטים מגיעים לאחד מאיי יוון/רויטרס

בנוסף, הצלב האדום הודיע היום כי גופותיהם של 43 פליטים נמצאו על חופיה של לוב, ממזרח לבירה טריפולי, במהלך סוף השבוע האחרון. לפי הדיווח, ביום שבת אותרו 29 גופות באזור נמל זליטן, ו-14 נוספים נמצאו היום כ-60 קילומטרים מזרחה משם. הרשויות במדינה ציינו כי מדובר בפליטים שמקורם באפריקה.

לוב היא אחת המדינות שממנה יוצאים פליטים רבים המבקשים להגיע לאירופה דרך הים, בדרך כלל לאיטליה, שחופי אחד האיים בה נמצאים במרחק של 300 קילומטרים בלבד מהמדינה.

מאז אמצע החודש שעבר עברו כמעט 250 אלף פליטים דרך הבלקן, והשטף לא צפוי להיעצר על אף מזג האוויר הקשה. בשנה האחרונה הגיעו 670 אלף פליטים למדינות האיחוד.

פליטים מגיעים לחופי יוון, אוקטובר 2015. רויטרס
פליטים יורדים ממעבורת ביוון/רויטרס
פליטים בגבול בין סלובניה ואוסטריה, אוקטובר 2015. רויטרס
ילד מקבל פיצה מאחד המתנדבים בסלובניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully