וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מעצר המהגרים בצ'כיה - הפרה שיטתית של זכויות אדם

נציב זכויות האדם של הארגון הבהיר כי "מדיניות הממשלה, שנועדה להניא פליטים מלהגיע למדינה" מנוגדת לחוק הבינלאומי. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הנשיא הצ'כי טען כי מבקשי המקלט מסוריה "יכפו עלינו את חוקי השריעה, ונאבד את יופיין של הנשים, כי הן יהיו מכוסות בבורקה"

מרכז מעצר למהגרים, צ'כיה, אוקטובר 2015. רויטרס
מרכז מעצר למהגרים בצ'כיה, השבוע/רויטרס

נציב זכויות האדם של האו"ם, זיד אל-חוסיין, האשים היום (חמישי) את צ'כיה בהפרה שיטתית של זכויות אדם, בשל מעצר פליטים ומדיניות של חיפוש בעירום, על מנת לקחת מהם כסף שיכסה כביכול את עלות החזקתם במעצר. הפרת הזכויות "מסתמנת כחלק אינטגרלי מהמדיניות של הממשלה הצ'כית, שנועדה להניא מהגרים ופליטים מלהגיע למדינה או להישאר בה", כך נמסר בהצהרה רשמית.

צ'כיה ממוקמת מצפון לנתיבי ההגירה המרכזיים, שעוברים דרך מדינות הבלקן, ורק מספר מועט יחסית של מהגרים עובר דרך המדינה. על פי המידע שפורסם על ידי האו"ם, מרבית המהגרים שהגיעו לצ'כיה נעצרו, חלקם לתקופות של עד 90 ימים, ומרביתם נמלטים מהמדינה עם שחרורם. לטענת הממשלה בפראג, מדיניות הכליאה חוקית.

עוד בוואלה! NEWS:
הצלמת ההונגריה שבעטה בפליטים בגבול: "אתבע את הפליט שהפלתי"
במטרה להקל על העומס: גרמניה שוקלת לגרש מהגרים במטוסי תובלה
ראש ממשלת טורקיה: "אסד היה צריך להקל על הסורים ולהישאר במוסקבה"

מרכז מעצר למהגרים, צ'כיה, אוקטובר 2015. רויטרס
"מעצר ילדים רק על בסיס היותם מהגרים אינו מוצדק"/רויטרס

בתגובה לדוח, מסר שר הפנים הצ'כי מילאן צ'ובאנץ' כי "אנו משפרים את התנאים עבור הפליטים, ולא סבורים שאנחנו מפרים נהלים או חוקים כלשהם שאנו מחויבים להם מכוח אמנות בינלאומיות". לדבריו, "אני מצפה לקבל דוח מפורט מהאו"ם, שממנו נוכל להבין למה מתייחסת הביקורת".

אל-חוסיין עוד התייחס לכך שגורמים רבים במדינה יוצאים בהצהרות קסנופוביות ואיסלאמופוביות, כולל הנשיא מילוש זמאן. הנשיא, שקיבל היום את פניו של נשיא המדינה ראובן ריבלין בצ'כיה, דחה את הביקורת נגדו. "הנשיא הזהיר מפני האיום של הקיצוניות האיסלאמית", נמסר מלשכתו. "הוא לא ישנה את עמדתו בגלל לחץ חיצוני".

לטענת הנשיא, בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות הצ'כית CTK בשבוע שעבר, מבקשי המקלט הרבים המגיעים מסוריה "יכפו את חוקי השריעה במדינה, יסקלו נשים למוות ויקטעו את ידיהם של גנבים". עוד טען זמאן: "נאבד את יופיין של הנשים, כי הן יהיו מכוסות מרגל ועד ראש בבורקה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא המדינה ראובן ריבלין במחנה הריכוז טרזינשטאט עם נשיא צ'כיה מילוש זמאן. לשכת העיתונות הממשלתית
"הנשיא הזהיר מפני האיום של הקיצוניות האיסלאמית". הנשיא ריבלין ומקבילו הצ'כי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

"החוק הבינלאומי מבהיר כי מאסר של מהגרים הוא בגדר מוצא אחרון בהחלט", הבהיר אל-חוסיין, והוסיף: "מעצר ילדים רק על בסיס היותם מהגרים היא הפרה של זכויותיהם ואינו מוצדק". במידע שפרסם האו"ם צוין כי מהגרים שערערו לבתי המשפט על מעצרם שוחררו, אולם רק מעטים היו מודעים לזכויותיהם. יתרה מכך, הטלפונים הסלולריים נלקחו מהם בעת המעצר, מה שהקשה עוד יותר על בירור זכויותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully