וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטרה להקל על העומס: גרמניה שוקלת לגרש מהגרים במטוסי תובלה

21.10.2015 / 18:15

הממשלה הפדרלית בברלין ויתר ממשלותיהן של מדינות המחוז שוקלות להשתמש בצבא כדי להאיץ את התהליך, שבו נבדקות בקשות המקלט של מאות אלפים. מרקל: "נהיה חייבים להגיד לאנשים האלה: אתם צריכים ללכת הביתה"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

גרמניה שוקלת להשתמש במטוסי תובלה כדי לשלוח מבקשי מקלט שבקשתם נדחתה בחזרה לארץ מוצאם – כך נמסר היום (רביעי) מהממשלה בברלין. זאת במטרה להקל על משבר המהגרים הקשה שפוקד את המדינה ואת היבשת כולה.

ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל מדגישה כי היא רוצה להאיץ את תהליך בחינת הבקשות של אלפי המהגרים ואת גירושם שלא אלו שלא עומדים בתנאים. מרקל נמצאת תחת לחץ מצד גורמים במפלגתה, שרוצים להטיל מגבלות נרחבות יותר במטרה לעצור את זרם הפליטים הבלתי-פוסק.

"אם הסיבה היחידה להימצאותם פה היא כלכלית, נהיה חייבים להגיד לאנשים האלה: אתם צריכים ללכת הביתה", אמרה מרקל בנאום שנשאה בפרנקפורט. דובר הממשלה סטפן זייברט הוסיף: "העדיפות היא החזרת אנשים במטוסים מסחריים, אולם אם זה לא יספיק נשקול שימוש במטוסים צבאיים".

היומון הגרמני "בילד" דיווח כי הממשלה הפדרלית ו-16 הממשלות של מדינות המחוז שוקלות להאיץ את התהליך, מבלי להודיע על גירושים מראש ולהשתמש בצבא לעזרה. גורם בממשלת גרמניה מסר כי עדיין לא הוסכם על שום תכנית וכי עדיין יש שורת אפשרויות שמונחות על השולחן.

לקריאה נוספת בנושא
אלפי מהגרים שוטפים את סלובניה; הצבא יישלח לגבול
בשל תמיכתה בפליטים: מועמדת לראשות עיר בגרמניה נדקרה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אוקטובר 2015. רויטרס
תחת לחץ. קנצלרית גרמניה מרקל, היום/רויטרס

גרמניה מתקשה להתמודד עם זרם המהגרים, שבמסגרתו נכנסים לשטחה כ-10 אלף בני אדם ביום ולפי התחזיות, מספרם יגיע עד ל-800 אלף בכל השנה. הבילד דיווח כי מספר מבקשי המקלט עולה בהרבה על מספרם של אלו שמגורשים מהמדינה. עד סוף החודש שעבר, טוען היומון, 193,500 בני אדם נרשמו כמי שאין להם סיבה לקבל מקלט. לפי נתונים שהעבירו הממשלות השונות, 11,522 איש הועזבו את המדינה עד אוגוסט.

הנתונים מבציעים על כך שבזמן שרבים מאלו שמגיעים לגרמניה נמלטים ממלחמות ברחבי המזרח התיכון, לפחות שליש הם מהגרי עבודה ממדינות הבלקן, שלהם אין סיכוי רב לקבל אישור להישאר. סקר שפורסם היום חשף כי 54% מהציבור חושש מאוד ממשבר המהגרים, בהשוואה ל-40% שהשיבו כך בחודש אוגוסט.

(עדכון ראשון: 17:01)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מהגרים שחצו את הגבול מאוסטריה לגרמניה, 20 באוקטובר 2015. רויטרס
מהגרים שחצו את אוסטריה ונכנסו לגרמניה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully