וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תמיכתה בפליטים: מועמדת לראשות עיר בגרמניה נדקרה

17.10.2015 / 20:00

הנרייט רקר, שרצה לראשות עיריית קלן שבמדינה, ואחד מעוזריה נפצעו קשה בתקרית שהתרחשה בדוכן תעמולה של המפלגה התומכת בה. על פי המשטרה, הדוקר בן ה-44 תקף על רקע שנאת זרים בשל פעילותה של רקר למען מבקשי המקלט

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מועמדת לראשות העיר קלן שבגרמניה נפצעה באורח קשה היום (שבת) לאחר שנדקרה על ידי גבר בן 44 בזמן פעילות תעמולה בעיר. על פי המשטרה המקומית, המועמדת, הנרייט רקר, ואחד מעוזריה נדקר בצווארו במתקפה שבוצעה על רקע שנאת זרים, בשל תמיכתה של רקר בקליטת פליטים ופעילותה בתחום זה. שלושה בני אדם נוספים נפצעו קל בתקרית.

הדקירה אירעה בשעות הבוקר בדוכן מידע של מפלגת "הנוצרים הדמוקרטים", מפלגת השלטון במדינה, שאליה משתייכת רקר. על פי עדי ראייה שהיו במקום, התוקף ניסה להגיע ישירות לרקר. "היא הגיעה למקום דקות ספורות קודם לכן, והיא דיברה עם חברי מפלגה אחרים בזמן שזה קרה", אמר ברנד פטלקאו, נציג מקומי של המפלגה.

לקריאה נוספת:
"למוסלמים אין מה לחפש פה": אירופה משנה את פניה
אחרי שהונגריה חסמה הגבול עם קרואטיה: המהגרים נוהרים לסלובניה
זרם הפליטים לאוסטריה מתגבר - וכך גם התמיכה בימין הקיצוני

זירת האירוע שבו נדקרה הנרייט רקר, מועמדת לראשות עיריית קלן שבגרמניה, עקב תמיכתה בפליטים. 17 באוקטובר 2015. רויטרס
הדוקר ככל הנראה פעל לבדו בתקיפה. זירת האירוע בקלן, היום/רויטרס

נורברט וגנר, העומד בראש היחידה לחקירות פליליות במשטרת קלן, אמר כי תקיפתה של רקר הייתה מכוונת. "בחקירתו, אמר הדוקר כי הוא ביצע את המעשה ממניע של שנאת זרים", אמר וגנר במסיבת עיתונאים בנושא. "מהחקירה הראשונית עולה כי הדוקר ככל הנראה פעל לבד, ועד כה איננו יודעים על אנשים נוספים שלקחו חלק בתקיפה".

ממשטרת קלן נמסר כי רקר, שרצה באופן עצמאי לראשות העיר בתמיכת "הנוצרים הדמוקרטים" ומפלגות נוספות, הייתה מעורבת בתקופה האחרונה בתמיכה בהכנסת מבקשי מקלט לגרמניה ופעלה לסיוע לשיכונם של פליטים שהגיעו לקלן. "כרגע מצבה יציב, אך עוד לא התברר לחלוטין", אמר מפקד משטרת העיר, וולפגנג אלברס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת האירוע שבו נדקרה הנרייט רקר, מועמדת לראשות עיריית קלן שבגרמניה, עקב תמיכתה בפליטים. 17 באוקטובר 2015. רויטרס
זירת הדקירה, היום/רויטרס

גרמניה הפכה ליעד פופולרי במיוחד עבור הפליטים הרבים המגיעים לאירופה בחודשים האחרונים, כחלק ממשבר ההגירה החמור ביותר שידעה היבשת מאז מלחמת העולם השנייה. בברלין מצפים להגעתם של כ-800 אלף מבקשי מקלט השנה, וגרמנים רבים מרגישים כי המדינה לא תוכל להתמודד עם העומס. מלבד לאחוזי התמיכה העולים במפלגות הימין, החלה שנאת הזרים המתעוררת להבעיר גם את השטח, והיא הביאה עד כה ל-500 מתקפות נגד בתים ומבנים שבהם שוהים מבקשי מקלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully