וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת טורקיה: "אסד היה צריך להקל על הסורים ולהישאר במוסקבה"

ביום שלאחר ביקור העריץ הסורי ברוסיה, הנשיא פוטין שוחח עם מנהיגים רבים במזרח התיכון, אולם לא נמסרו פרטים רבים בנוגע לתוכן השיחות. במקביל, משלחת כורדית ביקרה בקרמלין. כמו כן, 13 נהרגו בהפצצה רוסית על בית חולים שדה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לתת לעם הסורי מעט הקלה. הוא היה צריך להישאר שם

ביום שלאחר ביקורו החריג של נשיא סוריה בשאר אסד במוסקבה, טען היום (רביעי) ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו: "לו רק הוא היה יכול להישאר במוסקבה מעט יותר, לתת לעם הסורי מעט הקלה. הוא היה צריך להישאר שם, כדי שתקופת המעבר תחל". דאווטאולו הדגיש כי המאמצים הדיפלומטיים חייבים להתמקד "לא בשינוי עם אסד, אלא במנגנון לעזיבתו של אסד".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס אף הוא לביקור הראשון של אסד במדינה אחרת מאז תחילת הלחימה בשנת 2011. "אני רוצה להאמין שהנשיא פוטין שכנע את בשאר אסד לעסוק בשינוי פוליטי ולסיים את כהונתו בהקדם האפשרי", אמר. לדבריו, "אסור לתת לאסד פרס ניחומים. הוא הבעיה, ולכן הוא לא יכול להיות הפתרון".

עוד בוואלה! NEWS:
במטרה להקל על העומס: גרמניה שוקלת לגרש מהגרים במטוסי תובלה
אסד יצא מסוריה לראשונה מתחילת המלחמה ונפגש עם פוטין במוסקבה
תיעוד מיוחד מהאוויר: צבא אסד תוקף מורדים באזור דמשק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
"לרכז מאמצים במיגור הטרור". אסד ופוטין, אתמול/רויטרס, מרשת RT

פרטים רבים על הדיון שנערך בין פוטין לאסד טרם נודעו, אולם ההנהגה הרוסית המשיכה גם היום במאמצים דיפלומטיים יוצאי דופן שמטרתם הסופית אינה ידועה. ביום שישי ידונו שרי החוץ של רוסיה, ארצות הברית, ערב הסעודית, טורקיה וירדן במשבר בסוריה, וכבר היום התקשר הנשיא פוטין למנהיגים בארצות הברית, בטורקיה, בערב הסעודית, במצרים ובירדן ועדכן אותם בפרטי הפגישה עם אסד.

אם לא די בכך, היום אירח השליח המיוחד של הקרמלין למזרח התיכון, מיכאיל בוגדנוב, משלחת של ההנהגה הכורדית בסוריה, למורת רוחה של טורקיה. במהלך הפגישה, בוגדנוב "הדגיש את הצורך לרכז את מאמציהן של כל הקבוצות האתניות והדתיות בסוריה, כולל הכורדים, במטרה של מיגור הטרור במדינה".

זאת במקביל לדיווחים על כך שהעיירה תל אבייד, שכבשו הכורדים מידי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחודש יוני, הצטרפה רשמית למחוז האוטונומי הכורדי בצפון סוריה. בכך, נוצר רצף טריטוריאלי בין אזור העיירה כובאני למחוז ג'זירה המזרחי. "ההחלטה מחזקת את הקשר שלנו לכובאני ולאזורים האחרים, ומקדם את יישום התכנית לממשל אוטונומי", מסר עומר אלוש, אחד מחברי מועצת העיר.

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
כוחות כורדיים בתל אבייד, חודש יוני/רויטרס

כמו כן, 13 בני אדם נהרגו היום בהפצצה אווירית של צבא רוסיה על בית חולים שדה בצפון-מערב סוריה. מהארגון הסורי לזכויות אדם נמסר כי בין היתר נהרגו רופאים ואנשי המשמר האזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully