וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד יצא מסוריה לראשונה מתחילת המלחמה ונפגש עם פוטין במוסקבה

הנשיא עזב את המדינה בפעם הראשונה מאז 2011 ונפגש עם מקבילו הרוסי. השניים דנו במבצע המשותף במלחמה נגד ארגוני המורדים, שהחל לפני שלושה שבועות. "אני רוצה להביע את תודתי הגדולה", אמר אסד

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה בשאר אסד ביקר אתמול במוסקבה ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין - כך הודיע היום (רביעי) הקרמלין. זאת הפעם הראשונה שבה הדיקטטור עוזב את גבולות המדינה מאז פרצה מלחמת האזרחים ב-2011 וביקורו מגיע שלושה שבועות אחרי תחילת התקיפות הרוסיות בארצו. לדברי דימיטרי פסקוב, דוברו של פוטין, השניים דנו במבצע המשותף נגד ארגוני הטרור.

"נשיא הרפובליקה הסורית הערבית בשאר אסד הגיע אתמול לפגישת עבודה במוסקבה וערך שיחות עם הנשיא ולדימיר פוטין", מסר הדובר. הקרמלין לא פירט אם אסד עדיין נמצא במדינה או שהוא שב לסוריה.

"קודם כל, אני רוצה להביע את תודתי הגדולה לכל המנהיגות הרוסית על העזרה שהם מעניקים לרוסיה", אמר אסד לפוטין, לפי פרוטוקול השיחה שמוסקבה פרסמה. "ללא הפעולות וההחלטות שלכם, הטרור המתפשט באזור היה בולע אזור גדול הרבה יותר והיה מתפשט לאזור גדול יותר", הוסיף.

פוטין, מצדו, שיבח את העם הסורי על כך שהתמודדו עם המורדים "כמעט לבדם". לדבריו, צבא סוריה, שבו תומך חיל האוויר הרוסי, רשם שורת הישגים בשדה הקרב בתקופה האחרונה.

עוד ידיעות מהנושא
אבידות ראשונות? "חיילים רוסים נהרגו במחוז לטקיה"
דיווח: 370 הרוגים מתחילת התקיפות הרוסיות בסוריה, רק 52 מדאעש
עשרות אלפים נמלטו מחאלב, המורדים מתלוננים על מחסור בנשק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
פוטין ואסד בפגישה במוסקבה, אתמול/רויטרס, מרשת RT

רוסיה פתחה במערכה האווירית שלה במדינה לפני שלושה שבועות, במטרה לסייע לשלטונו של אסד. מוסקבה טוענת שמטרת המבצע היא לפגוע בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אך בפועל היא תוקפת את כל הקבוצות החמושות הלוחמות בכוחות המשטר.

אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי 370 בני אדם נהרגו בהפצצות של חיל האוויר של רוסיה מאז תחילת המערכה. ואולם, לפי הדיווח, יותר משליש מההרוגים, 127 איש, הם אזרחים, בעוד 243 הרוגים שייכים לארגוני המורדים השונים. עוד נמסר כי רק 52 מההרוגים משתייכים לארגון "המדינה האיסלאמית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
פוטין ואסד, אתמול/רויטרס, מרשת RT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully