וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 370 הרוגים מתחילת התקיפות הרוסיות בסוריה, רק 52 מדאעש

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, יותר משליש מההרוגים הם אזרחים - מתוכם 36 ילדים. 45 בני אדם נהרגו בתקיפה באזור לטקיה, בהם מפקד השייך לארגון הנתמך בידי מדינות זרות המתנגדות למשטר. שר החוץ הסעודי: "איראן כובשת שטחים ערביים בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

370 בני אדם נהרגו כתוצאה מתקיפות חיל האוויר הרוסי בסוריה מאז שהחלו ב-30 בספטמבר - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם. לפי הדיווח, יותר משליש מההרוגים, 127 איש, הם אזרחים, בעוד 243 הרוגים שייכים לארגוני המורדים השונים. עוד נמסר כי רק 52 מההרוגים משתייכים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בנוסף, הארגון, שמושבו בלונדון, דיווח כי 36 מההרוגים הם ילדים ו-34 נשים.

במקביל, אתמול נהרגו 45 בני אדם, ביניהם מפקד משורות המורדים המתונים, בתקיפה אווירית רוסית באזור ג'בל אל-אכראד הנמצא במחוז לטקיה. ראמי עבד א-רחמן, יו"ר הארגון, אמר כי המפקד שנהרג, בסיל זאמו, שייך לארגון "דיוויזיית החוף הראשונה" הנתמך בידי מדינות זרות הפועלות להדחת הנשיא בשאר אסד, ונלחם תחת ארגון האופוזיציה "צבא סוריה החופשי".

עוד כתבות בנושא:
"דאעש מרוויח": אסד מתקדם לחאלב בתמיכת 2,000 חיילים איראנים
עשרות אלפים נמלטו מחאלב, המורדים מתלוננים על מחסור בנשק
מרקל לטורקיה: קידום ההצטרפות לאיחוד - בתמורה לבלימת הפליטים

כוחות צבא רוסיה בסוריה, 4 באוקטובר 2015. עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי, צילום מסך
מטוס רוסי בסוריה/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי

"בין ההרוגים נמצאים אזרחים, אך אין לנו מספר מדויק של החפים מפשע", הוסיף עבד א-רחמן. לדבריו, בין ההרוגים גם בני משפחותיהם של המורדים. עוד אמר כי עשרות נוספים נפצעו וכי מספר ההרוגים צפוי לעלות בשל העובדה שחלק מהפצועים נמצאים במצב קשה.

הדבר נותן הוכחה נוספת לכך שהתקיפות הרוסיות אינן מכוונות נגד גורמים קיצוניים בלבד כמו ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), כפי שטוענת רוסיה, אלה פועלות כדי לחזק את שלטונו של אסד ולהשאירו בראש המדינה. באזור ג'בל אל-אכראד, הנמצא בצפון מחוז לטקיה, נמצאים ארגוני מורדים איסלאמיסטיים ומתונים המאיימים לכבוש את המחוז הנחשב למעוזו של הנשיא הסורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיל האוויר הרוסי תקף 55 מטרות של דאעש בסוריה ביממה אחת. רויטרס
תקיפות רוסיה בסוריה/רויטרס

אתמול דווח כי מפקד בארגון המורדים "נור א-דין א-זינקי", נסיף איסמאעיל, נהרג במהלך המבצע הנרחב של צבא סוריה, בסיוע של לוחמים איראניים וחיזבאללה ובחסות התקיפות הרוסיות, בדרום חאלב. בנוסף, אתמול הודיעו המורדים כי הם קיבלו אספקה חדשה של טילי נ"ט מתוצרת אמריקנית ממדינות המתנגדות לשלטון אסד. לטענתם, מדובר בטילי TOW. ככל הנראה מדובר היה בתגובה הראשונה של מדינות אלה, הכוללות בין היתר את טורקיה ערב הסעודית וקטאר, להתערבות הרוסית-איראנית בשדה הקרב.

עם זאת, המורדים ציינו כי האספקה אינה מספיקה לתקיפה כה משמעותית. "כמה טילים לא יעשו את העבודה", אמר אחד הגורמים מהארגון. "צריך כמה עשרות של טילים מסוג זה".

צבא סוריה ממשיך להתקדם לעבר העיר חאלב, ולדברי הארגון הסורי לזכויות אדם וגורמים באופוזיציה, כוחות המשטר השתלטו על כמה כפרים מדרום לעיר השנייה בגודלה במדינה, שהשליטה בה מחולקת בין נאמניו של הנשיא בשאר אסד לבין שורת ארגוני מורדים. אתמול דיווח הארגון הסורי כי בקרבות בין צבא סוריה לבין המורדים בדרום מחוז חאלב נהרגו כ-60 לוחמים משני הצדדים, בהם 36 מורדים -21 אנשי כוחות המשטר

העיר העתיקה של חאלב, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
העיר העתיקה בחאלב לאחר תקיפות באזור/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, התייחס אתמול לתקיפה המשולבת נגד המורדים בסוריה ואמר כי "כעת איראן מחזיקה בשטחים ערביים בסוריה". בדברים שאמר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, אמר ג'ובייר כי לאיראן אין מקום בדיונים לפתרון המשבר בסוריה, וכי על בשאר אסד לסגת משלטונו.

לדברי ג'ובייר, הוא מקווה שאיראן תפסיק להתערב בעניינים של מדינות זרות כמו לבנון, סוריה, עיראק ותימן – שם לוחמת ערב הסעודית נגד המורדים החות'ים, הנתמכים על ידי איראן. "אנו נחושים להתנגד לכל פעולה איראנית ונעשה הכול במישור הפוליטי, הכלכלי והצבאי כדי להגן על אדמתנו ועל אנשינו".

שטיינמאייר מצדו אמר כי "בטווח הארוך, אין פתרון למשבר עם נוכחותו של אסד". "אנו לא נמצא פתרון בשלב הראשון, ועל כן המאבק בדאעש צריך להימשך תוך פעולה למען תהליך פוליטי בסוריה", אמר. לדברי שטיינאייר, "פתרון המשבר לא נעשה קל יותר לאחר התערבות רוסיה במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully