וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל לטורקיה: קידום ההצטרפות לאיחוד - בתמורה לבלימת הפליטים

18.10.2015 / 18:58

קנצלרית גרמניה המבקרת באיסטנבול מנסה לקדם את התכנית האירופית לעצירת זרם הפליטים הסורים, על רקע התנגדות הטורקית "לקלוט את המהגרים שאירופה דוחה". דאוואטולו נתן להסכמתו רק אם האיחוד יקדם את נושא ביטול הוויזה לאזרחים טורקים בכניסה לשטחי האיחוד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(מרקל: חובה עלינו להתייחס לפליטים כאל בני אדם)

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל המבקרת באיסטנבול הציעה היום (ראשון) לטורקיה סיוע כלכלי והבטחה להליך הצטרפות מהיר יותר לאיחוד האירופי בתמורה לעזרה בבלימת זרם הפליטים לאירופה. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה אחמט דאווטאולו, אמרה מרקל כי גרמניה עשויה לסייע לזרז את הדרך לביטול הוויזה לאזרחים טורקים בכניסה לשטחי האיחוד האירופי ותקדם את השיחות להצטרפות טורקית לארגון בן 28 המדינות.

בתמורה לצעדים אלו, גרמניה מצפה כי טורקיה תסכים לקלוט בחזרה מהגרים שנדחו על ידי האיחוד האירופי – מהלך שדאווטאולו הצהיר כי יסכים לו רק אם תהיה התקדמות בנושא הוויזה. "אני חושבת שהשתמשנו במשבר שאנו חווים – תנועה פזורה ובלתי נשלטת של פליטים – כדי להשיג שיתוף פעולה צמוד יותר בנושאים רבים", אמרה מרקל לאחר פגישה עם ראש הממשלה הטורקי.

לקריאה נוספת:
טורקיה מסרבת לקלוט את הפליטים שאירופה לא רוצה לקבל
אחרי אזהרות: "טורקיה ירטה מל"ט רוסי שחדר למרחב האווירי שלה"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא טורקיה באיסטנבול, טורקיה, 18 אוקטובר 2015. רויטרס
"לפעול יחד נגד ארגוני הטרור". ארדואן למרקל/רויטרס

גם הנשיא הטורקי רג'פ טייפ ארדואן נועד עם מרקל וביקש ממנה, כמו גם מצרפת, מבריטניה ומספרד, לתמוך בהאצת הליך ההצטרפות של טורקיה לאיחוד האירופי. ארדואן אמר כי הוא שוחח עם הקנצלרית גם על הצורך "לפעול יחד נגד ארגוני הטרור". טורקיה אינה נלחמת רק בלוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בגבול הדרומי עם סוריה אלא גם בלוחמים הכורדים של ארגון ה-PKK בצדה הדרום-מזרחי.

המוני המהגרים שעושים דרכם מסוריה למדינות אירופה, לרוב דרך טורקיה, הפכו למשבר רציני ביבשת, ובאיחוד מצפים כי שיתוף פעולה עם טורקיה יסייע לפתרון המשבר, או לפחות הרחקתו משטח אירופה. שני המנהיגים, מרקל ודאווטאולו, אמרו כי הסכימו שלא ייתכן פתרון קבוע למשבר הפליטים מבלי פתרון הסכסוך בסוריה, שממנה ברחו יותר משני מיליון פליטים לטורקיה.

הריכוך בעמדה הטורקית באה לאחר ביקורת שנשמעה מצד מנהיגים טורקים, בהם ארדואן, נגד האיחוד האירופי בגלל הצעה זו. טורקיה טענה כי הארגון האירופי מתייחס אליהם כמדינה נחותה, ושהתכנית לבלימת זרם המהגרים מסוריה לתוך היבשת טרם הושלמה לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully