וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מסרבת לקלוט את הפליטים שאירופה לא רוצה לקבל

16.10.2015 / 22:50

מנהיגים טורקים, ובהם ארדואן, דחו את ההצעה של אירופה לסיוע כספי בתמורה לנכונותם לבלום את זרם המהגרים ליבשת. "הביטחון והיציבות של אירופה תלויים בביטחון וביציבות שלנו"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

מנהיגים טורקים האשימו היום (שישי) את האיחוד האירופי בכך שהוא מתייחס אליהם כמדינה נחותה, וטענו כי התכנית לבלימת זרם המהגרים מסוריה לתוך היבשת טרם הושלמה לחלוטין. זאת, בעקבות הצעה שעלתה אתמול מצד האיחוד, לפיה יוענק סיוע כספי לטורקיה בסך שלושה מיליארד אירו כדי שתשמר את הפליטים הסורים על אדמתה ותמנע מהם גישה למדינות אירופה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הפך למושא חיזורים בתקופה האחרונה מצד האיחוד, אחרי תקופה ארוכה של קרירות ביחסים בין טורקיה לאירופה. ארדואן אמר באחד מנאומיו כי הוא לא מתרגש מהשינוי. "הביטחון והיציבות של אירופה תלויים בביטחון וביציבות שלנו. רק עכשיו הם הבינו את זה", אמר.

עוד ידיעות מהעולם:
ארה"ב: "ניסוי הטילים האיראני - הפרה של החלטת מועצת הביטחון"
אחרי אזהרות: "טורקיה ירטה מל"ט רוסי שחדר למרחב האווירי שלה"
"ג'ון הג'יהאדיסט הכריח אותי לרקוד": העדות המפתיעה של שבוי דאעש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במטה האיחוד האירופי בבריסל, אוקטובר 2015. רויטרס
לא ממהר לעזור לאירופה. ארדואן/רויטרס

המוני המהגרים שעושים דרכם מסוריה למדינות אירופה, לעתים דרך הים ולעיתים דרך טורקיה, הפכו למשבר של ממש ביבשת. שיתוף פעולה עם טורקיה עשוי לסייע בפתרון המשבר, או לפחות הרחקתו משטח אירופה. ואולם, ארדואן לא ממהר לעזור לאירופאים.

גורמים באיחוד הבינו שמה שיניע את טורקיה לסיוע יהיה תמריץ כלכלי שיסייע למדינה הענייה, אבל יותר מזה - "יוקרה וכבוד", כדי לשקם את הגאווה הטורקית הפגועה. מה שיכול לשכנע את טורקיה, לפי בכירים טורקיים, הוא ויתור לאזרחי טורקיה על ויזה, אשרת כניסה, למדינות האיחוד, אך האיחוד לא ממהר להעניק לטורקיה פטור מאשרת הכניסה, בשל קשריה עם מדינות כמו אפגניסטן ופקיסטן.

לפי שעה, גם האיחוד עצמו לא הצליח באופן סופי להשלים את התכנית ליישוב הפליטים הרבים מסוריה, עיראק ואריתריאה ברחבי היבשת. זאת, בעיקר נוכח הרצון של אותם פליטים להתיישב דווקא במדינות כמו גרמניה ושבדיה ופחות במדינות כמו קפריסין או טורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מהגרים ופליטים בגבול אוסטריה-הונגריה בתנאי מזג אוויר קשים, 26 בספטמבר 2015. AP
"מהווים איום על השגשוג, הביטחון והערכים הנוצריים". מהגרים על גבול הונגריה-אוסטריה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully