וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים נמלטו מחאלב, המורדים מתלוננים על מחסור בנשק

בזמן שהמתקפה של צבא סוריה, בתמיכת איראן וחיזבאללה, נמשכת מדרום לעיר שבצפון המדינה, התושבים נסים בהמוניהם מהכפרים באזור. באופוזיציה דיווחו כי קיבלו נשק אמריקני, אך לא מספיק כדי להדוף את כוחות אסד

עריכה: יאיר דניאל

לפחות 70 אלף בני אדם נמלטו מאזור הקרבות מדרום לעיר חאלב בשלושת הימים האחרונים בעקבות המתקפה הנרחבת של צבא סוריה – כך מסר היום (שני) ראש איחוד ארגוני הרווחה של סוריה, זיידון א-זועבי, לרשת BBC. לדבריו, הוא ביקר בכמה כפרים באזור שהיו ריקים לחלוטין וכי הוא ראה אלפי בני אדם נסים על חייהם, ללא קורת גג או טיפול רפואי.

המתקפה הנרחבת של משטרו של בשאר אסד, בתמיכת לוחמים מאיראן ומחיזבאללה וחיפוי אווירי רוסי, החלה ביום שישי האחרון במטרה לשחרר את האזורים בעיר השנייה בגדולה משורת ארגוני מורדים, ששולטים בהם זה שלוש שנים. נוסף על כך, ישנן שלוש מתקפות קרקעיות נוספות ברחבי המדינה – שתיים מהן באזורי הספר של הערים חומס וחמאת ובצפון מחוז החוף לטקיה.

בזמן שכוחות המשטר ממשיכים להתקדם באזור, לוחמים בארגוני מורדים הנתמכים בידי המערב דיווחו היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי הם קיבלו לידיהם אספקה חדשה של טילים נגד-טנקים אמריקניים מאז החלה המתקפה. עם זאת, לטענתם, אין זו כמות מספקת כדי להדוף את המבצע. כמו כן, ארגון המורדים נור א-דין א-זנכי, אחד מהבולטים ביותר באזור, הודיע היום כי מפקדו נסיף אסמעיל נהרג בקרבות מדרום לחאלב. לפי גורמים באופוזיציה, גם עשרות חיילים משורות צבא אסד נהרגו במתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
"דאעש מרוויח": אסד מתקדם לחאלב בתמיכת 2,000 חיילים איראנים
אחרי אזהרות: "טורקיה ירטה מל"ט רוסי שחדר למרחב האווירי שלה"
מאות חיילים איראנים משתתפים במתקפה נרחבת בצפון סוריה

העיר העתיקה של חאלב, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
לוחם של קואליציית ארגוני המורדים "צבא סוריה החופשי" בחאלב, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע ארגון המורדים הסורי "צבא המוג'אהדין" כי לוחמיו הפילו מל"ט (מטוס ללא טייס) ביון רוסי, שטס בשמי כפר קראסי הסמוך לחאלב. תיעוד של המל"ט שהופל שודר בכלי התקשורת המקומיים. טרם נמסרה התייחסות רשמית לדיווח מצד רוסיה.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי מסר היום כי הוא ייכנס בהמשך השבוע פגישה עם מקביליו בטורקיה, בערב הסעודית, בירדן וברוסיה במטרה "לבחון אפשרויות לפתרון מדיני בסוריה". במסיבת עיתונאים שכינס בעת ביקורו במדריד, אמר: "אשוב לאירופה בימים הקרובים ואפגש עם בכירים מרוסיה, מטורקיה, מערב הסעודית ומירדן במטרה לגבש אפשרויות ממשיות ומעשיות שיוכלו להצית מחדש את ההליך המדיני בסוריה". ממשרד החוץ הרוסי נמסר בתגובה כי הם "בוחנים" את הצעתו של קרי.

(עדכון ראשון: 12:54)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
העיר העתיקה של חאלב, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
אם ובתה צועדות בעיר העתיקה בחאלב, אתמול, לצד מיגון שנועד להגן על האזרחים מירי צלפים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully