וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אסד הסכים לשלב את המורדים בצבא "בתנאי שיילחמו בטרור"

רשת "אל-מיאדין" דיווחה כי במהלך הפגישה בין פוטין לאסד, הסכים האחרון לשלב את המורדים המתונים בצבאו ולדון איתם בסיום המשבר, אך ציין כי עליהם למסור את נשקם. במקביל, דווח כי אסד קיבל מפוטין ערבויות לכך שיישאר בשלטון עד לקיום בחירות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה, בשאר אסד, הסכים במהלך פגישתו עם מקבילו הרוסי פוטין, לצרף את המורדים המתונים לצבאו או לקיים עמם דיון "בתנאי שיעבירו לידיו את הנשק ויילחמו בטרור", כחלק מהפעולות לפתרון המשבר במדינה - כך מסרו מקורות המעורים בפרטים לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית. כמו כן נמסר כי במהלך הפגישה בין שני המנהיגים בשלישי האחרון, פוטין "העניק ערבויות מלאות" לאסד, לכך שלא תהיה פגיעה במעמדה של הנשיאות הסורית עד לקיום בחירות לנשיאות במדינה.

המקורות ציינו כי במסגרת התכנית של רוסיה לפתרון המשבר בסוריה, ייערכו דיונים בין הממשל לגורמים באופוזיציה להקמת ממשלה. כמו כן, לפי התכנית, לאחר שתוקם ממשלה, תוקם ועדה שתביא לבחירות לפרלמנט שאחריהן יתקיימו בחירות לנשיאות "אשר במסגרתן יוכל להתמודד כל החפץ בכך".

מוקדם יותר אתמול ציטטה סוכנות הידיעות הרוסית מחוקק רוסי שהיה נוכח בפגישה עם אסד בדמשק, שאמר כי הנשיא אמר שהוא מוכן להשתתף בבחירות לנשיאות, אם העם הסורי יתמוך בכך. על פי הדיווח, "אסד אמר כי אם העם הסורי יהיה סבור כי זה חיוני, הוא לא יתנגד להשתתף בבחירות לנשיאות". שלשום טען פוטין כי מקבילו הסורי "מוכן לדיאלוג עם חלק מגורמי האופוזיציה", והוסיף כי במהלך פגישתו עם אסד הוא אמר לו כי "יראה בחיוב" מוכנות מצד המורדים לסייע במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש)

עוד כתבות בנושא:
פוטין מפתיע: "אסד מוכן לדיאלוג עם חלק מארגוני המורדים"
ראש ממשלת טורקיה: "אסד היה צריך להקל על הסורים ולהישאר במוסקבה"
אסד: "חיסול הטרור יוביל לפתרון פוליטי. מוכן לבחירות לנשיאות"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
"אסד הסכים לשלב את המורדים בצבאו". הפגישה בין פוטין והנשיא הסורי בשלישי האחרון במוסקבה/רויטרס, מרשת RT

בתוך כך, אתמול הודיע משרד החוץ הרוסי כי שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ומקבילו האמריקני ג'ון קרי דנו בנושא המשבר בסוריה במהלך שיחת טלפון, שיזמה ארצות הברית. המשרד הודיע כי לברוב וקרי המשיכו את דיוניהם על הסיכויים לפתרון פוליטי במדינה, תוך מעורבות של הממשל ו"האופוזיציה הפטריוטית", כפי שמכנה הממשל הרוסי את המורדים המתונים הנתמכים בידי מדינות שונות בקהילה הבינלאומית.

לאחרונה נראה כי רוב הצדדים מסכימים כי על בשאר אסד להיות חלק מהדרך לפתרון המשבר. עם זאת, עדיין קיימים חילוקי דעות - רוסיה טוענת כי אסד צריך לעמוד בראש המדינה על לקיום בחירות, שבהן יוחלט אם הוא יישאר בשלטון, בעוד וושינגטון טוענת כי תוכל לסבול את הישארותו של אסד במהלך תקופת מעבר, אשר בסופה הוא ירד מהשלטון.

בנוסף, רוסיה בתקיפותיה האוויריות בסוריה פועלת למען משטרו של אסד, בעוד ארצות הברית ומדינות שונות כמו טורקיה, קטאר וערב הסעודית, תומכות בארגוני אופוזיציה אשר במקביל למאבקם בדאעש לוחמים גם במשטר אסד. שלשום ביקר קרי בריאד ונפגש עם מקבילו הסעודי עאדל אל-ג'ובייר, שם הסכימו השניים לחזק את התמיכה לגורמי האופוזיציה הסורית, תוך חיפוש פתרון פוליטי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב בפגישה בקואלה לומפור, מלזיה, 5 באוגוסט 2015. רויטרס
שוחחו בטלפון על המשבר בסוריה. קרי ולברוב בפגישתם באוגוסט האחרון/רויטרס

שר החוץ הסעודי אל-ג'ובייר אמר אתמול לאחר שיחות שערך עם שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, בקהיר, כי שיחות בינלאומיות נרחבות יותר למציאת פתרון פוליטי למשבר בסוריה הניבו התקדמות. עם זאת, הוא ציין כי יש לקיים דיונים נוספים כדי שתירשם התקדמות משמעותית. "אני מאמין כי הייתה התקדמות מסוימת במציאת הפתרון, והעמדות של המדינות השונות נהיו קרובות יותר זו לזו , אך איני יכול להגיד כי הגענו להסכם. אנו צריכים להמשיך בהתייעצויות", אמר.

לאחרונה נרשמו חילוקי דעות בין עמדתה של ערב הסעודית לגבי המשבר בסוריה לבין זו של מצרים. כאמור, ערב הסעודית תומכת בחיזוק כוחות המורדים המתונים וגינתה את התקיפות האוויריות של רוסיה במדינה. עם זאת, מצרים דווקא בירכה על התקיפות, כנראה בשל התקרבותה למוסקבה והתרחקותה מוושינגטון. לאחרונה רוסיה קראה למצרים להשתתף בשיחות עתידיות על הפתרון למשבר בסוריה, ביחד עם איראן, אך המדינה טרם הודיעה על תושבתה.

(עדכון ראשון: 21:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully