וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "חיסול הטרור יוביל לפתרון פוליטי. מוכן לבחירות לנשיאות"

25.10.2015 / 12:19

נשיא סוריה שיבח את התקיפות הרוסיות המסייעות למיגור הטרור. במקביל אמר מחוקק רוסי לסוכנות ידיעות רוסית כי בפגישה עם הנשיא אסד, האחרון טען שהוא מוכן "ללכת לבחירות, אם העם הסורי ירצה בכך"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (ראשון) כי השמדת קבוצות טרור תוביל לפתרון הפוליטי בארצו - כך דווח בסוכנות הידיעות הסורית SANA. "רק השמדת ארגוני טרור תביא לפתרון שבו מעוניינות סוריה ורוסיה", אמר אסד תוך הבעת הערכתו למתקפות האוויריות שמבצע צבא רוסיה בשטח מדינתו.

מוקדם יותר ציטטה סוכנות הידיעות הרוסית מחוקק רוסי שהיה נוכח בפגישה עם אסד בדמשק כי הנשיא אמר שהוא מוכן להשתתף בבחירות לנשיאות, אם העם הסורי יתמוך בכך. על פי הדיווח מפי מחוקק שהיה נוכח בפגישה, "אסד אמר כי אם העם הסורי יהיה סבור כי זה חיוני, הוא לא יתנגד להשתתף בבחירות לנשיאות".

עם זאת, בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה לא פירטה על ההצעה לבחירות חדשות לנשיאות ולפרלמנט. בימים האחרונים פורסמו כמה דיווחים מצד הרוסים על מוכנות אסד לפתרון פוליטי בארצו על רקע התקיפות הרוסיות. אתמול טען נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי מקבילו הסורי "מוכן לדיאלוג עם חלק מגורמי האופוזיציה". בדברים שנשא בעיר סוצ'י שבדרום רוסיה, הוסיף פוטין כי במהלך פגישתו עם אסד, שנערכה במוסקבה ביום שלישי, השליט הסורי אמר לו כי "יראה בחיוב" מוכנות מצד המורדים לסייע במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
אסד ופוטין/רויטרס, מרשת RT

למרות תמיכתו באסד, פוטין הפציר בהנהגה הסורית לפתוח בשיחה עם גורמי אופוזיציה המעוניינים בכך, והבהיר כי חלק מהסיבות למשבר בסוריה נובעות מ"בעיות פוליטיות פנימיות", ולא רק מקיצוניות איסלאמית. בדברים שנשא בסוצ'י, התייחס הנשיא הרוסי לסוגיות נוספות, ומסר כי רוסיה "קרובה" להחלפת מודיעין עם מדינות המערב בנוגע לעמדות של הלוחמים האיסלאמיסטים.

המתינות שנשמעת מצד אסד באה במקביל להצהרה הרוסית לתמיכה במורדים המקבלים סיוע מהמערב. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר אתמול כי חיל האוויר הרוסי יהיה מוכן לתמוך ב"צבא סוריה החופשי" – קבוצת ארגוני אופוזיציה הנתמכים בידי המערב ולוחמים בצבא סוריה, במאבקם נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לדבריו, מדינתו מצפה שהמערב, שמאשים את הקרמלין בכך שהוא תוקף את אותם כוחות מורדים מתונים, יסייע לזהות את עמדותיהם. ואולם, הנהגת האופוזיציה המתונה דחתה בבוז את דבריו.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully