וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מוכנים לסייע אווירית למורדים המתונים נגד דאעש

שר החוץ לברוב אמר כי מוסקבה מסכימה לעזור ללוחמי האופוזיציה הנתמכים על ידי המערב ולוחמים באסד. ואולם, בצבא סוריה החופשי דחו בבוז את ההצעה. "שיפסיקו להפציץ אותנו קודם כל"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שבת) כי חיל האוויר הרוסי יהיה מוכן לתמוך ב"צבא סוריה החופשי" – קבוצת ארגוני אופוזיציה הנתמכים בידי המערב ולוחמים בצבא סוריה, במאבקם נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לדבריו, מדינתו מצפה שהמערב, שמאשים את הקרמלין בכך שהוא תוקף את אותם כוחות מורדים מתונים, יסייע לזהות את עמדותיהם. ואולם, הנהגת האופוזיציה המתונה דחתה בבוז את דבריו.

"אנו מוכנים לתמוך באופוזיציה הפטריוטית, בהם מה שנקרא 'צבא סוריה החופשי', באמצעות תקיפות מהאוויר", אמר לברוב בריאיון לטלוויזיה הרוסית. דבריו של לברוב מהווים שינוי בעמדתה של מוסקבה, שעד כה סייעה רק לכוחות אסד.

עוד כתבות בנושא:
פוטין מפתיע: "אסד מוכן לדיאלוג עם חלק מארגוני המורדים"
דיווח: רוסיה שלחה לסוריה לוחמי יחידות עלית מאוקראינה
הקרב על חאלב: דאעש כבש חלק מנתיב האספקה היחיד של אסד לעיר

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, מוסקבה. רויטרס
"מוכנים לתמוך באופוזיציה הפטריוטית". לברוב/רויטרס

המורדים המתונים דחו את ההצעה של רוסיה לסייע להם במלחמה בדאעש והתנערו מקריאתם לקיום בחירות חדשות. "רוסיה מפציצה את צבא סוריה החופשי ועכשיו היא רוצה לשתף פעולה איתנו, בזמן שהיא עדיין מחויבת לאסד? אנחנו לא מבינים אותה בכלל", אמר אחמד סעוד, דובר מטעם ארגון המורדים "חטיבה 13", שלוחם תחת הדגל של צבא סוריה החופשי.

סמיר נשאר, חבר בקואליציה הלאומית הסורית – הגוף הפוליטי המרכזי של האופוזיציה, שלל גם הוא את האפשרות של ברית בין המורדים לבין רוסיה. "במקום לדבר על הרצון שלהם לתמוך בצבא סוריה החופשי, הם צריכים להפסיק להפציץ אותו", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לוחם בארגון שנלחם במסגרת צבא סוריה החופשי, במחוז חמאת, אוקטובר 2015. רויטרס
מותקפים על ידי רוסיה. לוחם בצבא סוריה החופשי במחוז חמאת/רויטרס

הדברים של לברוב מצטרפים גם לדבריו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מיום חמישי האחרון, שלפיהם מקבילו הסורי בשאר אסד "מוכן לדיאלוג עם חלק מגורמי האופוזיציה". פוטין הוסיף כי במהלך פגישתו עם אסד, שנערכה במוסקבה ביום שלישי, השליט הסורי אמר לו כי הוא "יראה בחיוב" מוכנות מצד המורדים לסייע במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית".

כמו כן, לברוב ציין כי הקרמלין מעוניין שהממשל והמורדים יערכו דיונים שבסופם יתקיימו בחירות לפרלמנט ולנשיאות. "שחקנים חיצוניים לא יכולים להחליט דבר עבור הסורים", אמר לברוב בריאיון לטלוויזיה הרוסית. "עלינו לגרום להם לגבש תכנית עבור מדינתם, שבמסגרתה האינטרסים של כל דת, עדה וקבוצה פוליטית יהיו מוגנים. כמובן שיהיה עליהם להיערך לבחירות לפרלמנט ולנשיאות".

עוד אמר לברוב כי הוא חש שיתר מדינות העולם מתחילות להבין טוב יותר את המצב במדינה השסועה, למרות המשך התבטאויותיהן נגד בשאר אסד. לדבריו, מדובר בשינוי שהפיח במוסקבה תקווה לקידום התהליך הפוליטי בסוריה בעתיד הנראה לעין. הוא אף ציין כי הסירוב המתמשך של ארצות הברית לערוך תיאומים עם מוסקבה בכל הנוגע למבצע של שתי המדינות בסוריה הוא "טעות חמורה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
נשיא רוסיה פוטין ומקבילו הסורי אסד בפגישתם השבוע/רויטרס, מרשת RT

למרות דבריו של לברוב, מדינות המפרץ ממשיכות להביע את התנגדותן למתקפות הרוסיות. עבד אל-עזיז אבו חאמד, עוזר מזכ"ל מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, אמר כי ההתערבות הצבאית של רוסיה בסוריה היא "המתנה הגדולה ביותר לארגוני הטרור".

"אני חושב שלתקיפות יש פוטנציאל להוביל להסלמה מסוכנת ביותר ביחסים בין רוסיה וארצות הברית", אמר אבו חאמד והוסיף: "כולנו מודאגים מכך ואני חושב שההחלטה הרוסית לתקוף, אשר נעשתה ללא תיאום עם הקואליציה הבינלאומית הלוחמת בדאעש, היא מסוכנת". שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יגיע היום לערב הסעודית כדי לדון עם גורמים רשמיים במדינה על המצב בסוריה.

(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully