וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מפתיע: "אסד מוכן לדיאלוג עם חלק מארגוני המורדים"

הנשיא הרוסי טען כי במהלך פגישתו עם מקבילו הסורי השבוע, התייחס האחרון "בחיוב" לאפשרות של שיתוף פעולה עם כוחות האופוזיציה נגד דאעש. האיחוד האירופי: "חיוני לערב את אסד בהליך השינוי הפוליטי". מחר ייפגשו שרי החוץ של ארה"ב, טורקיה, רוסיה וערב הסעודית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק
"רוסיה קרובה להחלפת מודיעין עם מדינות המערב"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טען אתמול (חמישי) כי מקבילו הסורי בשאר אסד "מוכן לדיאלוג עם חלק מגורמי האופוזיציה". בדברים שנשא בעיר סוצ'י שבדרום רוסיה, הוסיף פוטין כי במהלך פגישתו עם אסד, שנערכה במוסקבה ביום שלישי, השליט הסורי אמר לו כי "יראה בחיוב" מוכנות מצד המורדים לסייע במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

למרות תמיכתו באסד, פוטין הפציר בהנהגה הסורית לפתוח בשיח עם גורמי אופוזיציה המעוניינים בכך, והבהיר כי חלק מהסיבות למשבר בסוריה נובעות מ"מבעיות פוליטיות פנימיות", ולא רק מקיצוניות איסלאמית. בדברים שנשא בסוצ'י, התייחס הנשיא הרוסי לסוגיות נוספות, ומסר כי רוסיה "קרובה" להחלפת מודיעין עם מדינות המערב בנוגע לעמדות של הלוחמים האיסלאמיסטים.

עוד בוואלה! NEWS:
בלב "המדינה האיסלאמית": חייל אמריקני נהרג במבצע לשחרור חטופים
מערכות הגנה, משוריינים ושומרים חמושים: ביקור בבסיס בלטקיה
מרגיש בטוח: ביקור הפתע של אסד במוסקבה מסמל את התפנית במלחמה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
פוטין ואסד, השבוע במוסקבה/רויטרס, מרשת RT
"בעקבות התקיפות הרוסיות, היחידות המרכזיות של ארגוני הטרור הלוחמים בשטח אינן כשירות ללחימה"

שיתוף הפעולה בין רוסיה למדינות המערב – בהובלת ארצות הברית – בזירה הסורית מפתיע נוכח המתיחות ההולכת וגואה בין מוסקבה לוושינגטון בסוגיות אחרות רבות. בין היתר, פוטין יצא היום נגד תכנית הטילים הבליסטיים של ארצות הברית והצבתם במזרח אירופה, וטען כי מדובר ב"איום ליכולת הגרעינית" של רוסיה.

כמו כן, הגנרל הרוסי אנדריי קרטפולוב טען כי התקיפות האוויריות שמבצעת רוסיה בסוריה בשבועות האחרונים "הוציאו את ארגוני הטרור המרכזיים מלחימה". לדבריו, "בעקבות התקיפות הרוסיות, היחידות המרכזיות של ארגוני הטרור הלוחמים בשטח אינן כשירות ללחימה, ומערכות האספקה והארגון של ארגונים אלה ספגו מכה קשה".

במקביל לדבריו של פוטין, שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה אתמול כי "חיוני" לערב את הנשיא אסד בתהליך של שינוי פוליטי בסוריה. "אני חושבת שלמדנו את הלקח מעיראק, ואנו צריכים להבטיח שההליך המדיני והעברת השלטון לא רק מביאים ביטחון, אלא גם כוללים את כל מרכיבי החברה", אמרה. "על זה אנחנו עובדים – אסד יהיה נקודת הפתיחה של תהליך המעבר הפוליטי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, יצא נגד פעילותה של רוסיה וטען כי היא "מסוכנת ומחריפה את העימות" בסוריה. לדבריו, המשבר הסורי יסתיים רק עם הדחתו של אסד. "תפקידו הפתרון יהיה לעזוב את סוריה", אמר. "התרחיש הטוב ביותר יהיה להתעורר יום אחד בבוקר, ואסד פשוט לא יהיה שם". היום ייפגש אל-ג'ובייר עם מקביליו מארצות הברית, טורקיה ורוסיה.

בתוך כך, ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי מטוסי חיל האוויר הפציצו גשר בנהר הפרת, שכוחות דאעש עשו בו שימוש להעברת אספקה. ביממה האחרונה, מטוסים רוסיים הפציצו 72 מטרות בסוריה. כמו כן, דובר משרד ההגנה איגור קונשנקוב יצא נגד הטענות האמריקנית בדבר שימוש בפצצות מצרר על ידי הרוסים באזורים מאוכלסים סוריה, וטען כי מדובר בהאשמות שווא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully