וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות הגנה, משוריינים ושומרים חמושים: ביקור בבסיס בלטקיה

משרד ההגנה הרוסי הטיס קבוצת עיתונאים כדי לסקר את הפעילות בבסיס, שממנו יוצאים המטוסים לתקיפות במדינה. הם תיארו כיצד חיילים מחברים טילים למטוסים ומגנים בקפדנות על האזור. במקביל, ארצות הברית גינתה את "קבלת הפנים החמה" לאסד במוסקבה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משרד ההגנה של רוסיה הטיס הלילה (חמישי) כתבים מסוכנויות ידיעות בינלאומיות לבסיס האווירי הרוסי שהוקם בסמוך ללטקיה שבסוריה, והעניק הצצה ראשונה למקום שממנו יוצאים מטוסי חיל האוויר לתקיפות ארגוני המורדים במדינה. הכתבים דיווחו כי הציגו להם מחזה של מבצע מאורגן היטב, וכי החל משעות הבוקר ניתן היה לראות החיילים הרוסיים מכינים את המטוסים לגיחותיהם ומחברים אליהם פצצות וטילים.

הכתבים מסרו כי מסוקים הקיפו את השטח כדי לוודא שאין איום על המקום, וציינו כי הבסיס מוגן במערכות הגנה אווירית, שאותם ניתן לראות היטב בקצוות הבסיס. כמו כן נמסר כי שומרים חמושים ברובים מוצבים בסמוך למתקנים חשובים, וכלי רכב משוריינים חונים בסמוך. עוד דווח כי מאז שעות הבוקר, כעשרה מטוסים יצאו מהבסיס למשימות תקיפה, מטוס מטען נחת בשדה ושני מטוסים רוסיים קטנים נראו על מסלול הנחיתה. סוכנויות הידיעות לא פרסמו תמונות מהמקום, וככל הנראה מדובר היה בתנאי לביקור.

עוד כתבות בנושא:
מרגיש בטוח: ביקור הפתע של אסד במוסקבה מסמל את התפנית במלחמה
ראש ממשלת טורקיה: "אסד היה צריך להקל על הסורים ולהישאר במוסקבה"
אסד יצא מסוריה לראשונה מתחילת המלחמה ונפגש עם פוטין במוסקבה

כוחות צבא רוסיה בסוריה, 4 באוקטובר 2015. עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי, צילום מסך
מטוס רוסי ממריא משדה התעופה בלטקיה/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי

ביקור הכתבים מגיע יום לאחר פרסום ביקורו החשאי של נשיא סוריה בשאר אסד ברוסיה. הבית הלבן גינה אמש את ביקורו של אסד, והודיע כי הדבר אינו עולה בקנה אחד עם ההצהרות הרוסיות הנוגעות לשאיפה לשינוי פוליטי במדינה. "אנו רואים את קבלת הפנים החמה לאסד, שהשתמש בנשק כימי נגד עמו, כניגוד למטרה המוצהרת של הרוסים הנוגעת לשינוי פוליטי בסוריה", אמר דובר הבית הלבן, אריק שולץ.

בנוסף, ג'ון קירבי, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, אמר כי ארצות הברית לא הופתעה מהגעתו של הנשיא הסורי למוסקבה. "אין זה מפתיע שבשאר אסד נסע למוסקבה, בהתחשב ביחסים בין שתי המדינות ובפעילות הצבאית של רוסיה בסוריה לצדו של אסד", אמר. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי צפוי להיפגש מחר עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בווינה, ואליהם יצטרפו מקביליהם מערב הסעודית וטורקיה – המתנגדות גם הם להמשך שלטון אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי 27 מוצבים בשדה תעופה בלטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
תמונה מהאוויר של חיל האוויר הרוסי בלטקיה/צילום מסך, מתוך טוויטר

במקביל, ארצות הברית הודיעה להנהגה בעיראק כי עליהם לבחור בין המשך התמיכה האמריקנית במאבקם בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ובין התערבות רוסית במדינה. עם זאת, הרמטכ"ל האמריקני ג'וזף דנפורד, שנפגש בשלישי עם ראש הממשלה של עיראק חיידר עבאדי ועם שר ההגנה חאלד אל-עוביידי, אמר כי הובטח לו שעיראק לא תבקש סיוע אווירי או כל סיוע אחר מרוסיה. "אמרתי כי יהיה זה קשה מאוד בשבילנו לספק סיוע אם הרוסים יערכו גם הם מבצע במדינה", אמר. "לא נוכל לנהל מבצע אם הרוסים יפעלו בעיראק".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
ארצות הברית גינתה. פגישת אסד ופוטין במוסקבה/רויטרס, מרשת RT

בתוך כך, רוסיה ממשיכה לבנות בסיסים צבאיים באזורים שונים בעולם. שר הההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הודיע כי רוסיה מתכננת לבנות בסיס צבאי באיים הקורליים שבאוקיינוס השקט, שאותם כבשה רוסיה מיפן בסוף מלחמת העולם השנייה. הצעד עשוי להרע את היחסים הקרירים בין מוסקבה וטוקיו, אשר טוענת בעלות על החלק הדרומי של שרשרת האיים.

שויגו אף ציין כי רוסיה תבנה שורה של בסיסים חדשים באיי האוקיינוס הארקטי, השייכים לרוסיה "זה אינו סוד – למעשה הקמנו בסיסים באי קוטלני. מדובר בבסיס גדול שלא היה כמותו בתקופת השלטון הסובייטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully